استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل وینتیج را بیشتر بشناسید

استایل وینتیج.

امروزه  دغدغه های محیط زیستی و مصرف گرایی مد باعث شده است که بعد از گذشت مدت ها استایل وینتیج دوباره به صنعت مد باز گردد  و به یکی از محبوب ترین سبک ها تبدیل شده است  .

وینتیج به چه معناست ؟

 کلمه ی وینتیج  vintage در لغت به معنی محصول است اما بیشتر برای تولیداتی استفاده می شود که گذر زمان بر اصالت آن ها تاثیری نمی گذارد . هنگامی که این اصطلاح  برای استایل و سبک زندگی استفاده شود مفهوم آن تغییری نمی کند به این معنی که لباس ها و اکسسوری هایی که از بیست تا نود سال از طراحی و تولید آن گذشته باشد را وینتیج می نامند.

آیا هر مدل قدیمی وینتیج است ؟

شاید تصور کنید که هر مدل لباس قدیمی وینتیج است اما این درست نیست ؛ لباسی که بیش از یک قرن از آن ها گذشته باشد را آنتیک می گویند . مدل ها آنتیک را شاید بیشتر بتوان با عتیقه مرتبط کرد، زیرا از عمر آن ها بسیار گذشته است و اکنون بعد صدها و حتی هزاران سال آن ها را میبینیم. به طور مثال پیراهن ، کفش و حتی کیف دوران جوانی مادر بزرگ تان نمونه ای مناسب از استایل وینتیج است اما دامن های دوره ی قاجار دیگر وینتیج نیستند و در گروه لباس ها آنتیک قرار می گیرند . در اروپا مد هایی که از ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۰  به وجود آمده اند نیز در  وینتیج محسوب می شوند .

  فواید استفاده از لباس زیر که تا امروز نمیدانستید!

استایل وینتیج چه تفاوتی با استایل رِترو دارد ؟

گاهی اوقات استایل رترو با وینتیج اشتباه گرفته می شود زیرا شباهت زیادی به یکدیگر دارند. رترو از کلمه ی  retrospective  گرفته شده است که به معنی نگاهی به گذشته یا بازنگری است . این jعریف به محصولاتی الحاق می شود که در زمان حال تولید می شوند اما الهام گرفته از مد های گذشته اند ، این درحالی است که وینتیج شامل  محصولاتی می شود که بدون هیچ تغییری و به همان شکل قدیمی استفاده می شوند . لباس های وینتیج می تواند در دهه های قبل تولید شوند ، دست دوم باشند و اگر حتی امروزه دوخته شده باشند دقیقا به همان شکل اصیل و کلاسیک طرح قدیمی شان دیده می شوند در حالی که رترو  ترکیبی از مد گذشته و طراحی های به روز است .

صفحه ی استایل شناسی ما

آیا برای داشتن یک استایل وینتیج باید دست دوم خرید کرد ؟

ای سبک به دلیل کمبود یا گرانی مواد اولیه  از آغاز جنگ جهانی اول به وجود آمد تا  از لباس هایی که از چرخه مد خارج شده اند دوباره پوشیده شوند و علاوه بر حس زیبا شناختی از  دغدغه های محیط زیستی باهد . این تفکر بسیار عمیق و با ارزش است اما برای ساختن یک استایل وینتیج نیازی نیست که حتما دست دوم باشد ؛ همانطور که گفته شد . شما می توانید با لباس هایی که هم اکنون به سبک قدیمی دوخته می شوند نیز یک ست جذاب وینتیج داشته باشید . در بعضی مواقع تاناکورا را با مفهوم این سبک اشتباه می گیرند درحالی که تفاوت زیادی با هم دارند؛ تاناکورا ، لباس های دست دومی هستند که  اکثر مواقع گروهی از جامعه که توان یا شرایط خرید محصولات گران را ندارند با قیمتی مناسب تر آن را تهیه می کنند.

  معرفی چند عطر زمستانی مخصوص آقایان

در مورد استایل های مهم بیشتر ببینید

چگونه یک استایل وینتیج جذاب داشته باشیم ؟

کافی است به کمد لباسی  والدین یا مادر بزرگ و پدربزرگ تان نگاهی بیندازید و خواهید دید که چه لباس های زیبا و جذابی را می توانید در استایل خود استفاده کنید . اهمیتی ندارد که هر کدام برای چه سالی است ، شما می توانید یک کت جین پنجاه سال پیش را با پیراهن گلدار سی سال پیش ست کنید و  ظاهری منحصر به فرد داشته باشید. در اغلب کشور ها بوتیک هایی وجود دارند لباس های وینتیج مورد علاقه تان در آن ها پیدا می کنید اما در ایران با نگاهی به سایت های خرید و فروش لباس می توانید آن ها را تهیه کنید و از پوشیدن یک استایل پر از حس خوب و  نوستالوژی لذت ببرید.

گردآوری : عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *