آموزش فوت و فن خیاطی

آموزش دوخت سجاف پشت زیپ دار

آموزش دوخت سجاف پشت زیپ دار5 (7)|شیک و پیک

آموزش نکات کاربردی(سجاف)

نکات کاربردی دوخت و الگو مهم که برای دوخت هر لباسی مهم است.

طیقه سجاف و دکمه در پشت لباسی که هم از جلو و هم از پشت بسته است؟

اگر لباس ما جلو باز باشد که از طریق دکمه جلو آن را می بندیم. برای لباس هایی که در جلو بسته هستند و در پشت قسمت سجاف برش خورده است و بندینک یا بندک خورده است به روش زیر دوخت می رویم.

دوخت بندینک شومیز:برای دوخت بندینک های شومییز شما باید از اریب پارچه استفاده کنید.ن.ار اریب را تا بزنید و به پهنای دلخواه روی آن چرخ بروید.زمانی که بندینک نازک باشد پشت و رو کردن بندینک سخت میشود.شما با استفاده از سوزن لحاف دوزی سر بندینک را بدوزید و سوزن را از داخل بندینک رد کنید.وقتی  سوزن را بکشید بندینک برعکس می شود و آماده دوخت می شود.

دوخت سجاف شومیز

زمانی که شما بخواهید سجاف بسیار تمیز و بدون کیس برگردد باید قسمتی که لایی میچسبانید از خط زاپاس باید پایین تر باشد.

و حتما باید قسمت هلال را که دوخت زده اید چرت بزنید.

قسمت سجاف پشت

به دلیل برشی که برای مرکز پشت لباس است بهتر است بلندی سجاف حدود۱۰-۱۲ سانتی متر بلند تر از قد برش باشد.

  آموزش هلال حلقه آستین

برای رسم برش باید حدود  نیم سانتی متر قبل از خط مرکز علامت بزنید و دوخت بروید و پایین برش را حالت فلش به پایین بدوزید و نیم سانتی متر از خط مرکز عقب تر بدوزید و دوخت را ادامه دهید تا گوشه گردن.برای زاویه سازی هنگام دوخت باشد سوزن را پایین قرار دهید و پایه را بچرخانید.

بندینک را بین پارچه و سجاف قرار دهید و دوخت بروید.اندازه بندینک لباس را حتما به اندازه دکمه مورد نظر باشد.سپس برش را برش بزنید و تاپ را برگردانید، حتما توجه داشته باشید که بعد از برگرداندن کار، کار اتو شود.

وصل کردن قسمت جلو و پشت

قسمت سرشانه جلو را روی سرشانه پشت قرار دهید و سجاف پشت لباس بین قسمت جلو و پشت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت اوازمان

آموزش دوخت سجاف پشت زیپ دار

در این جلسه میخواهیم به شما نحوه دوختن سجاف پشت زیپ دار را آموزش دهیم.

آموزش دوخت سجاف پشت لباس که توسط زیپ مخفی به هم متصل شده ست یکی از نکات کاربردی و ظریف در خیاطی است.

یقه پشت لباسی که میخواهیم به شما آموزش بدیم یقه هفت هستش،که قبلا به شما نحوه وصل کردن زیپ را آموزش دادیم.

میرسیم به مرحله سجاف،حتما باید سجاف را لایی بزنید.سجاف را طوری قرار میدهید که زیپ بین لباس و سجافمون باشد.حالا دو قسمت را توسط سوزن فیکس میکنیم.همیشه به شما عزیزای دل گفته شده است که برای دوخ سجاف باید سجاف از زیر ۲ میلی متر بیشتر دیده شود.بعد از سوزن زدن میرویم سراغه چرخ کردن سجاف.

  آموزش نکات کاربردی خطوط در طراحی لباس

سجاف پشت زیپ دار

از ابتدای زیپ شروع میکنیم و به اندازه ۱سانتی متر جای درز میدوزیم سپس میرسیم به سمت زیپ،ابتدا پایه چرخ را عوض میکنیم و شروع میکنیم به اندازه ۱سانتی متر جای دوخت سرقائمه زدن،بعد این کار سوزن را پایین نگه میداریم و پارچه را میچرخانیم و شروع میکنیم از کنار زیپ دوختن به سمت پایین.در اینجا نوبت میرسد به نیش زدن.مانند همیشه که به شما گفته شده است جای دوخت خوابانده میشه روی سجاف و با فاصله ۲میلی متر نیش چرخ میزنیم.

بعد از تمام شدن دوخت نیش اضافات درز را کم کرده و فقط۲الی۳ میلی متر را نگه میداریم.

اگر شما میخواهید کارتان تمیز در بیاید میتوانید در بالای زیپ یک قزن در بدوزید و بعد از بستن زیپ ،قزن را هم ببندید.دقت کنید قلاب قزن به سمت بدن نباشد.

توجه داشته باشید که برای دوخت سجاف در بالاتنه و دامن بهتر است از زیپ مخفی استفاده کنید تا زیپ معمولی.

برای اطلاعات بیشتر حتما ویدیو انتهایی را تماشا کنید.

دوخت زیپ مخفی

در این نوع زیپ دوخت درز لباس پس از دوخت زیپ انجام می شود.اضافه درز لباس را در محل زیپ با اتو مشخص کنید.زیپ را باز کرده و از سمت روبه رو لباس کوک زده با پایه زیپ مخفی چرخ کنید.

  آموزش دوخت دندان موشی

هنگام دوخت باید بخیه های چرخ نزدیک دندانه های زیپ قرار گییرد تا زیپ از روی لباس دیده نشود.توجه داشته باشید ۲سانتی متر از انتهای زیپ را ندوزید.لازم به ذکر است که در پارچه های کشی و یا  درز های اریب در محل دوخت زیپ ابتدا نواری از لایه حریر به لباس بچسبانید تا مانع کش آمدن پارچه شود.سمت دیگر زیپ را به همین ترتیب بدوزید.

شکل نهایی زیپ مخفی است.

ویدئوی آموزش دوخت سجاف پشت زیپ دار

با فیلم‌های آموزش خیاطی، به راحتی و به صورت خودآموز می‌توانید مهارت‌های جدید خیاطی را یاد بگیرید. این فیلم‌های آموزشی به شما روش دوخت لباس‌های متنوع را آموزش می‌دهند و بهترین بخش این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه خواستید را خودتان بدوزید.

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *