استایل بازیگران, مد و استایل

بررسی عجیب ترین استایل نوید محمدزاده

استایل نوید محمدزاده | نوید محمدزاده متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در استان تهران است؛

اما اصالتاً برای شهرستان مهران و کرد زبان می‌باشد. او تا ۲ سالگی در تهران زندگی کرد و بعد به ایلام رفت و تا دوران راهنمایی همان جا زندگی کرد. همچنین او در کل تا مقطع فوق دیپلم رشته عمران تحصیل کرده است.او در سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱ در شبکه جام جم مشغول به اجرا بود. نوید محمدزاده در سال ۱۴۰۰ با بازیگر افغان تبار فرشته حسینی ازدواج کرد.

افتخارات و جوایز

او در سال ۱۳۹۴ برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و سیمرغ بلورین را برای فیلم ابد و یک روز دریافت کرد. سال ۱۳۹۵ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا شد و همچنین جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد از جشن سینمای ایران برای فیلم ابد و یک روز دریافت کرد.

همچنین در سال ۱۳۹۷ از همین جشنواره برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا تندیس شایستگی را از آن خود کرد و در سال ۱۳۹۸ هم برای فیلم سرخپوست تندیس شایستگی گرفت و برای باقی فیلم‌هایی که بازی کرده است نامزد بهترین بازیگر مرد هم شده است.

 او در جشنواره سینمایی آسیا پاسفیک برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا در ۱۳۹۶ برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد شد و از دوره آکادمی سینمایی هم جایزه دریافت کرد. همچنین برای این فیلم از جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه و جشنواره فیلم براتیسلاوا (بخش مسابقه بین‌المللی) برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضا در سال ۱۳۹۷ جایزه دریافت کرد.

همچنین او جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره شب‌های تالین برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده در سال ۹۷ و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن منتقدان سینمایی برای این فیلم در سال ۹۷ را از آن خود کرد.

اما برسیم به تحلیل استایل نوید محمدزاده ، این بازیگر محبوب! استایل و سبک لباس پوشیدن عجیب او بر کسی پوشیده نیست و از نظر همه او منحصر به فرد و نامتعارف لباس می‌پوشد. یکی از سبک‌هایی که لباس می‌پوشد کژوال است؛ یعنی معمولاً سعی می‌کند غیر رسمی و مناسب روزمره بپوشد. اما یک سری استایل‌های حاشیه ساز و منحصر به فرد دارد.

شباهت‌های استایل نوید محمدزاده و فرشته حسینی

انتخاب فرشته حسینی به عنوان همسر کاملاً قابل پیش‌بینی بود. چرا که هر دو جسارت پوشش زیادی دارند و شخصیت‌های آنها به هم مشابه است. یکی از اصلی ترین انتخاب‌های آن دو کلاه است. در بسیاری از اکران‌ها از کلاه‌های رنگی مثل قرمز استفاده کرده است و از دیگر وجه اشتراک‌های آن ها پوشیدن بوت است؛ آن هم از نوع بندی! یعنی آنها شلوار‌های کوتاه را با بوت می‌پوشند.

این وجه اشتراک آنها در انتخاب مدل مو هم وجود دارد؛ چرا که هر دو مدل مو‌های متفاوت و با جسارت زیادی انتخاب می‌کنند.

آنطور که معلوم است هر دو به عینک علاقه زیادی دارند و از عینک‌های ست هم استفاده می‌کنند. بین این زوج محبوب اسنیکرز‌های آدیداس هم دیده می‌شود و برای استایل‌های مختلف خود گاهی از کفش‌های آدیداس استفاده ‌می‌کنند.

تحلیل استایل نوید محمدزاده

نوید محمدزاده برای روزمره و عکاسی‌های مختلف به سراغ پیراهن‌های ساده و تیشرت می‌روند و آنها را با کتانی و شلوارک و شلوار کتان و یا جین و… ست می‌کند.

  تحلیل استایل فرشته حسینی در کن۲۰۲۲

گاهی هم سراغ درسی کژوال و اسمارت کژوال می‌رود؛ یعنی سراغ شلوارهای جین، نیم بوت، کتانی، کت‌های مختلف از جنس جین و کتان و…می‌رود و از لباس و تیشرت‌های پاپ آرت مثل عکس مرلین مونرو و… در رنگ‌های خنثی استفاده می‌کند.

پس تا اینجا فهمیدیم که پالت رنگی او خنثی است؛ اما گاهی رنگ‌های فام دار را در اکسسوری‌هایی مثل کلاه و… هم می‌بینیم. از عادت های جالب او این است که استایل تکراری دارد و گاهی از اکسسوری‌های قبلی خود استفاده می‌کند. اما در کل جزو بازیگرانی است که متنوع‌ترین استایل‌ها را دارد.

به استایل‌های زمستانی او هم اگر نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید علاوه بر اینکه او ترکیب رنگ را به خوبی می‌داند، سراغ اشکال، الگو‌ها و اکسسوری‌هایی که مردان کمتر استفاده می‌کنند هم می‌رود. مثلاً از جوراب‌های بلند که طرح‌های سنتی دارند و یا از شال گردن‌هایی که با جوراب سنتی ست هستند استفاده می‌کند.

استایل نوید محمدزاده در حالت رسمی

البته و استایل‌های رسمی هم دارد اما این رسمیت هم کاملا منحصر به فرد است. او گاهی مثل همه مردان سراغ کت و شلوار می‌رود و گاهی هم به جای کراوات، سراغ پیراهن‌هایی که پاپیون بلند دارند می‌رود. در کل نوید محمدزاده جز افرادی است که گاهی درس کت را رعایت نمی‌کند.

چی بپوشم
چی بپوشم

اکسسوری در استایل نوید محمدزاده

از دیگر اکسسوری‌هایی که او همیشه استفاده می‌کند ساعت است و تقریباً استایل بدون ساعت می‌توان گفت که ندارد.

امضای شخصی در استایل نوید محمدزاده

در کل نوید محمدزاده سبک پوشش خاص و امضای شخصی خود را دارد. پس از اولین سبک پوششی که می‌پوشد کژوال است.

اما سبک دیگر پوششی او رترو و لجن لوک است. پوشش و سبک رترو بازسازی و الهام از دهه‌های قبلی و قدیمی است؛ اما کمتر از ۱۰۰ سال گذشته! در واقع مدتی است که نه به حال نزدیک است و آن چنان از آن نگذشته است ولی به هر حال معاصر محسوب می‌شود. پس وقتی به نوید محمدزاده نگاه می‌کنیم یاد سال‌های دهه ۵۰ و ۶۰ می‌افتیم البته که اصلی‌ترین استایل نوید کژوال است و رترو را در بعضی لباس‌های او می‌توان دید.

استایل جنجالی نوید محمدزاده چه پیامی داشت؟

در چند سال گذشته نوید یک تیپ جنجالی داشت که برخی رسانه‌ها آن را اینگونه تعبیر کردند که لباس از پارچه‌های ارزان دوخته شده و فرمی چروک دارد و در واقع مانند چارلی چاپلین میخواست که فقر و فلاکت جامعه را با استایل خود بازگو کند و آن را به اعتراض و شرایط اقتصادی ایران ارتباط دادند.

و حتی تقابل شلوار کوتاه در مقابل پوتین‌های دکتر مارتینز را تقابل ثروت و فقر می‌دانستند که خود ثروتمند است اما به فقر موجود در جامعه اعتراض دارد. این سبک پوششی پرطرفدار نامش legen look است. یعنی استایلی که با پارچه الیاف طبیعی مثل پشم، کتان و نخ درست می‌شود. لباس‌هایی که راحت و اورسایز هستند.

از خصوصیات خوب دیگر نوید که پیش‌تر اشاره شد این است که اون مصرف گرا نیست و گاهی بعضی لباس‌های تکراری را در چند عکس و لوکیشن مختلف می‌توان در تن نوید محمدزاده دید.

رد یوجی یاماموتو در استایل نوید محمدزاده

جالب است بدانید که منبع الهام ارسال‌های طراح ژاپنی به نام یوجی یاماموتو است که طراحی آوانگارد محسوب می‌شود به همین دلیل است که اغلب رنگ مشکی را در پوشش او می بینیم که انگار می‌خواهد قدرت نمایی مخصوص به خود را داشته باشد

استایل نوید محمدزاده در جشنواره کن ۲۰۲۲

نوید محمدزاده در جشنواره کن امسال برای فیلم برادران لیلا راهی فرانسه شد. اتفاق جالب این بود که نوید در کن امسال کاملا متعارف دیده شد و درس کت را رعایت کرد؛ یعنی از کت و شلوار مشکی و پاپیون مشکی و پیراهن سفید و کفش چرم مشکی براق استفاده کرد.

موهای او مرتب بود و کاملا رسمی دیده شد. البته با بوسه‌ای که با فرشته حسینی همسرش داشت حسابی حاشیه‌ساز شدند که بعضی از این حرکت استقبال کردند و بعضی هم کاملاً آن را نقد کردند که وقتی تریبون جهانی در اختیارتان است بهتر است از مردم و کشور خودتان بگویید و از اوضاع نابسامان و مسائلی که در روز در جریان است مثل آبادان و… صحبت کنید.

به هر حال نوید محمدزاده مدتی می‌شود که نرمال‌تر لباس انتخاب می‌کند اما در هر صورت او فردی خوشتیپ محسوب می‌شود که امضا و استایل منحصر به فرد خود را دارد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید و بگویید که چه نکته‌ای در استایل او نظر شما را جلب کرده است؟

نویسنده:سپیده

استایل جنجالی نوید محمدزاده برای اعتراض به اوضاع جامعه بود؟

خیر. استایل او یک نام بخصوص به نام لجن لوک است که از الیاف طبیعی ساخته می‌شود.

علت مشکی بودن اکثر استایل‌های او چیست؟

او علاقه زیادی به طراح ژاپنی سبک آوانگارد یعنی یوجی یاماموتو دارد به همین دلیل بیشتر از رنگ مشکی استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *