چی بپوشم؟, مد و استایل

استایل و لباس مناسب عروسی چیست؟

فرض کنید به یک عروسی دعوت شده‌اید؛ احتمالاً بزرگترین دغدغه شما این است که استایل و لباس مناسب عروسی چیست؟

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۷ دقیقه

یکی از دشوارترین کارها برای عروسی انتخاب لباس است. حال اگر عروسی اقوام درجه یک باشد این سختگیری و حساسیت بیشتر می‌شود. عرف خانواده در پوشیدگی لباس تاثیر زیادی دارد.عروسی یکی از مهم‌ترین مراسمی است که شاید افراد از ماه‌ها قبل خود را برای آن آماده می‌کند؛ اما واقعاً در عروسی چی بپوشیم؟ با ما همراه باشید تا استایل و لباس مناسب عروسی را بررسی کنیم.

یک سری آیتم وجود دارد که بهتر است عروسی که دعوت می‌شوید آنها را رعایت کنید:

۱: سعی کنید هیچ وقت لباس سفید حالت‌دار نپوشید؛ چون بی نهایت به سبک عروس نزدیک می‌شوید و این اتفاق جالبی قطعاً به خصوص برای عروس نخواهد بود.سعی کنید از رنگ‌های دیگری استفاده کنید.

۲: لباس‌های کژوال مثل هودی، جین، سویشرت و… را به هیچ عنوان نباید در استایل و لباس مناسب عروسی انتخاب کنید. این‌ها استایل روزمره شما هستند و با درس کد مراسم رسمی مثل عروسی همخوانی ندارند.لباس عروسی باید رسمی باشد.

چه لباس هایی در استایل و لباس مناسب عروسی انتخاب کنیم؟

۱: بهتر است لباس های تکرنگ و ساده انتخاب کنید.

اگر لباستان رنگ روشن داشته باشد درستی انتخابتان را در استایل و لباس مناسب عروسی افزایش می‌دهد.

۲: اگر می‌خواهید کشیده‌تر دیده شوید، از خطوط و راه راه‌های عمودی چه در طرح لباس و چه در دوخت لباس  استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به حجم قسمتی از بدن خود اضافه کنید تمام این طرح‌ها و خطوط‌ها را به صورت افقی استفاده کنید.

انواع استایل و لباس مناسب عروسی

۳: می‌توانید لباسی که انتخاب می‌کنید به سه حالت باشد:

۱: بلند و ماکسی

 

۲: کوتاه تا بالای زانو

 

۳: کوتاه تا روی زانو

چی بپوشم
چی بپوشم

لباسهای میدی سن شما را افزایش می‌دهند. البته انتخاب بلندی لباس‌ها بستگی به سیلوئت، سلیقه و قد شما دارد.اما حواستان باشد اما آنقدر کوتاه انتخاب نکنید که با هر نشست و برخاست در عذاب باشید.

۴: سعی کنید اگر علاقه دارید از لباس‌های دانتل و گیپور استفاده کنید؛ اما همانطور که گفتیم به هیچ عنوان از رنگ‌های شیری، نباتی و سفید استفاده نکنید.

  راهکارها و پیشنهادات انتخاب لباس مناسب مراسم خاستگاری

۵: می‌توانید از پارچه‌های دیگری مثل حریر، ساتن، کرپ، پولکی، لمه و… در رنگ‌های مختلف در لباس خود استفاده کنید.

۶: همه رنگ‌ها در استایل و لباس مناسب عروسی قشنگ هستند، اما همان‌طور که می‌دانید لباس مشکی جذابیت خیلی زیادی دارد. اگر به استایل سلبریتی‌ها دقت کنید، اکثراً در هر مراسمی چند لباس مشکی میان همه لباس‌ها دیده می‌شود. همچنین مشکی شما را لاغر تر نشان میدهد.

باید این را قبول کنید که مشکی شما را خیلی شیک‌تر از آنچه که تصور می‌کنید نشان می‌دهد و به راحتی با هر اکسسوری ست می‌شود.

 

۷: انتخاب دیگر شما می‌تواند کت و شلوار یا کت و دامن باشد.

 

هر چقدر سنتان کمتر است، به سمت کت و شلوار بروید و هرچقدر سن بیشتری دارید کت و دامن را انتخاب کنید.

 

۸: انتخاب لباس عروسی بستگی به فرهنگ خانواده و نسبت شما دارد. مثلا اگر مادر عروس و مادر داماد هستید، خیلی نگاه‌ها به شما دوخته خواهد شد. معمولا دیدن دکلته در تن مادران کمی عجیب و نامتعارف است، پس بهترین لباس برای مادران صاحب مجلس، لباس پوشیده است.

مثلاً یک پیراهن بلند که با دو نوع پارچه تزیین شده باشد و در آن از گیپور، دانتل و پارچه‌های این‌چنینی استفاده شده باشد، مناسب است.

پارچه‌های تزئین شده استایل شما را گران قیمت‌تر نشان می‌دهند.

انتخاب رنگ

همینطور می‌توانید از رنگ روشن و تیره با دستی کاملا باز لباستان را انتخاب کنید. می‌توانید از کت و دامن و پیراهن و کت استفاده کنید که می‌توان گفت از بهترین انتخاب‌ها برای مادران هستند.

 

پیشنهاد ما برای انتخاب رنگ لباس استایل و لباس مناسب عروسی، سرمه‌ای، سبز، طلایی، زرشکی، مشکی و… است.

۹: اگر خواهر عروس و خواهر داماد هستید، نقش پررنگ و احتمالاً سن کمی هم خواهید داشت. شما می‌توانید متناسب با سنی که دارید لباس خود را انتخاب کنید.

مثلاً اگر جوان و مجرد هستید سعی کنید دخترانه‌تر انتخاب کنید، سعی کنید از لباس‌های خیلی کار شده با پارچه‌های تزیینی و یا کت و دامن و مدل‌های این‌چنینی استفاده نکنید.

بی برو برگشت پیراهن بهترین انتخاب برای استایل و لباس مناسب عروسی شماست؛ اما لباس‌های بلند با پف زیاد بهتر است استفاده نکنید، زیرا شما را شبیه به استایل عروس می‌کند.

 

شما دست بازی در انتخاب رنگ دارید و حتی می‌توانید سراغ رنگ‌های شاد بروید.

۱۰: انتخاب رنگ لباس در کل به پوست شما بستگی دارد که سرد است یا گرم و کاملا سلیقه شما در آن دخیل است. اگر دوست دارید تضاد ایجاد کنید، می‌توانید اگر پوست گرم تیره دارید از رنگ‌های روشن استفاده کنید و اگر رنگ روشنی دارید از رنگ‌های تیره برای لباس استفاده کنید.

راحت‌ترین نوع پوست، خنثی است که هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ لباس خود ندارد.

تاثیر فرم اندام در انتخاب استایل و لباس مناسب عروسی

فرم اندام شما تاثیر زیادی در انتخاب لباستان دارد.

اندام گلابی: بهتر است یقه قایقی، مربع و دکلته انتخاب کنید. سرشانه لخت به شما پیشنهاد می‌شود.

 

اندام مثلث: از دامن‌های پر پیل و چین استفاده کنید و سعی کنید لباستان در قسمت پایین گشاد باشد.

 

اندام مستطیل: از یقه دلبری و اسکوپ استفاده کنید و همچنین دست شما برای استفاده از لباس‌های کمربندی هم باز است.

سیب: بیشتر ترکیب رنگ برای شما مهم است. همچنین می‌توانید دامن‌های کوتاه‌تر و یا کمر بالاتری را برای استایل خود انتخاب کنید.

 

اندام ساعت شنی: هیچ محدودیتی در انتخاب لباستان ندارید و می‌توانید هر چیزی که خواستید بپوشید.

کفش مناسب عروسی

همانطور که می‌دانید برای درس کد مراسم عروسی کفش پاشنه بلند برای خانم‌ها و کفش رسمی برای آقایان مناسب است.

 

میزان پاشنه کفش خانم‌ها هم کاملا بستگی به عادات خودتان بستگی دارد.اما رنگ کفش کاملا بستگی به رنگ لباستان دارد.

همچنین می‌توانید صندل‌های پاشنه‌دار برای این مراسم‌ها به استایل و لباس مناسب عروسی تان اضافه کنید.

 

اکسسوری مناسب عروسی

عروسی در شب برگزار می‌شود پس محدودیتی ندارید و می‌توانید اکسترا دیده شوید.می‌توانید اگر عادت به پوشیدن طلا دارید، از سرویس و یا نیم ست‌های طلا و یا از جنس نقره و بدلیجات استفاده کنید.

 

از طرفی استفاده از اکسسوری بستگی به شکل و نوع لباستان دارد؛ مثلا اگر یقه کار شده و کلاً بالاتنه کار شده دارید، بهتر است از گردنبند استفاده نکنید. گردنبند برای لباس‌هایی است که بالاتنه ساده و یا بازی دارند.

 

مثلاً اگر لباس دکلته پوشیده باشید، می‌توانید از گردنبند و یا گوشواره‌های بلند استفاده کنید و یا اگر پایین تنه شما ساده و لخت است و کار شده نیست، می‌توانید از دستبند استفاده کنید.

پس اکسسوری و زیورآلات خود را متناسب با نوع و جاهای خالی لباس و استایل انتخاب کنید و دلیلی ندارد تمام زیورآلات خود را با هم بیندازید.

آرایش مناسب عروسی

آرایش و مدل موی شما بستگی به نسبتتان دارد. معمولاً افراد در مراسم‌هایی که غریبه هستند کمتر به خودشان  می‌رسند و به آرایشگاه نمی‌رود؛ اما می‌توانید اگر اقوام درجه یک هستید شینیون خود را متناسب با لباس انتخاب کنید.

مثلاً اینکه اگر لباستان بالاتنه بسته داشت میتوانید موی خود را بالاتر ببرند و اگر  بالاتنه لخت داشتید موهای خود را باز بگذارید یا پایین سرخود شینیون کنید.

آرایشتان هم اگر طبق مد روز بخواهد پیش برود آرایش‌های لایت و ملایم را باید در استایل و لباس مناسب عروسی انتخاب کنید.

همانطور که تاکید شد نکات زیادی را قبل از انتخاب لباس خود باید در نظر بگیرید تا احساس راحتی کنید و بهتان خوش بگذرد و از طرفی معذب نشوید.تجربیات خود را با ما درباره استایل و لباس مناسب عروسی میان بگذارید.

نویسنده:سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *