استایل خانم‌ها, کیف و کفش زنانه, مد و استایل

بررسی جذاب‌ترین کیف های کلاچ، کیف کمری، کیف باگت و انواع کیف های کوچک

انواع کیف های کوچک | در گذشته کیف ها محدود بودند اما با گذشت زمان تنوع پیدا کردند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۰ دقیقه

مانند هر لباس و اکسسوری دیگری حتی از نظر ابعاد هم تفاوت و هر کدام فرم و استایل مناسب خود را پیدا کردند. اما در میان مردم رفته رفته در سال‌های اخیر کیف های کوچک محبوب شدند و از کیف های بزرگ و جادار به نسبت دست کشیدند تا جایی که امروزه شاهد استفاده مردم از مینی بگ‌ها هستیم که هیچ چیزی در درونش آن جا نمی‌شود اما مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است.

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع کیف کوچک صحبت کنیم؛ یعنی کیف کلاچ، کیف کمری و کیف باگت و کاربرد هر کدام از این کیف‌ها بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع کیف های کوچک : کلاچ

کلاچ چیست؟ کیف کلاچ کیف‌های دستی کوچکی است که شاید اسمشان را ندانید اما بارها استفاده کردید و یا دست افراد مختلف مثل سلبریتی‌ها در جشنواره های داخل و خارج ندیده‌اید. کلاچ کیفی است کوچک و دستی که فقط موارد محدودی در درون آن قرار می‌گیرد یعنی کارت، موبایل و غیره که اکثراً بدون بند هستند.

اما مدل‌های محدودی هم دارد یعنی که یک بند زنجیری و یا چرمی دارد. مدل‌های خود کیف از فرم مستطیل همیشگی خارج شده و شکل‌های مختلفی به خود گرفته است. 

در گذشته کیف‌های کلاچ هم توسط مردان و هم توسط زنان مورد استفاده بودند و مثل همیشه یک دوره‌ای کنار گذاشته شدند اما با شروع جنگ جهانی مجدداً بازگشتند؛ چرا که تولیدی‌ها مثل همیشه در زمان بحران برای تولید هر چیزی در دوران جنگ ترجیح می‌دادند از کمترین متریال و نازل‌ترین هزینه برای تولید استفاده کنند به این ترتیب ترتیب کیف‌های کوچک کم کم مجدد روانه بازار شدند.

کلاچ کلمه‌ای انکلیسی و به معنای محکم گرفتن چیزی در دست است. جنس این کیف ها هم معمولاً ساتن، چرم و غیره بسته به فضایی که می‌خواهید استفاده کنید هستند.معمولاً در درون این کیف از آنجایی که کوچک و رسمی و مناسبتی است بیشتر می‌توانید رژلب، دسته چک، کلید، موبایل و کارت قرار دهید. فلسفه این کیف کوچک هم این است که بتوانید با حداقل فشار و راحت وسیله حمل کنید.

کلاچ بک ها بیشتر نمایشی هستند و از اشخاصی که علاقه زیادی به این کیف دارند می‌توان پرنسس دایانا و عروسش کیت میدلتون اشاره کرد.

  بررسی کیف گلدانی، کیف هلالی، کوله و رو دوشی در استایل با کیف بزرگ

استفاده از این کیف‌ها و استایل کردنشان هم کاملا بستگی به استایل خودتان دارد؛ مثلاً وقتی قرار است از کیف کلاچ برای عروسی استفاده کنید در ان سراغ طرح‌های تزیین شده و کار شده با سنگ و مروارید و اینها می‌روید، اما وقتی می‌خواهید از آن برای بیرون استفاده کنید طبعاً ساده‌تر را انتخاب می کنید یا اگر بوهو باشید کیف کلاچ شما با متریال طبیعی ساخته می‌شود.

اگر هم استایل کلاسیک و رسمی دارید مثلاً کت و شلوار و پالتو و… کیف کلاچ شما بهتر است جنسی چرم داشته باشد.

انواع کیف های کوچک : کیف کمری

از انواع کیف های کوچک کیف کمری دومین کیفی است که می‌خواهیم در موردش در این مقاله صحبت کنیم که همگی احتمالاً یک تصویری نسبت به آن دارید. قبلاً بیشتر کیف های کمری مختص به مسافرت و آقایان بودند اما مثل همیشه مد و فشن تغییر کرد و مورد استفاده خانم‌ها هم قرار گرفت.

کیف‌های کمری جز انواع کیف‌های کوچک و کاربردی هستند که به دور کمر بسته می‌شود. بعضی از این کیف‌ها به اندازه هستند که یک بطری آب معدنی کوچک در درونش جای می‌گیرد؛ به همین دلیل خیلی از افراد ورزشکار هم از این کیف استفاده می‌کنند. اما به مرور زمان وارد استایل‌های خیابانی و ترند شدند.

اما برای خرید این کیف باید یک سری مسائل را در نظر بگیرید: مثلا اگر برای دویدن این کیف را بخواهید باید جمع و جور باشد تا برایتان تحرک راحت‌تر شود و اگر برای بیرون و طبیعت بخواهید می‌توانید بزرگتر انتخاب کنید.همچنین در این انواع کیف های کوچک که صحبت می‌کنیم باید تعداد جیب های داخلی آن را هم در نظر بگیرید تا به راحتی وسایلتان قابل تفکیک باشد.

  بررسی کیف گلدانی، کیف هلالی، کوله و رو دوشی در استایل با کیف بزرگ

مهم‌ترین نکته خرید کیف‌های کمری ضد آب بودن آن هست. به هر حال شما ممکن است عرق کنید، در باران از آن استفاده کنید و حتی موقعیت های دیگری؛ پس اگر ضد آب نباشد سختی را دو چندان می‌کند. همچنین طول کمر آن باید اندازه کمرتان باشد.گاهی کیف‌های کمری بند دارند و رو دوشی هستن.د گاهی هم به فرم دور سینه می‌توانید بندازید که در استریت استایل های خارج از ایران می‌بینیم.

استایل با کیف کمری

کیف های کمری رسمی را با دامن و پیراهن می‌توانید ست کنید که بسیار ترند شده است. اگر بخواهید رسمی از آن استفاده کنید بیشتر باید سراغ جنس‌های رسمی مثل جیر، چرم و غیره بروید. از ترندی ترین استایل کیف کمری می توانیم به ست آن با کت اشاره کنیم.اما همانطور که گفته شد با پالتو، بارانی، شومیز و… می‌توانید ست زیبا بسازید.

کیف‌های کلاچ را باید در دست خود می‌گرفتید و یا نهایتا زیر بغل، اما کیف‌های کمری را می‌توانید روی سینه همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم بگذارید و یا دور کمر به جلو یا پشت به انتخاب خودتان. گاهی هم می‌توانید آن را دور لباس خود ببندید و روی آن کت بپوشید. اما اگر اضافه وزن دارید و شکمتان برجسته است و یا سینه‌های حجیم دارید پیشنهاد می‌کنیم از این مدل کیف استفاده نکنید که بزرگنمایی بیشتری نکند.

همچنین با شلوار جین بسیار زیبا می‌شود و فرم کژوالی را به وجود می‌آورد.کیف ‌کمری مربوط به دهه ۹۰ است و در انگلیس به آن belt bag  می‌گویند و در آمریکا به آن        fanny pack  می‌گویند که در سال ۲۰۱۹ بعد از سال‌ها توسط برندهایی مثل گوچیT لویی ویتان و شنل دوباره به عرصه مد برگشتند.

کیف باگت

از انواع کیف‌های کوچک و سومین و آخرین کیفی که قصد بررسی آن را داریم، کیف باگت است که نام این کیف احتمالاً کمتر به گوشتان خورده است. کیف باگت بر عکس دوتا کیف قبلی که مورد استفاده زن و مرد بودند کیفی مخصوص خانم‌ها است. همان طور که از نامش پیداست فرم این کیف شبیه به نان باگت است و به همین دلیل این نام را گرفته است.

برند فندی توانست این باگت‌ها را بین انواع کیف های کوچک به سادگی ترند کند. مشخصات ظاهری این کیف این است که ارتفاع آن کم و عریض است و یک بند کوتاه و پهن دارد و بیشتر هم از جنس چرم است و همانطور که از ظاهرش پیداست بیشتر مورد استفاده موقعیت‌های رسمی قرار می‌گیرد

همچنین با استایل‌های روزمره زیبا می‌شوند. گاهی بند آن فرمی زنجیری پیدا می‌کند. این کیف را می توانید با استایل‌های مختلفی مثل کت و شلوار، پالتو، مانتو، شومیز و پیراهن‌های رسمی و مجلسی حتی ست کنید و اصلا محدودیت استفاده ندارد. فقط به لوکیشن خود دقت کنید.نحوه استفاده از آن به این صورت است که می‌تواند به ساق دست خود آویزان کنید و یا آن را دوش بگیرید.

اما به دلیل کوچک بودن بسیار سبک و کاربرد فردی هستند.

در این مقاله سعی کردیم در مورد سه مدل از انواع کیف های کوچک و معروف صحبت کنیم تا در کنار بقیه کیف‌هایی که استفاده می کنید این ها را مورد استقبال قرار دهید. شما کدام یک از این کیف‌های گفته شده را بیشتر استفاده می کنید؟ اگر استفاده می کنید بیشتر در چه فضا و با چه استایلی؟

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. نظریات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *