پوست و مو, مو

راهنمای انتخاب بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک

داشتن موهایی پرپشت، ضخیم و براق، مانند مدل‌های تبلیغاتی برندهای شامپو و.. چیزی است که بسیاری از ما دوست داریم با استفاده از محصولاتی مثل بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک به آن برسیم.

اما مشکل اینجاست که سلامتی، ژنتیک، رنگ و نوع مو به همراه محصولات بهداشتی و زیبایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید می‌توانند این آرزوی شیرین را به رویایی دست نیافتنی بدل کنند.

با این حال، داشتن مویی با این مشخصات، چندان هم غیر قابل دسترس نیست. با رعایت چند نکته ساده و استفاده از چند فرآورده هنگام دوش گرفتن و بعد از آن، می‌توانید موهای بی حال و نازک را به موهایی حجیم و زیبا تبدیل کنید.

چگونه می‌توانید به این هدف برسید؟ ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک خود را انتخاب کنید و موجب درخشش و طول عمر بیشتر موهایتان شوید.

چرا موهای شما نازک و کم پشت‌تر می‌شود؟

اما اگر خودتان با اقدامات ساده مراقبت از موی سر بتوانید موهایتان را ضخیم و پرپشت‌تر کنید، اضافه کردن محصولاتی مانند شامپو حجم دهنده و ضخیم کننده مو می‌توانند کمک بیشتری به شما کنند.

دلایل اصلی نازکی و کم پشت بودن موها عبارتند از:

۱٫ ژنتیک

شما ممکن است با موهای کم پشت و نازک متولد شده باشید و یا ژنتیک شما با بالا رفتن سن‌تان موجب کم پشت و نازک شدن موهایتان شود. این مورد می‌تواند شامل طاسی با الگوی زنانه یا مردانه و بسته شدن فولیکول‌های مو همراه باشد.

۲٫ بسته شدن فولیکول های مو

این اتفاق زمانی می‌افتد که شما از نظر ژنتیکی دارای فولیکول‌های موی نازک هستید و یا به واسطه پوست ناسالم سر و افزایش سن، فولیکول‌ها به آرامی بسته شوند. در نتیجه موها به صورت نازک رشد می‌کنند و به دلیل کمبود مواد مغذی از سلامت کمتری برخوردار هستند.

۳٫ سلامت

سلامت عمومی و عادت‌های بد شما می‌توانند بر ضخامت موهای در حال رشد تأثیر بگذارند.

  رنگ کردن مو برای چه کسانی ضرر بیش تری دارد؟

۴٫ رژیم غذایی

ممکن است از اینکه تا چه اندازه رژیم غذایی می‌تواند بر مو و پوست سر شما تأثیر بگذارد، حیرت زده شوید. برای داشتن موهایی سالم به فولیکول‌های سالم مو نیاز دارید، به این معنی که باید رژیم غذایی‌تان سرشار از اسید چرب امگا ۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

وضعیت سلامت شما می‌تواند به موهای شما آسیب برساند

بهترین شامپو برای موی نازک

قبل از پرداختن به ویژگی‌های بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک ، خوب است به این نکته توجه کنید که ضعف سلامتی، دلیل بزرگی برای داشتن موهای آسیب دیده، نازک و کم پشت است.

این موضوع می‌تواند ناشی از رژیم غذایی ضعیف باشد. رژیم غذایی ضعیف به معنای نرسیدن مواد مغذی کافی به موهای شماست. یعنی در چنین وضعیتی موها با سلامت کمتری رشد می‌کنند. دلایل شایع دیگری همچون سیگار کشیدن، مواد مخدر و الکل نیز بر رشد موهای شما تأثیر می‌گذارند.

عدم فعالیت ورزشی و نبودن در فضای آزاد نیز می‌تواند به نازک شدن موها منجر شود. به عنوان مثال نور آفتاب یک ماده مغذی عالی برای مو و پوست سر است. از این گذشته، افزایش جریان خون از طریق ورزش منجر به افزایش اکسیژن و توزیع مواد مغذی به پوست سر می‌شود.

بیماری‌های جسمی و مشکلات سلامت روانی نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند.

آلوپسی (ریزش قسمتی یا تمامی موها در نقطه‌ای از بدن) در اثر استرس ایجاد می‌شود. موهای نازک و کم پشت می‌توانند بر اثر این بیماری (که بر روی مواد مغذی یا فولیکول‌های مو تأثیر دارد) ایجاد شوند.

بنابراین قرار گرفتن در یک وضعیت خوب جسمی و عاطفی (اگرچه ظاهراً همیشه تحت کنترل شما نیست)، می‌تواند برسلامت موهای شما تأثیر بگذارد.

راه‌هایی که می‌توانید موهای خود را ضخیم و پرپشت کنید

جالب است بدانید علاوه بر استفاده از بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک ، با کمک چندین روش دیگر هم می‌توانید موهای خود را ضخیم‌تر کنید و یا ظاهری تقریبا پرپشت به آنها بدهید.

  درمان ترک لب با استفاده از ۱۰ روش خانگی موثر

برخی از این روش‌ها رایج هستند، اما ترکیب آن‌ها با برخی از گزینه‌های دیگر به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

۱٫ موهای خود را کوتاه کنید

کوتاه کردن مناسب مو می‌تواند به شما کمک کند. هرچه سن بالاتر می‌رود، راحت تر می‌توانید با مدل موی همیشگی‌تان کنار بیایید. حتی اگر موهای شما تغییر کرده باشند. داشتن موهای لایه ای (مدل لِیِر) و برش انتهای مو به روش بلانت می‌تواند به حجم موهایتان اضافه کند.

همچنین اگر موهایی نازک دارید، مدل‌های کوتاه تر، موی شما را پرحجم‌تر نشان می‌دهد. می‌توانید برای مشاوره از آرایشگر خود کمک بگیرید.

۲٫ نحوه آراستن موی خود را تغییر بدهید

تغییر نحوه آراستن مو می‌تواند حجم بیشتری به آن ببخشد. برای افزایش ظاهر ضخیم مو می‌توانید از اسپری‌های ضخیم و پرپشت کننده و حجم دهنده سشوار به علاوه موس مخصوص مو استفاده کنید.

۳٫ به سبک زندگی خود توجه کنید

ایجاد تغییر در سبک زندگی به شما کمک زیادی می‌کند. ترک سیگار، قطع مصرف الکل، خواب بیشتر، کم کردن استرس و اضطراب و… هرچه این کارها را کمتر انجام دهید، مو و پوست سر شما سالم‌تر خواهد بود.

۴٫ به رژیم غذایی خود اهمیت دهید

کاهش غذاهای حاوی چربی‌های اشباع شده ، قند و کربوهیدرات‌ها و جایگزین کردن آنها با پروتئین ، میوه و سبزیجات به همراه غذاهای شگفت انگیز و اسموتی‌های سبز به عنوان راه‌هایی سریع برای کمک به رفع این مشکل به حساب می‌آیند.

۵٫ فولیکول‌های مو را تقویت کنید

داشتن پوست سر سالم می‌تواند کلید مهم کیفیت موی شما باشد. هرچه فولیکول‌های مو ملتهب‌تر باشند، موهای رشد کرده از فولیکول‌ها، ضخامت کمتری خواهند داشت.

استفاده از یک ماده طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا (با خاصیت نرم کنندگی طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتریایی) می‌تواند به فولیکول‌های مو کمک کند تا همواره مرطوب و سالم بمانند.

۶٫ اهمیت رنگ کردن مو

پراکسید می‌تواند ضخامت رشته‌های مو را دو برابر کند. از این گذشته، موی دو رنگ مثل هایلایت ظاهری حجیم‌تر به موهایتان می‌بخشد.

  چرا پر مو هستم؟

نکاتی در مورد انتخاب بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک

موهای نازک برای سالم ماندن و درخشیدن به راهکارهای متفاوتی نیاز دارند. بخش بزرگی از این راهکارها استفاده از محصولات و شامپوهای مناسب مو است. برای فراگیری نکاتی در مورد انتخاب شامپو مناسب موهای نازک، ادامه مقاله را بخوانید.

خرید بهترین شامپو برای موهای نازک

نیاز موهایتان را تعیین کنید

برای انتخاب محصولات مناسب مو، ابتدا باید تعیین کنید که موهای شما برای رشد و سالم ماندن به چه چیزی نیاز دارد؟ دانستن آنچه شما نیاز دارید، تضمین می‌کند شامپویی پیدا کنید که نتیجه دلخواهتان را به شما ارائه می‌دهد.

اگر موهای نازک یا در حال نازک و کم پشت شدن دارید ، خواسته شما، موهایی ضخیم‌تر، قوی تر و حجیم‌تر خواهد بود. فکر کنید که می‌خواهید موهای شما چگونه به نظر برسند، بنابراین می‌توانید شامپویی انتخاب کنید که شما را در رسیدن به هدفتان کمک می‌کند.

نوع پوست سر خود را بشناسید

علاوه بر نوع موهایتان، نیاز به تعیین نوع پوست سر خود نیز دارید. نوع پوست سر، طیفی نسبتا محدود از چرب تا خشک و معمولی‌ست. معمولاً قرار گرفتن در یکی از این دسته‌ها بهتر از ترکیب دو گروه با هم است. دقیقاً مانند نوع مو، بعضی از محصولات برای یک نوع پوست سر مناسب تر از سایرین هستند.

برای یافتن محصولات مویی که هم مناسب نوع پوست سر و هم نوع موی شما باشد، کمی جستجو کنید.

نوع موی خود را در نظر بگیرید

اگر موهایی نازک دارید بهتر است محصولاتی را پیدا کنید که به طور خاص برای نوع موی شما تهیه شده باشد. این به شما کمک می‌کند تا ضمن سالم و قوی نگه داشتن موهای خود به ظاهری مطلوب برسید.

ابتدا سعی کنید یک شامپوی ضخیم کننده پیدا کنید که به منظور احیای موهای شما، بهبود رشد موی جدید و کاهش ریزش موی سر طراحی شده باشد. همچنین می‌توانید یک شامپو حجم دهنده در نظر بگیرید که باعث ضخیم تر شدن ظاهر موهایتان می‌شود.

  بیماری رزاسه (Rosacea)

فقط مطمئن شوید که نوع پوست سر خود را نادیده نگرفته اید. اگر موهای نازک و پوست سر چرب دارید، محصولی متعادل کننده ، تقویت کننده یا حجیم کننده انتخاب کنید. برای افرادی که دارای پوست سر خشک و موهای نازک هستند، بهترین نتیجه در استفاده‌ی یک درمیان از شامپوی رطوبت رسان و شامپوی حجم دهنده است.

برچسب محصولات را بخوانید

هنگام انتخاب بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک باید مواد موثره‌ای که برای تهیه محصولات مو استفاده شده‌اند را در نظر بگیرید. اگرچه خواندن برچسب‌ها برای همه مهم است، اما برای افرادی که پوست حساس یا دچار آلرژی دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخی از مواد نسبت به سایرین مسبب عوارض جانبی بیشتری هستند.

آخرین چیزی که شما به آن نیاز دارید این است که شامپوی جدید شما نباید باعث نازک و کم پشت شدن بیشتر موها یا هرگونه تحریک پوستی شود. قبل از خرید یک محصول، برچسب روی آن را حتما بخوانید و در اولین اقدام به دنبال هرگونه ماده حساسیت زای بالقوه باشید. برخی از ترکیبات رایج ممکن است باعث تحریک و ناراحتی پوست سر شما شوند. ترکیباتی مثل سولفاتها، الکل، پارابن‌ها و پروپیلن گلیکول.

نکته: حتی اگر به مواد طبیعی حساسیت داشته باشید، این ترکیبات می‌توانند موجب واکنش در شما شوند.

هنگام خواندن برچسب، به دنبال موادی مانند گلیسرین ، پروتئین، تخم مرغ (با خاصیت مرطوب کنندگی) و موارد دیگری از این دست باشید. این مواد باعث رشد موهای سالم می‌شوند.

آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین E و جینسنگ، ریشه‌های مو را تغذیه و رشد آن را تحریک می‌کنند. سایر مواردی که می‌توانند به ضخیم شدن موی شما کمک کنند عبارتند از: بیوتین، اسیدهای آمینه و روغن‌هایی مانند نعنا فلفلی و منتول.

منبع سایت لافارر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *