استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

بیکینی چیست؟ نگاهی مختصر بر تاریخچه انواع بیکینی

انواع بیکینی | حتما بارها با کلمه بیکینی برخورد کردید اما تعریف درست آن را ممکن است ندانید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۷ دقیقه

بیکینی به لباس شنا دو تکه می‌گویند که مردان و زنان برای رفتن به داخل آب و استخر از آن استفاده می‌کنند. مایو یکی از مدل‌های بیکینی است که از اندام‌های جنسی شما محافظت می‌کند. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع بیکینی و تاریخچه آن و مدل های معروفش صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

بیکینی معمولاً از دو تکه پارچه مثلثی برای پوشاندن سینه به کمک یک بند در پشت گردن و یک بند در پشت کمر درست شدند و برای پایین هم دو تکه مثلث کشیده تشکیل شدند که به وسیله بند و گره به دور باسن گره می‌خورد و بسته می‌شود.

تاریخچه طراحی بیکینی

شروع این واژه در سال ۱۹۴۶ در شهر پاریس به کمک شخصی به نام لویی رار برمی‌گردد که مهندس مکانیک بود و این نام را از عملیات تقاطع یعنی آزمایش هسته‌ای آمریکا در اقیانوس آرام که با آن آب سنگ حلقوی بیکینی می‌گفتند گرفته است.

او انتظار داشت که طراحی بیکینی و مایو او مثل بمب هسته‌ای بترکد و بازخورد فرهنگی و تجاری زیادی ایجاد کند. البته قبل از آن در جنگ جهانی دوم به خاطر کمبود پارچه، طراحان فرانسوی می‌خواستند صنعت را نجات دهند و  از طرفی پارچه هنوز کمیاب بود، ژاک هایم و لویی رار لباس شنا دو تکه را طراحی کرد و اسم آن را اتم گذاشتند که کوچکترین لباس شنای جهان بود.

بعد از آن بود که لویی بیکینی را طراحی کرد که طرح آن به شدت محبوبیت پیدا کرد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم بیکینی فرم مثلثی دارد و گاهی فرم یک تکه مثل پیراهن را به خود می گیرد که با توجه به فرم بدن و سلیقه خود می‌توانید آنها را بخرید.

استفاده از بیکینی در استخر و دریا از آنجایی که ممکن است آب آلوده باشد، فرم محافظتی دارد و از انواع عفونت ها جلوگیری می‌کند.

معرفی انواع بیکینی

گاهی بیکینی ها بدون بند هستند که به آنها bandeaukiniمی‌گویند. باندو بسیار زیبا و شیک است و بیش از حد بدن معلوم است و بیشتر سینه را پوشش می‌دهد. اگر لاغر هستید و وزنتان کم  است و یا فرمی ساعت شنی دارید می توانید از این مدل استفاده کنید. اما در کل بیکینی آنقدر مشروط به استایل و اندام نیست و می‌توانید با هر اندامی که هستید از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

مدل دوم از انواع بیکینی، چند رشته‌ای است.multi_string bikini همان طور که از نامش پیداست این شورت و سوتین بند های متعددی دارد. گاهی حلقه ای هستند و گاهی هم دور گردن گره می‌‌خورند و فرمی ضربدری پیدا می‌کنند. به طور کلی این مدل به علت بندهای مختلف فرم های مختلف فانتزی و خلاقانه‌ای دارد. اما اگر شانه‌های استخوانی دارید این مدل‌ها برای شما زیباترین مدل بیکینی هستند.

  استایل آقایان قد کوتاه

مدل سوم رشته‌ای یا string است. این مدل به همان بیکینی های اصلی که معمولا با آن برخورد کرده‌اید اشاره دارد. معمولا دو بند در دو طرف پا دارد و در قسمت بالایی هم بیشتر به وسیله دو بند به دو طرف پشت گردن و کمر به هم متصل می شود.

بیکینی مناسب اندام ساعت شنی

این مدل هم برای همه مناسب است اما بیشتر مناسب افرادی است که ساعت شنی هستند.

مدل آخر که بررسی خواهیم کرد که میکرو کینی ها microkini هستند. این مدل لختی تر از باقی مدل ها است و کاملا برهنه است. میکرو فقط اندام تناسلی را می‌پوشاند و از این مدل در استخر های خصوصی بیشتر استفاده می‌شود.

این مدل بیکینی برای همه اندام ها مناسب هستند و محدودیتی ندارند به خصوص اگر در دریا استفاده شود یا زمانی که می‌خواهید آفتاب بگیرید بسیار گزینه خوبی است.

در این مقاله سعی کردم در مورد انواع بیکینی و کاربردشان صحبت کنیم. خصوصا که در حال نزدیک شدن به تابستان هستیم ممکن است به خارج از ایران سفر بروید و یا حتی در همین کشور خودمان به استخر بروید می‌توانید از انواع بیکینی استفاده کنید که بسیار به کارتان می‌آید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

  چگونه با مانتو جلو بسته استایل کژوال داشته باشیم ؟

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *