آرایشی

تکنیک های ظریف و مهم برای آرایش پلک افتاده

پلک

آرایش صورت در مرحله اول برای ایجاد تعادل و زیبایی بیشتر صورت انجام میگیرد، برای انجام یک آرایش چشم جذاب مرحله اول شناخت و تشخیص مدل چشم است، که این موضوع به خودی خود ازاهمیت بسیاری برخوردار است. پیش از پرداختن به آرایش چشم افتاده، باید با راه‌های تشخیص این مدل چشم‌ آشنا شویم.

در ابتدا با محدوده و قسمت‌های کلی چشم آشنا خواهیم شد، به‌طورکلی، چشم به سه بخشِ روی پلک، خط چین یا کریس (crease) و استخوان پلک تقسیم می‌شود. گوشه‌ای‌ترین نقطه چشم، نزدیک به استخوان بینی، را گوشه داخلی چشم می‌گویند و بیرونی‌ترین گوشه چشم نیز، درراستای شقیقه، گوشه خارجی چشم است.

برای تشخیص مدل چشم، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است که وقتی در آینه به چشم‌هایتان نگاه می‌کنید، بین پلک و زیر ابرو، خط چین (crease) دارید؟ اگر جوابتان بله است، باید به سراغ مراحل بعدی بروید. در چشم های افتاده اگر یک خط فرضی افقی در مرکز عنبیه فرض کنید، اگر گوشه خارجی چشم شما، پایین این خط فرضی قرار بگیرد، چشمان شما افتاده (down-turned eye) است.

بیشتر بخوانیم: آرایش انواع چشم چگونه است ؟

تکنیک های ظریف و مهم برای آرایش چشم های افتاده

از هایلایتر و سایه روشن استفاده کنید

با استفاده از هایلایتر و سایه روشن می توانید چشمان خود را بزرگتر نشان دهید. استفاده از سایه‌های مات و روشن، افتادگی چشم را کمتر نمایان می کند. برای آرایش غلیظ‌تر، از سایه‌هایی با رنگ تیره در گوشه خارجی چشم و انتهای چین (کریس) استفاده نمایید. زیر استخوان ابرو هایلایتر بزنید و از زدن هایلایتر روی قسمت های پایین تر پرهیز کنید زیرا این عمل افتادگی چشم را تشدید می کند. در گوشه داخلی چشمانتان هم از هایلایتر استفاده کنید زیرا باعث می شود چشمان شما درشت تر دیده شود. حواستان باشد هیچ وقت قسمت افتاده پلکتان را سایه روشن و هایلایتر نزنید و در عوض باید این قسمت را تیره تر کنید تا جوانتر به نظر برسید. می توانید سایه را به شکل چشم گربه بزنید، به این صورت که از گوشه خارجی چشم به سمت بالا سایه بکشید.

  هشت_رنگ_موی_جذاب_برای_پاییز

آرایش چشم های افتادهدم ابروها را بلند نگه ندارید

ابروها را نباید به سمت پایین بلند کنید زیرا هر چه ابروها به سمت پایین بلند شوند، افتادگی پلک را بیشتر نشان می دهند بنابراین باید دم ابروها را حدی کوتاه کنید اما حواستان باشد که زیاد کوتاه نکنید.

سایه های تیره را با کانسیلر بپوشانید

 چشمان و تیرگی های اطراف آن برای افراد مختلف، متفاوت است. ممکن است بعضی افراد تیرگی هایی در گوشه داخلی چشمانشان یا زیر چشمانشان داشته باشند. نکته اصلی زدن کانسیلر مناسب برای رفع این سایه ها است. کانسیلری که یک درجه از پوست شما روشن تر باشد، گزینه مناسبی است. همیشه کانسیلر را در نقاط که تیرگی دارند بزنید و سپس با انگشت وسطی خود آن را روی نقاط مورد نظر بمالید.

خط چشم نازک بکشید

استفاده از خط چشم‌های نیمه و روبه‌بالا، به‌طوریکه فقط در انتهای گوشه خارجی تا میانه چشم‌ها کشیده شود، جلوه بهتری به چشم‌ها می‌دهد.یک خط چشم نازک روی پلکتان بکشید و از کشیدن مداد چشم در زیر چشم ها تا حد امکان پرهیز کنید. می توانید از سایه چشم های رنگی هم زیر چشمانتان استفاده کنید. مثلا سایه چشم بادمجانی یا آبی روشن بستگی به سبک آرایشتان می تواند جلوه زیبایی ایجاد کند. علاوه بر آن با کشیدن مداد سفید در داخل پلک پایین می توانید چشمانتان را روشن تر و گیراتر کنید.

  با این تکنیک‎های آرایشی ۱۰ سال جوانتر شوید

بر روی مژه های خود تمرکز کنید

همیشه قبل از زدن ریمل، از فرمژه استفاده کنید. با این روش می توانید چشمان خود را باز تر نشان دهید. بر روی مژه های خود دوبار ریمل بزنید. یعنی بعد از زدن فرمژه، روی مژه های خود ریمل بزنید و صبر کنید کمی خشک شود و دوباره ریمل بزنید؛ طوری که مژه ها به هم نچسبد، برای این که مژه ها به هم نچسبد می توانید از انواع برس ریمل با توجه به کاربردشون استفاده کنید.

نحوه ی آرایش چشم های افتادههمیشه در انتهای روز، آرایش چشمانتان را پاک کنید. زیرا ماندن ریمل روی چشمانتان عوارض خاص خودش از جمله چروک شدن و ضعیف شدن بافت های پوست را به دنبال دارد که باعث افتادگی بیشتر پلک ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *