استایل بازیگران, مد و استایل

تحلیل استایل و طراحی لباس سریال یاغی

استایل و طراحی لباس سریال یاغی | یاغی مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است که برای نمایش خانگی ساخته شده است. کارگردان سریال محمد کارت و نویسنده آن پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت هستند که آن را بر اساس رمان سالتو نوشتند.

خلاصه داستان سریال یاغی

بازیگران اصلی این فیلم علی شادمان، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری، مه لقا جابری و… هستند. جاوید (علی شادمان) نوجوانی است که در محله‌های پایین شهر تهران زندگی می‌کند و به دلایلی هنوز نتوانسته برای خود شناسنامه داشته باشد.

برای گرفتن شناسنامه و هزینه وکیل به صورت زیر زمینی در همان محلی که زندگی می‌کند کشتی می‌گیرد و علاقه به دختری دبیرستانی به نام ابرا (الیکا ناصری) دارد و قصد دارند که با یکدیگر ازدواج کنند.

در این میان و مشکلات شدیدی که برای جاوی پیش می‌آید پارسا پیروزفر که برای تیم ملی کشتی دنبال نیرو و چند ورزشکار جوان و با استعداد می‌گردد به کشتی و محله آن‌ها سر می‌زند تا بازی را ببیند. همسر پارسا پیروزفر طناز طباطبایی است که در فیلم اسم او طلا است.

در حال حاضر سه قسمت از این سریال پخش شده است که بازخورد مثبتی داشته و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تحلیل استایل جاوید

اولین شخصیت این سریال جاوید است که رویای زیادی در سر دارد اما به دلیل زندگی سخت مدام در حال جنگ است و در تلاش برای گرفتن شناسنامه و داشتن پول و درآمد تا بتواند با دختر مورد علاقش ازدواج کند  و خوشبخت شود.

استایل و لباس، نحوه حرف زدن و در کل ظاهر او خبر از محله های پایین شهر می‌دهد. در واقع خبر از قشری که حتی نمی‌تواند یک کار ساده و معمولی برای خود دست و پا کند.

لباس‌های تکراری و کمی خاکی، کمربندهای خاص لاتی، علاقه به تتو و داشتن لقب و… همه اینها المان‌هایی است که شخصیت جاوید را می‌سازد. حتی اینکه او تیشرت خود را داخل شلوار می‌گذارد هم به نوبه خود حرفی برای گفتن دارد.

لباس‌های راحت و ساده  و قدیمی با آن همه تکرار و ‌قیمت ارزان یعنی اینکه جاوید در شرایطی زندگی نمی‌کند که دغدغه لباس پوشیدن خود را داشته باشد و مجبور است صرفاً تمام تلاش و توان خود را برای جنگیدن و رشد بگذارد.

او پسری نیست که به خلاف و زندگی در محله‌های پایین راضی باشد و می‌خواهد سالم زندگی کند. تا اینجای سریال او بیشتر خنثی و تیره می‌پوشد. پس فردی قدرتمند است.

تحلیل استایل امیر جعفری در سریال یاغی

از طرف دیگر یک شخصیت عجیب یعنی امیر جعفری در این سریال وجود دارد. او تمام تلاش خود را می‌کند که با معرفت به نظر برسد اما به وقتش همه را به پول می‌فروشد و هیچ چیز بیشتر از پول برایش ارزش ندارد.

از طرفی تمام تلاش خود را می‌کند که به صورت فیک و ظاهری خود را از باقی مردم آن منطقه جدا کند و نشان دهد که فردی پولدار و خوشگذران است. مثلاً استفاده از ایرپاد در هنگام صحبت و یا درست کردن استخر در پشت ماشین سنگین همه گویای از تجمل‌گرایی ساختگی برای ارضای روحی و احساس قدرت این شخصیت است.

تحلیل استایل بهمن

شخصیت دیگر سریال که اکثر مردم به خاطر حضور او در ابتدا تصمیم به دیدن این فیلم گرفتند پارسا پیروزفر است. پارسا پیروزفر که سال‌ها از بازیگری فاصله گرفت و در حاشیه امن خود زندگی کرد و بعد مدت‌ها مجدد به دنیای بازیگری برگشت.

او طرفداران بسیار زیادی از دوران فیلم در چشم باد و سریال‌های دیگر دارد که بسیاری به خاطر تیپ و استایل و چهره منحصر به ‌فردش او را دوست دارند.

اما در فیلم یاغی هر چه که هست فعلاً بهمن (پارسا پیروزفر) آن طرف قضیه قرار گرفته است اما دردها را خوب می‌شناسد چون خود در گذشته درد زیادی کشیده است. مثلاً داشتن یک برادر بزهکار و مراقبت از او، و یا پدری که در گذشته نگهبان پارک بوده است همه اینها در این سه قسمت می‌خواهند به ما بگویند که بهمن با تلاش به جایگاه الان خود رسیده است و پدر و مادرش رنج فراوان را تحمل کردند.

اما او هم در لباس خود سراغ ترکیب رنگ تیره و خنثی می‌رود با این تفاوت که کت و شلوارهای آراسته و خوش دوخت می‌پوشد. لباس‌هایی که برازنده او هستند اما خبر از جاه طلبی، غرور، قدرت طلبی و ثروتمند بودن او دارد.

چی بپوشم
چی بپوشم

استایل ابرا سریال یاغی

دو شخصیت جالب دیگر داستان ابرا و طلا هستند. ابرا دختر معصومی که عاشق جاوید شده است و سن کمی دارد. پدرش برای ساختن زندگی آنها پناهنده آلمان است تا زندگی آنها را ارتقا دهد و به زودی ابرا و خانواده قرار است به آلمان بروند.

او کاملاً معصومانه و دخترانه به نظر می‌رسد و لباس‌هایش کژوال است و برش‌های نرم‌تری دارد. همه اینها تا مدل موی موج دار و گاها شلخته خبر از مهربان بودنش می‌دهد.

او گاهی از پترن‌های ظریف و دخترانه استفاده می‌کند اما در رنگ‌های خنثی و کمرنگ که خبر از غم درونش دارد.

استایل طلا سریال یاغی

اما نفر آخر این سریال که به جذابیت معروف است و طرفداران دختر و پسر فراوانی دارد طناز طباطبایی است که در این فیلم نامش طلا و همسر بهمن است.

هنوز صحنه های کمی از او نشان دادند و نمی‌توان دقیق گفت که او چه شخصیتی دارد اما در همین اندازه نگاه‌های کوتاه به نظر می‌رسد که او با اسنوکر بازی کردن، جسارت زیادش، حاضر جوابی و ایستادگی در مقابل مرد ها و حتی تهدید آنها، زرنگ بودنش، فهمیدن تقلب همبازی یا دروغ گفتن به بهمن و عاشقانه‌های خاص و استفاده از انگشترها و زنجیر بلند و نوع نگاه و فرم ابروهایش خبر از یک زن پولدار، تجمل گرا و خودپسند دارد که کمی هم موذی است.

از جذابیت‌های بعدی که با طراحی لباس در این فیلم نمایان است این که بچه های پایین شهر همه حاضر جواب، کمی تندخو لباس هایشان پر از عکس و تصاویر عجیب از تیم‌های فوتبال تا دیگر تصاویر است.

  تحلیل و بررسی طراحی لباس سریال خاتون

طراحی لباس در سریال یاغی

به هر حال هر چه که هست استایل‌ها درست انتخاب شدند البته که برخی کلیشه‌ها در این سریال دیده می‌شود؛ مثلاً موی رنگ شده برای پولدارها و موی مشکی فقرا و یا اسنوکر بازی کردنی که تبدیل به یکی از المان های تفاوت طبقه ضعیف از طبقه پولدار می‌شود؛ در حالی که شاید در جامعه حال حاضر ما دیگر این مسائل آنچنان اختلاف طبقاتی را نشان ندهد.

اما به هر حال شخصیت‌ها و حال و هوای فیلم از لباس تا گریم هماهنگ هستند. به خصوص در تصاویری که از پایین شهر، کشتی، آن مرکز ترک اعتیاد و حس مشاور و کارشناس بودن عباس جمشیدی فر و یا صحنه‌هایی که میزان جو دادن جوانان در زمان کشتی را نشان می‌دهد در عین سادگی همگی کاملاً با محتوا و شرایط هماهنگ هستند و حرفی در پشت فیلم‌نامه پنهان است.

جالب است بدانید که طراحی لباس این سریال به عهده خود کارگردان محمد کارت که شنای پروانه را ساخته بود است که مشخص است خوب از پس طراحی لباس و خلق شخصیت برآمده و علاقه زیادی به مسائل اجتماعی اقتصادی که به اصطلاح مبنی بر قشر ضعیف و فقیر و خلافکار جامعه است دارد.

در این مقاله سعی کردیم مفصل راجع به طراحی لباس سریال یاقی و کارکترها بپردازیم. آیا شما به این سریال علاقه دارید؟ شخصیت مورد علاقه شما کدام یک از این شخصیت‌ها است؟ امیدواریم که از خواندن مقاله لذت برده باشید. نظر خود را در مورد این فیلم با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

موضوع سریال یاغی چیست؟

موضوع آن اجتماعی و مربوط به محلات پایین شهر دارد. شخصیت اصلی جوانی است که می‌خواهد تلاش کند تا زندگی سالمی داشته باشد.

بازیگران این سریال کیست؟

سریال یاغی بازیگران معروفی دارد از جمله علی شادمان، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، مه لقا جابری و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *