آموزش خیاطی, آموزش فوت و فن خیاطی

جایگاه اصلی کف حلقه

جایگاه اصلی کف حلقه5 (9)|شیک و پیک

جایگاه اصلی کف حلقه | در این آموزش به بیان نکات مهم در خصوص چگونگی جایگاه اصلی کف حلقه خواهیم پرداخت.

یادگیری این موضوع برای بسیاری از هنرجویان خیاطی با سختی همراه است. اما با نکات بیان شده در این مقاله، به راحتی این موضوع را فرا خواهید گرفت.در ابتدا ویدیو آموزشی را ببینید. ما بقی نکات در ادامه ویدیو برای شما توضیح داده شده است. 

ویدئوی آموزش جایگاه اصلی کف حلقه

پیدا کردن جایگاه کف حلقه نکته ای بسیار مهم در الگو کشی بالاتنه و حلقه آستین است. برای بدست آوردن جایگاه اصلی کف حلقه آستین شما زمانی که بالاتنه جلو را اندازه میزنید،عدد بدست آمده را تقسیم بر ۲ میکنید سپس بعلاوه ۲ الی ۴ میکنید. کف حلقه نباید کمتر از ۲۳ و بیشتر از ۲۷ باشد.

خرید الگوی خیاطی
خرید الگوی خیاطی
کف حلقه

متریک

شما می‌توانید از فرمول دیگری هم برای به‌دست آوردن کف حلقه استفاده کنید. بلندی کف حلقه آستین: یک‌دهم دور سینه، به اضافه ۵/۱۰ سانتی‌متر به اضافه ۵/۱ تا ۵/۲ سانتی‌متر.

توجه: اندازه ۵/۱ تا ۵/۲ سانتی‌مترِ اضافه شده، به نسبت اندازه دور سینه تغییر می‌کند.

دور سینه  80 تا ۹۲ = ۵/۱ سانتی‌متر

  آموزش دوخت دندان موشی

دور سینه ۹۳ تا ۱۲۲ = ۲ سانتی‌متر

دور سینه ۱۲۳ تا ۱۳۲ = ۵/۲ سانتی‌متر

مولر

در الگوسازی مولر، از فرمول زیر استفاده می‌کنند:

بلندی کف حلقه = (دور سینه ÷۱۰) + ۵/۱۰ سانت

چگونگی دوخت آستین

دوخت آستین به لباس، ممکن است کاری دشوار به‌نظر برسد، اما در واقع آسانتر از چیزی است که تصور می‌کنید. دو روش اصلی برای اتصال آستین به لباس وجود دارد:

دوختِ آستین

آستینِ آماده

اگر لباس شما هنوز تکه‌تکه است ، دوختن آستین های ساده یا تخت، بهترین گزینه برای شماست.

اما اگر بخش های مختلف لباس و آستین، دوخته شده و آماده هستند، می‌توانید از گزینه آستین های آماده استفاده کنید. بعد از دوخت آستین ها، فراموش نکنید که لبه های لباس را سجاف کنید.

دوخت آستینِ آماده

دوختِ آستین های ساده یا تخت

درزهای شانه را به‌هم بدوزید. قبل از اینکه بخواهید آستین لباس را بدوزید، باید درزهای سرشانه را بدوزید. ابتدا درزها را صاف کنید. سپس آن‌ها را با سوزن ته‌گرد، نشانه‌گذاری کنید تا محکم بیاستند و بعد، نقاطِ علامت‌گذاری شده را به‌هم بدوزید.

می توانید با استفاده از چرخ خیاطی، دوختِ مستقیمی حدود نیم اینچ (۱.۳ سانتی‌متر) از لبه پارچه داشته باشید.مناطق پشتِ سرشانه را ندوزید؛ و همینطور قسمت های یقه و بازو را نیز اصلا ندوزید. درغیر اینصورت، لباس ایستایی خوبی نخواهد داشت.

کف حلقه

بخش‌های بدنه لباس را باز بگذارید. بخش‌هایی از لباس هستند که از قسمت شکم می گذرند و باز گذاشتنِ این بخش ها برای داشتن دوخت ظریف و تخت، ضروری است؛ بنابراین این بخش ها را ندوزید.مرکزِ آستین خود را مشخص کنید. قبل از اتصال و دوختِ آستین به لباس، پیدا کردن نقطه مرکز سرشانه، امری مهم است.

  رفع ایراد اندامی: بازوی چاق

این کار به شما کمک می‌کند تا آستین و سرشانه را در جای درستشان، به‌هم متصل کنید.

به این منظور، آستین را در جهت طولی، تا کنید و با استفاده از یک تکه گچ، قسمت مرکزی را علامت بزنید. قسمت بازو و آستین را با هم تطبیق دهید. بخش‌های مربوط به بدن را باز بگذارید تا این دو بخش کاملا باز شود و لبه های لباس درون آن جای بگیرد.

سپس یکی از آستین ها را بردارید و آن را طوری برگردانید که سمتِ روی پارچه، بالا و به‌سمت بدن باشد. اطراف پارچه را در قسمت سرشانه، مرتب کنید.

کف حلقه

آستین را با استفاده از سوزن ته‌گرد به قسمت بازو وصل کنید. لبه های آستین را در قسمت سرشانه و بازو به‌هم وصل کنید. مطمئن شوید که قسمتِ روی پارچه آستین به قسمتِ روی بخش بدن وصل شود.برای اطمینان از اینکه آستین، به‌درستی روی درزِ بازو قرار می‌گیرد، سوزن زدن را از مرکز سرشانه شروع کنید.

قسمت مرکزی سرشانه را مشخص نمایید و این نقطه را به قسمت سرشانه متصل کنید. سپس بقیه قسمت‌های آستین را به سرشانه وصل کنید.لبه ها را به‌هم بدوزید. بعد از اینکه آستین را در جای خودش با سوزن ته‌گرد متصل کردید، این قسمت‌ها را با استفاده از چرخ خیاطی به‌هم بدوزید، تا دوخت صاف و یکنواختی داشته باشید و لبه ها به‌درستی به‌هم متصل شوند.

  صفحه ورود

با فاصله حدود نیم اینچ (۱.۳ سانتی متر) از لبه‌های پارچه، دوخت را شروع کنید. همینطور که به جلو می روید، سوزن ته‌گردها را جدا کنید. نخ اضافی را بعد از پایان دوخت، جدا کنید. مراحلِ پیدا کردن نقطه مرکزی، تطابق، سوزن زدن و دوخت را برای آستین دیگر هم تکرار کنید.

باید حتما قبل از اینکه دو طرف لباس را بدوزید، هر دو آستین را به‌هم متصل کنید. درغیر اینصورت نمی‌توانید کلِ لباس را باز کنید و آن را صاف و مرتب نمایید. قبل از اینکه ۲ قسمت نهایی را به‌هم بدوزید، ۴ مرحله آخر را برای آستین دیگر هم تکرار کنید.

لباس را پشت‌ و رو کنید و لبه‌ها را صاف کنید. وقتی که هر دو آستین، به‌هم متصل شدند، کل لباس را بردارید و پشت‌ورو کنید. کوک‌هایی که زدید، مشخص هستند.

سپس لبه‌های بخش‌های مختلف لباس را صاف کنید تا مرتب شوند. بخش‌های مختلف بدن و قسمتِ انتهای آستین را هم متصل نمایید. سوزن ته‌گردها را در مسیر بخش‌های بدن و انتهای هر دو آستین قرار دهید تا آن‌ها را محکم به‌هم متصل کنید.

خرید پکیج آموزش خیاطی
خرید پکیج آموزش خیاطی
دوختِ آستین های ساده یا تخت

استفاده از این سوزن‌ها برای صاف نگه داشتن پارچه در زمانِ دوخت به شما کمک می‌کند.دوخت را در مسیر لبه‌های انتهایی آستین و اطراف بدن ادامه دهید.با استفاده از چرخ خیاطی، دوخت مستقیم و صافی در لبه‌های انتهایی آستین و بخش‌های مختلف داشته باشید.

  آموزش دوخت کوسن چهل تکه

حدود نیم اینچ (۱.۳ سانتی‌متر) از لبه های پارچه بدوزید. همانطور که جلو می روید، سوزن ته‌گردها را جدا کنید. نخ اضافی را بعد از پایان دوخت جدا کنید.

ویدئوی آموزش جایگاه اصلی کف حلقه

پیدا کردن جایگاه کف حلقه نکته ای بسیار مهم در الگو کشی بالاتنه و حلقه آستین است.

با فیلم‌های آموزش خیاطی، به راحتی و به صورت خودآموز به یادگیری مهارت‌های جدید خیاطی بپردازید. با تماشای این فیلم‌های آموزشی، می‌توانید روش دوخت لباس‌های متنوع را فراگیرید و بهترین قسمت این است که می‌توانید لباس‌هایی را که همیشه می‌خواستید، خودتان بدوزید.

گردآوری: تحریریه شیک و پیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *