استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

چگونه در هر سنی شیک پوش باشیم؟

شیک پوش

برای شیک پوشی لازم نیست پول زیادی برای خرید لباس های گران قیمت و برند بپردازیم ، هزینه ی لباس آخرین چیزی است که  درخوش پوشی تاثیر دارد. شاید بارها لباسی خریده اید که یک بار هم آن را نپوشیده اید و کمد لباسی تان مملو از انبوه لباس هایی است که سال ها خاک می خورند.

در مرحله ی اول شما باید خودتان را بشناسید ؛ باور ها و ارزش های فکری شما کدام اند ؟ روحیه شما چگونه است ؟ منطقی هستید یا احساسی ؟ پرجنب و جوش هستید یا آرام؟  یک تعریف از خودتان بنویسید …بعد از آن به این فکر کنید که در چه موقعیت هایی بیشتر قرار دارید ، کارمند هستید یا خانه دار ؟ محصل هستید یا ورزشکار؟ و … نکته ی مهم تر این است که از خودتان بپرسید می خواهم  دیگران من را با چه ویژگی بشناسند؟

جواب هر کدام از سوالات بالا شما را یک پله به رسیدن به استایل شخصی و شیک پوشی نزدیک تر می کند.  هماهنگی رنگ لباس و متناسب بودن لباس با فرم اندام  هم نکاتی است که باید رعایت کنید و در آخر سن شماست که کمک می کند آیتم های هر استایل  را به درستی انتخاب کنید .

  چطورکت و پالتوی خز بپوشیم؟

در ادامه ی مقاله  استایل های رسمی ، نیمه رسمی و کژوال مناسب برای هر سن را بررسی می کنیم که از آن ایده بگیرید.

شیک پوشی در ۲۰ سالگی

رسمی :

اگر شما میخواهید استایلی رسمی داشته باشید سراغ لباس های کار شده و پارچه های سنگین مثل کرپ نروید ، تزئینات لباس شما بهترست پاپیون های ظریف یا دستمال گردن های رنگی  باشد همچنین اکسسوری ها را مد روز انتخاب کنید

نیمه رسمی :

این تیپ را اغلب در دانشگاه پوشیده می شود. شلوارجین ساده ، مانتو به رنگ هایی مثل آبی کاربنی ، سبز ، زرشکی و حتی خردلی  با کیف های بزرگ و کفش اسپرت  کاملا مناسب است.

یک تیشرت سفید ، کت رنگی ، شلوار کتان یا جین با کفش پاشنه دار هم  مناسب جوانان بیست ساله است.

کژوال :

این سبک از بهترین استایل هایی که می توانید بپوشید؛هودی ، شلوار زاپدار یا اسلش ، کوله پشتی ، عینک آفتابی های بزرگ و کلاه کاپ است . هم چنین کت های جین یا مخمل ، پیراهن های پرچین و کیف و کفش هایی با طراحی خاص  از دیگر آیتم های استایل کژوال است ، رنگ های شاد و روشن را فراموش نکنید.

شیک پوشی در ۳۰ سالگی

رسمی :

پوشش مناسب  محل کار اغلب رسمی و نیمه رسمی  است ، مانتو های کتی ، شلوار راسته پارچه ای ، و کفش پاشنه دار از اجزاء جدانشدنی  این استایل است  بهتراست در مجاورت پوست کمتر رنگ مشکی استفاده کنید زیرا سن را بالاتر نشان میدهد تونالیته ی آبی و سبز ها برای پوست های سرد و تونالیته ی قهوه ای و زرشکی برای پوست های گرم مناسب است. سبک منوکروم (تک رنگ ) شما را خوش پوش و شیک نشان می دهد.

  بررسی زیباترین عینک‌های آفتابی و طبی ترند 2022 + پیشنهاد خرید

نیمه رسمی :

برای این ست لباس های چهارخانه ، مانتو های مدل دار تک رنگ ، جین های تیره و روسری با نقوش هندسی گزینه ی مناسبی است .رنگ های شاد علاوه جذابیت شما را سرزنده و فعال نشان می دهد.

کژوال :

پیراهن های طرح دار و شلوغ ، دامن فون ، سارافون های یکسره و رو مانتویی های حریر را می توانید با کفش کتانی و اسپرت بپوشید . هم چنین لباس هایی با گلدوزی و چاپ های دستی هم تیپ شما را منحصر بفرد می کند .سعی کنید بیشتر از رنگ های بنفش و ارغوانی استفاده کنید.

شیک پوشی در ۴۰ سالگی

رسمی :

در این سن  جواهردوزی و زرق و برق جلوه ی زیبایی به پوشش شما میدهد . زیور آلات طلایی یا نقره بر روی پیراهن سفید ، طوسی یا مشکی انتخاب درستی است.

نیمه رسمی :

ترکیبی از رنگ های زرشکی و صورتی چرک با اکسسوری های ظریف شما را جذاب می کند. پیراهن های گیپور با شلوار یا دامن برای یک مهمانی عالی است.

شیک پوشی در ۵۰ سالگی

رسمی :

خاکستری های رنگی گرم ، کرم وقهوه ای , و مشکی انتخابی هوشمندانه برای مراسم های رسمی است که با اضافه کردن گردنبند و گوشواره ی مرواریدی زیبایی شما دو چندان می شود.

  دکمه سردست و انواع آن

نیمه رسمی :

اگر با اضافه سن دچار اضافه وزن شده اید متناسب با  سایز خودتان لباس استفاده بپوشید . گشادی یا تنگی اندام شما را نامتوازن نشان میدهد.روسری و کیف شما بهتر است رنگ های خنثی ، نود یا مشکی باشد که در کنار آن تزیینات ظریف طلایی یا نقره را فراموشی نکنید.

در میانسالی به ندرت استایل کژوال پوشیده می شود

نویسنده خانم عاطفه حاج علی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *