اخبار مد

از تاریخچه شلوار جین چه می دانید؟چرا شلوار جین پس از بیش از ۱۴۰ سال هنوز هم محبوب است؟

شلوار جین

 

شلوار جین

امروزه شلوار جین اصلا نیاز به معرفی ندارد . این مدل شلوار که با جنسی خاص خود دوخته می شود جزئی جدانشدنی  از کمد لباس همه ماست . دراین مقاله خواهید خواندکه جین چگونه توانسته حتی پس از گذشت سال های طولانی، هنوزهم ماندگارترین بخش استایل ما باشد.

 

شلوار جین

 

داستان

خلق پرطرفدارترین شلوار جهان تاریخچه ی جالبی دارد که از سال ۱۸۰۰م آغاز می شود. یک تاجربه نام لوی اشتراوس (  Levi Strauss) تصمیم گرفت  معامله ی  سودآوری را آغاز کند. یک خیاط محلی به اسم  یعقوب دیویس( Jacob Davis ) شلوارهای پاره کارگران را تعمیر می کرد. همسر یک  یک معدنچی یک شلوار بادوام تر برای شوهرش می خواست . او نیز به این فکر کرد و با نوعی پرچ مسی در نقاط فشار ، مقاومت و دوام ایجاد  بیشتری ایجادکرد. و اینگونه  اولین جفت “شلوار جین آبی” خلق شد. دیویس بای ثبت اختراع خود نیاز به حمایت مالی داشت به همین دلیل از لوی کمک خواست. در سال ۱۸۷۳ هر دو با هم تحت LS & Co به تجارت پرداختند. پس از مدتی مردم از نام  Levi’s برای این شلوار ها استفاده می کردند . به همین دلیل نام تجاری این برند نیز اینگونه ثبت شد.

ظهور محبوبیت

انتخاب رنگ آبی تیره برای آن نیز دیر کثیف شدن در هنگام کاربود. و نام جین نیز به فرانسوی به معنای آبی تیره است.این شلوار در اواخر دهه ۱۸۰۰ ایجاد شد. اما فقط با گذشت چند دهه  و  تا سال ۱۹۶۰ به محبوبیتی مثل امروزه رسید. و ستارگان هالیوودی در در این اتفاق نقش پر رنگی را  ایفا می کردند. جیمز دین ( James Dean ) در فیلم شورش بدون علت، یکی از تاثیر گذارترین آن ها بود. این شلوار درآغاز لباس کارمحسوب می شد. اما جوانان با پوشیدن آن شورش و اعتراض خود را نشان دادند. آن ها به تقلید از بازیگران هالیوودی از شلوار Levi’s استفاده می کردند. این کار  باعث تمایز جوانان با بزرگسالان شدکه پیامی از جسارت و حق انتخابی متفاوت آن ها بود.

  مسن ترین زوج خوش تیپ جهان را بشناسید

تاریخچه ی شلوار جین

 

گسترش

در یک بازه زمانی کوتاه فروش کمپانی Levi’s دچار افت شد. اما آن ها با تبلیغات درست نه تنها باعث سود شدند بلکه شلوارجین را در ترندهای مد ماندگار کردند. هم چنین نه تنها سلبریتی و خوانندگان بلکه افرادی مثل استیو جابز نیز از طرفداران این شلوار بودند. استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل، در انظار عمومی فقط یک لباس میپوشید که شلوار جین نیز جزئی از آن بود. این استفاده مکرر بازیگران و افراد معروف یکی از موثر ترین روش های  جهانی شدن این آیتم جذاب است. برند لی (lee ) که برای ما نیز بسیار آشناست یکی از تولیدکنندگان شلوار جین است. با این حال برند Levi’s  با گذشت فراز و فرود های زیاد رقبایی مثل ( lee ) دارد. اما همچنان یکی از بزرگترین کمپانی های تولید این محصول محسوب می شود.

برند لی

انواع شلوار جین

با رشد تکنولوژی و سرعت روند مد، جین ها نیز به طور مرتب دچار تغییراتی می شوند. این تغییرات ابعاد زیادی از شلوار را در برمی گیرد. از جمله آن ها می توان به ضخامت، قد ، گشادی یا تنگی و ساده یا زاپدار بودن آن اشاره کرد. شلوار مام استایل (Mom Style jeans)، بوی فرند (Boyfriend Jeans)، گرل فرند (Girlfriend Jeans) اسکینی‌ها (Skinny Jeans) ، پاچه گشاد (Flare Jeans) و شلوار جین‌های راسته (Straight Leg Jeans)از جمله آن هاست. هر کدام از آن ها در استایل های متفاوتی کاربرد دارند که به شما خوش پوشی می بخشند. نکته قابل توجه شلوار های جین این است که حتی بعد از گذشت بیش از صد سال از مد نیافتاده اند. پس با خیال راحت یکی از آن ها را تهیه کنید با لباس هایتان ست کنید.

  کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی و سبک او در طراحی

 

انواع شلوار جین

 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

گرداوری عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *