استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل گرانج را بشناسید

استایل گرانج

استایل گرانج از سال ۱۹۸۰ شکل گرفت. برخی آن را زیر شاخه ای از فرهنگ موسیقی  پاپ می دانند . دلیل آن نیز شباهت بسیار این سبک با استایل های راک و پانک است . این استایل نیز سبکی اعتراض آمیز نسبت به مصرف گرایی مد و قوانین و عرف های اجتماعی دارد . به همین علت در میان جوانان بسیار رواج دارد .

بیشتر بخوانیم: استایل پانک را بشناسید

برای آن که در این مورد بیشتر بدانید  ادامه ی  این مقاله را از دست ندهید …

تاریخ استایل گرانج

در سال ۱۹۸۰ ، یعنی تقریبا چهل سال پیش ، این استایل در میان خوانندگان آهنگ های گرانج رواج یافت . این موسیقی با الهام از  پانک و راک ، مخالفت خود را به شرایط جامعه نشان داد . یکی از دلایل شکل گیری آن ، اوضاع نابسمان اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم بوده است . طرفداران گرانج بی توجه به ترند های روز و مد های زود گذر ، مطابق خواسته و راحتی خود لباس می پوشنند . در آن زمان ، طیف کارگر و قشر عموم مردم که در موقعیت سختی قرار گرفته بودند . به همین علت لباس های پاره و کهنه و رنگ پریده به تن داشتند . این مدل لباس ها بعد از مدت کمی از مهم ترین ویژگی های استایل گران شد . طراحان لباس در سال های بعد نیز با الهام از آن خصوصیات   ،جوانان و نوجوانان را به سمت خود جذب کردند.

تاریخ استایل گرانج

ویژگی های استایل گرانج

همانطور که گفته شد ، این استایل به عرف و شرایط جامعه در تضاد است است . یکی از این قوانین کلیشه های جنسیتی و نژادی است که در گرانج هیچ محدودیتی در آن دیده نمی شود . به این معنی که دختران و پسران ، سفید پوستان و سیاه پوستان ،  اروپاییان یا آفریقاییان ، جوانان یا بزرگسالان  یا … آزاد هستند هر شکل و هر رنگی که با آن احساس راحتی می کنند ، بپوشند.  شلختگی و بی نظمی از نکات بارز استایل گرانج است که در سِت کردن لباس و حتی حالت مو و آرایش نیز دیده می شود . البته نباید آن را با کثیفی اشتباه گرفت . بلکه نامرتبی کنترل شده است که حس طبیعی بودن انسان ، فارغ از قید و بند های دست و پاگیر نشان می دهد.

  24 فیلم مد و فشن که برای ورود به دنیای مد و فشن باید ببینید

ویژگی های استایل گرانجچگونه گرانج بپوشیم ؟

نگرش این سبک بر محافظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب به طبیعت و انسانن های ستم دیده است . این تفکر در تهیه لباس از فروشگاه های دست دوم و وینتیج دیده می شود . هم چنین علاقه مندان به استایل گرانج در هر قشری ، شلوار های پاره ، تی شرت های مات و کمرنگ و کت هایی مربوط به چند سال  پیش را ، می پوشنند که بر خلاف سایر سبک ها در افراد پولدار و فقیر کاملا مشابه است . پارچه های ارزان مثل فلانل های چهار خانه ، جین های زاپدار ، بلوز های نخی با نقوش گرافیکی از مهم ترین گزینه های این پوشش است .

بیشتر بخوانیم : استایل وینتیج را بیشتر بشناسید

چگونه گرانج بپوشیم ؟چه رنگی انتخاب کنیم ؟

رنگ غالب  گرانج مشکی است . البته رنگ ها ی خنثی و تیره نیز همخوانی زیادی دارند .اما  امروزه جوانان با ترکیب خلاقیت خود سایر رنگ ها را نیز با آن ترکیب کرده اند. پس نمی توان محدودیت سختگیرانه ای در این مورد بیان کرد . اما نکته ای که باید رعایت کنید این است که اصلا سراغ رنگ های شارپ و براق نروید . بلکه تا می توانید کمرنگ و مات باشند که حالتی قدیمی و استفاده شده داشته باشند .

  جدید ترین مدل های بستن شال و روسری در هر استایلی

بیشتر بخوانیم : اصول استفاده از رنگ مشکی در استایل

چه رنگی انتخاب کنیم ؟

اکسسوری

زیور آلات گران ، به هیچ عنوان در این استایل استفاده نمی شوند . تنها تزئینات دستساز با چرم ، مهره های تیره و فلزان سفید ، به مقدار کم با گرانج همخوانی دارد . انواع کلاه  “،  کفش های اسپرت و  بوت های غیر رسمی نیز از دیگر آیتم جدا ناچذیر این سبک هستند .

اکسسوری

استایل گرانچ دوباره مد می شود!

وقت آن است که طغیانگر درون خود را بیدار کرده و سری به باشگاه های ورزشی بزنید !

کفش های دکتر مارتینز، تی‌شرت های نیروانا و خط چشم های پررنگ و کشیده را از گنجه بیرون بیاورید چون گرانچ برگشته است! این ها گفته های “بریت” است که به تنهایی برندهای آمریکایی را رهبری کرده و آنها را مجددا جذاب نشان می دهد. و امروز که چشم‌انداز او برای بهار ۲۰۱۷ را دیدیم، با استعداد عجیب او برای تغییر مد در گذشته ، باید موافقت کنیم.

نمایشگاه بریتانیایی، که یک دهه پیش، پس از مدتی توقف در لوئیس ویتون، جیونچی، کالوین کلین و مارک جیکوبز، یک کودتای احیای مشابه را برای یک برند بسیار جذاب به نام مولبری به راه انداخت، مدل‌هایی را در نمایشگاه هفته مد نیویورک ۱۹۴۱ کاچ فرستاد که امروز به انتشار ترکیبی از «کورتنی لاو» و «اسکارلت اوهارا» می‌پردازد.

  انواع استایل خاص در دنیای فشن

ویورز خجالتی معروف که فصل گذشته از میکی موس به عنوان الهه ی خود استفاده کرد، تصمیم گرفت که در این فصل به یکی دیگر از نمادهای آمریکایی، یعنی پادشاه، ادای احترام کند. او پس از اینکه از املاک «الویس» (Elvis) بازدید کرد، تصویر این خواننده را بر روی پیراهن و کت و شلوار خود، با شایعات مبنی بر این که در اوایل سال آینده کیف و کفش «الویس» (Elvis) به بازار خواهد آمد، به تصویر کشید.

لباس‌هایی که به شدت در این مجموعه دیده می‌شدند و اگر تنها پوشیده می‌شدند، در پادشاه Southern Belle، واقعا شیرین بودند. با این حال، اضافه کردن ژاکت‌های چرمی به سبک پانک و کفش‌های پلتفرمی، که همگی پر از سخت‌افزارهای فلزی مانند میخها، قلاب‌ها و حتی بالای بطری‌های فکس بودند، همه لباس‌ها را به قلمرو “دخترهای بد” خاصی منتقل کردند. این برنامه نمایشی نشان داد که: « بررسی حس تعلق از بخشی از یک جنبش بودن ناشی می‌شود-نماد شورشیان، بیاتنیک‌ها و باشگاه هواداران الویس-که توسط فردیت و شخصی سازی باور می‌شود.»

هیچ نشانه‌ای از لباس ابریشمی معمولی وجود نداشت که همه ما آن را به یاد داشته باشیم. پوشیدن لباس عاشقانه در دوران گرانچ اصلی؛ در عوض، تعبیر مجدد ویورز یک یقه V شکل صاف و ساختار یافته‌تر بود، اغلب با آستین‌ها و گاهی اوقات با جزئیات توری.

  اگر می‏‌خواهید استایلی مردانه داشته باشید، بخوانید

با در نظر گرفتن خطر این که هر لباسی که کارل تمپلر طراحی کرده بود، بیش از آن بود که بتوان به آن نگاه کرد-جدا شدن از هم‌کاری سبک معمول ویورز با دوست قدیمی و بنیانگذار مجله لاو، کتی گرند-کاری بیشتر از مهر سردسته زدن به یک عامل جالب انجام داده‌است که تا کنون دیزنی قادر به انجام آن نبوده است.

حتی روی صحنه پر از هرج و مرج شن و خاک روی باند فرودگاه پخش شده بود که با انبوه ماشین‌های جنگلی پوشیده شده بود. دلیل دیگری که باید از آن کفش‌های کریپر کلفت، با نوک تیز و همه آن‌ها تشکر کرد.

نوهی الویس، رایلی کیو و لاو، هر دو به همراه دیگر دختران خوب و بد معروف، وینینا رایدر، اما رودرز، سرنا ویلیامز و کلویی گریس مورتز، در ردیف جلو تماشا می‌کردند.

سال خوبی برای مربی بوده‌است، که از زمان تاسیس سال ۱۹۴۱ و زمانی که ویورز خلاقیت خود را به دست گرفت، شاهد فروش هر دو نوع لباس و اکسسوری های خود بوده‌است. ادای احترام به میکی موس در مجموعه کپسول Coach x دیزنی است که تقریبا در روزی که در استرالیا منتشر شد، به طور کامل به فروش رسید. ما طغیانگری مشابهی را پیش‌بینی می‌کنیم زمانی که این مجموعه در فوریه آینده نیز کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *