آموزش دوخت یقه

آموزش دوخت یقه مسطح

آموزش دوخت یقه 001 (44)| شیک و پیک

برای طراحی یقه مسطح ادا الگوی اساس را بکشید.قسمت سرشانه الگو جلو و پشت را موقتا به هم متصل بکنید. توجه داشته باشید برای متصل کردن سرشانه ها در قسمت حلقه آستین به اندازه۱.۵  سانتی متر روی هم بیاید.در قسمت حلقه گردن روی هم نم آییم و دقیقا کنار هم قرار بگیرد. این کار فقط برای طراحی یقه است بعد از طراحی یقه از هم جدا بکنید.

از خط مرکزی جلو به اندازه ۵-۶ سانتی متر به پایین علامت بزنید. در قسمت سرشانه نصف سرشانه را علامت بزنید و در خط مرکزی پشت نیز به اندازه ۵-۶ سانتی متر پایین آمده و یقه جدید را رسم بکنید.

رسم حط پایه

از خط مرکزی پشت به اندازه ۴ سانتی متر به پایین علامت بزنید و از خط سرشانه نیز به اندازه ۴ سانتی متر علامت بزنید. این دو نقطه را به هم متصل بکنید و به خط مرکزی جلو صفر بکنید به این خط، خط پایه می گویند.

رسم یقه

پهنای یقه را در خط مرکزی جلو به اندازه ۷ سانتی متر علامت بزنید این اندازه دلخواه است. قسمت سرشانه را به اندازه پهنای سرشانه علامت بزنید و برای الگوی پشت به اندازه ۶ سانتی علامت بزنید. این نقاط را به هم متصل بکنید.

  آموزش دوخت یقه پفی

از خط مرکزی جلو به اندازه ۲-۳ سانتی مر داخل شوید (چون در مدل جلوی یقه از هم فاصله دارد.)

این قسمت را می توانید به اندازه ۱ الی ۱.۵ سانتی متر نیز پایین بیایید تا گوشه یقه بلند تر باشد.

بیشتر بخوانید :  آموزش دوخت یقه خطی

خط پایه در الگو به خط گردن در لباس دوخته می شود پس توجه داشته باشید خط پایه را با متر اندازه بزنید و اختلاف آن را با خط گردن اوازمان بدهید

الگوی یقه رادوبار روی پارچه برش بزنید و یکبار روی لایی.

روی الگو بالاتنه از خط گردن برش بزنید.

سجاف را جدا برش بزند یا با نوار تزیینی آن را بدوزید..

دوختن این یقه، از یقه ه­ای که بزرگی و کوچکی آن به سلیقه خود فرد است. ضمنا به نوع لباس انتخابی فرد نیز وابسته است. این یقه می­تواند با رنگی متضاد دوخته شود. در قسمت هشتی این لباس می­توانید پاپیون برای تزیین قرار بگیرد. این نوع تزیین برای پیراهن و شومیز مناسب است.

ویدیوی آموزش دوخت یقه مسطح

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

  آموزش دوخت یقه گره ای

گرداوری : هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *