استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

بهترین ترکیب رنگ لباس های مردانه

چرخه رنگ ساده ترین راه برای تشخیص چگونگی ترکیب رنگ هاست. ست کردن رنگ لباس به اندازه ظاهر و اندازه لباس دارای اهمیت است. برای ساده کردن دانش انتخاب رنگ باید با چرخه رنگ آشنا باشید. این ها قوانینی هستند که توسط طراحان و کارشناسان مد تعیین شده اند. در این زمینه باید رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پوستتان می آید و استایل تان را تکمیل می کند و در خور مناسبتی باشد که می خواهید بروید

رنگ زرد-سبز-طوسی در کت

چرخه رنگ

در چرخه رنگ ها ۱۲ رنگ اصلی و ۲ رنگ سیاه و سفید وجود دارد که از ترکیب این دو رنگ خاکستری بوجود می آید. این ۱۲ رنگ که از ترکیب سیاه و سفید بوجود آمده اند می توانند مشتقات نامحدودی تحت عنوان چرخه رنگ برای لباس ها ایجاد کنند. بیشتر رنگ لباس ها در واقع شکل خاموش رنگ اصلی هستند که می توان با اضافه کردن سفید آن را روشن تر و با اضافه کردن سیاه تیره تر کرد.

برای این که بدانید چه رنگ هایی با هم ست می شوند باید سه ۳ بخش چرخه رنگ ها را بشناسید.

چرخه رنگ

رنگ های اولیه:

قرمز

زرد

آبی

قرمز، زرد و آبی تنها رنگ هایی هستند که با ترکیب هیچ رنگی به دست نمی آیند. این ها قوی ترین رنگ هایی هستند که برای چشم ها تند و زننده می باشند. این رنگ ها شاید تند باشند اما چشمگیر هستند ولی باید به روش درستی انتخاب شوند. وقتی در فروشگاه های لباس چشم تان به کت زرد، لباس قرمز یا ژاکت چرم آبی خورد حتی اگر علاقه زیادی به رنگ های زرد، قرمز یا آبی داشته باشید هم نباید آن ها را بخرید. سعی کنید از این رنگ ها برای لباس های جزئی تر و کوچک تر (مثل کراوات یا شال) استفاده کنید.

  پیشنهاد 21 مدل کت دخترانه شیک به رنگ تیره و خنثی + لینک خرید کت دخترانه
رنگ های اولیه

رنگ های ثانویه:

سبز

نارنجی

بنفش

این رنگ ها از ترکیب دو رنگ اصلی بوجود آمده اند. ترکیب زرد و آبی = سبز، ترکیب قرمز و زرد = نارنجی، و ترکیب قرمز و نارنجی = بنفش. رنگ های ثانویه درست در نقطه مقابل رنگ های اولیه قرار دارند. بنابراین این ها رنگ های مکمل هستند.

ترکیب رنگ های مکمل معمولا برجسته تر و قابل ملاحظه تر هستند. بزرگ ترین اشتباه در انتخاب رنگ لباس ست کردن دو لباس با رنگ های مکمل است. با این تصور که این دو رنگ همدیگر را تکمیل می کنند. شلوار آبی هرگز با ژاکت نارنجی خوب نمی شود. یا کفش قرمز مناسب کت و شلوار سبز نیست.

بهترین راه برای استفاده از رنگ های مکمل این است که از آن در جزئیات استفاده کنید. به عنوان مثال کفش سبز را با بند کفش قرمز ست کنید. یا اگر کت پشمی آبی دارید از دستمال جیب نارنجی استفاده کنید. یا لباس بنفش را با دکمه های زرد ست کنید. تمام این ها به نظر ساده و جزئی می آیند اما اگر کاملا رعایت شوند ظاهری بی نظیر از شما می سازند.

رنگ های ثانویه

رنگ های ترکیبی:

قرمز – بنفش

قرمز – نارنجی

زرد – نارنجی

زرد – سبز

آبی – سبز

  بررسی انواع دامن های تیره و خنثی

آبی – بنفش

کلید تشکیل یک استایل مناسب شناخت رنگ های ترکیبی است که به رنگ های مرتبه سوم نیز معروف هستند. این ها طیف هایی از رنگ های اولیه یا رنگ های ثانویه نیستند بلکه هر کدام قدرت و تاثیر خودشان را دارند. اگر به این رنگ ها فکر می کنید آیا ترجیح می دهید شلوار زرد بخرید یا شلوار زرد – نارنجی؟ یا آیا ژاکت بنفش می خرید یا آبی – بنفش؟

از آن جا که این رنگ ها زیاد قوی نیستند راحت تر می توان آن ها را با لباس های دیگر داخل کمدتان ست کرد.

 

رنگ های ترکیبی

چگونه لباس های رنگی بپوشیم؟

یک مرد برای استایل لباس باید به چند عامل توجه کند: نسبت ها، اندازه، پارچه، کیفیت و ترکیب رنگ. ترکیب رنگ برای آقایانی که می خواهند در هر مناسبت و موقعیتی بهترین ظاهر را داشته باشند بسیار ضروری است. قانون ۳ رنگ می گوید مردها نباید در آن واحد بیش تر از ۳ رنگ در لباس های شان به کار ببرند.

بیشتر مردم از ۳ طرح رنگ اصلی که بهترین راه برای ترکیب رنگ ها و جلوگیری از اشتباه در ترکیب رنگ هاست استفاده می کنند. این ۳ طرح: رنگ های مکمل، رنگ های سه تای و رنگ های مشابه هستند.

  بهترین ست ها با شلوار جین طوسی مردانه چگونه است؟

رنگ های مکمل

این رنگ ها کاملا متضاد یکدیگر هستند که ترکیبی چشمگیر و جذاب ایجاد می کنند. همانطور که در قسمت های بالاتر توضیح دادم بهترین روش برای به کار بردن رنگ های مکمل این است که لباس غالب را یک رنگ انتخاب کنید و جزئیات کوچک تر و لوازم جانبی را در رنگ دیگر.

 

رنگ های متضاد

رنگ های سه گانه

در چرخه رنگ ها رنگ های تنالیته (رنگ های هم راستا که در یک خط قرار می گیرند) می توانند یک طرح سه تایی ایجاد کنند. این می تواند شکل متعادلی از تضاد رنگ ها ایجاد کند. طرح رنگ های سه تایی برای مواقعی که می خواهید لباس سه تکه بپوشید مناسب است. یا زمانی که می خواهید از چند تا لوازم جانبی استفاده کنید و در کنار آن تعادل رنگ رضایت بخشی داشته باشید.

 

رنگ های سه گانه

رنگ های مشابه

در چرخه رنگ ها، رنگ های مشابه مجاور یکدیگر قرار گرفته اند. این طرح برای ترکیب لباس های رسمی کاربرد دارد زمانی که میهمان ها به کراوات مشکی محدود نشده باشند.

 

رنگ های مشابه

ترکیب رنگ لباس های مردانه

ترکیب رنگ های کاری

ترکیب رنگ لباس های مردانه در محیط کار نباید بیش از حد خنثی و کسل کننده باشد. برای لباس محل کار به عنوان مثال سعی کنید کت و شلوار خاکستری با لوازم جانبی آبی یا قرمز کبود استفاده کنید.

  "راهنمای جامع برای خرید اکسسوری دخترانه: نکات مهم برای انتخاب بهترین لوازم تزئینی"
ترکیب رنگ های کاری

ترکیب رنگ لباس های رسمی

یکی از بهترین رنگ ها برای لباس های رسمی رنگ شتری است. ترکیب شتری و قهوه ای با رنگ های آبی و قرمز کبودی یک دست لباس شیک و جذاب ایجاد می کند.

ترکیب رنگ لباس های رسمی

ترکیب رنگ لباس های غیر رسمی

برای لباس های غیر رسمی می توان از رنگ های زیادی استفاده کرد. به عنوان مثال رنگ های روشن مثل نارنجی و سبز. برای تابستان جین آبی با تیشرت نارنجی و کفش ورزشی سفید بپوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *