استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

معرفی انواع پیراهن مردانه و آموزش ست کردن آن برای هر موقعیت

انواع پیراهن مردانه | لباس شما چیزی است که به شما در موقعیت‌های مختلف اعتبار و ارزش می‌بخشد.

این موضوع آنقدری اهمیت دارد که توجه به آن، می‌تواند موجب ایجاد همکاری با شما و بستن قرادادهای مهم کاری و یا از دست دادن آن بشود. در نتیجه پوشیدن لباس مناسب با هر مکانی که قرار می‌گیرید، سرنوشت شما را می‌سازد. در ادامه این مطلب به انواع پیراهن مردانه اشاره می‌کنیم و به طور مفصل به پوشیدن هر کدام برای مکان‌های متفاوت خواهیم پرداخت.

انواع پیراهن مردانه : سفید کلاسیک

در کمد لباس هر مردی حداقل یک پیراهن سفید ساده پیدا می‌شود. این پیراهن دارای یقه مردانه با نوک تیز و ساختار کاملاً کلاسیک است. هیچ گونه لوگو و برچسبی روی پیراهن وجود ندارد و سر آستین‌ها ساده هستند. رنگ دکمه‌ها نیز سفید می‌باشند. این نوع پیراهن مناسب موقعیت‌های رسمی است. آن را می‌توانید برای مراسم عروسی، زیر کت و یا با یک شلوار پارچه‌ای مناسب ست کنید.

پیراهن سفید مردانه با هر رنگی به خوبی ست می‌شود، اما اگر قصد رفتن به جلسات کاری مهم و یا قرارهای پر اهمیت را دارید، حتماً به سراغ رنگ‌های پخته و تیره برای انتخاب کت و شلوار، کفش و یا شلوار بروید. برای رفتن به یک مراسم عروسی نیز می‌توانید از ست کت، جلیقه و شلوار به همراه پیراهن سفید استفاده کنید؛ همچنین پوشت و یا کراوات را فراموش نکنید و با استفاده از آن استایل‌تان را تکمیل کنید.

  معرفی انواع کلاه مردانه

مدل راه راه

طرح راه راه همیشه برای آقایان محبوب بوده و هنگام خرید جذب‌ آن می‌شوند. پیراهن راه راه مردانه با توجه به اندازه خطوط و رنگ آن مشخص می‌کند که برای چه موقعیتی مناسب است. پیراهن با خطوط راه راه ریز که دارای دو رنگ در خود هستند، در دسته پیراهن‌های رسمی تا نیمه رسمی قرا می‌گیرند. احتمالاً پیراهن سفید با راه راه آبی کمرنگ را بر تن کارمندان بانک دیده اید، این پیراهن به خوبی زیر کت و شلوار به رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی و کرم ست می‌شود و پوشیدن آن به کارمندان شرکت‌های دولتی و خصوصی پیشنهاد می‌شود.

انواع پیراهن مردانه : پیراهن مجلسی

نوع دیگری از پیراهن مردانه که بین آقایان جوان‌تر محبوب است، پیراهن‌های مجلسی است. پیراهن‌هایی که قسمتی از آن جنس ساتن و دکمه‌ها، رنگ متفاوت و براقی دارد و حتی جلو پیراهن دارای برش و یا دوخت جدیدی است، در دسته پیراهن مجلسی قرار می‌گیرد. این نوع پیراهن مردانه زیر کت‌های فراک، کت‌هایی که قسمت پشت آن دنباله دار است، پوشیده می‌شود و حتی با یک تاکسیدو و پاپیون به خوبی ست می‌شود. این استایل را برای مراسم عروسی و ساق دوش داماد پیشنهاد می‌کنم.

  کت زنانه یکی از مهم ترین انتخاب های بانوان در فصل پاییز و زمستان

آیتم جین مردانه

پیراهن مردانه جین طرفداران خاص خودش را دارد و همیشه مد است، اما همان طور که در مقاله ترند مردانه پاییز و زمستان ۲۰۲۲ اشاره کردیم، پیراهن و کت جین امسال محبوب‌تر از قبل شده و مورد توجه طراحان جهان قرار گرفته است. انواع پیراهن مردانه جین را با شلوار جین و کتان می‌توانید ست کنید و برای موقعیت‌های نیمه رسمی و غیر رسمی آماده شوید.

پوشیدن ست پیراهن و شلوار جین به همراه کتونی یا اسنیکرز را برای رفتن به یک قرار دوستانه یا قدم زدن در خیابان‌ها پیشنهاد می‌کنم. همچنین پوشیدن پیراهن جین و شلوار کتان به همراه لوفر یا کفش دربی برای رفتن به یک کافه، مهمانی و قرار نیم روزی مناسب است. در انتخاب پیراهن جین در نظر داشته باشید که هر چه پیراهن دارای رنگ روشن‌تر، زاپ و جیب باشد، آن را کژوال و روزمره‌تر می‌کند.

انواع پیراهن مردانه | پیراهن آستین کوتاه

یکی دیگر از انواع پیراهن‌ مردانه، پیراهن در نوع آستین کوتاه است. این پیراهن برای روزهای گرم تابستانی مناسب است و به خوبی با انواع شلوار مردانه ست می‌شود. اما پیراهن‌های آستین کوتاه را می‌توان برای روزهای پاییزی که نسیم خنکی می‌وزد، نیز استفاده کرد و آن را با ژیله و جلیقه مردانه ست کرد. به یاد داشته باشید که پیراهن آستین کوتاه فرمتی نیمه رسمی و روزمره دارد و برای استفاده در موقعیت‌های رسمی اصلاً پیشنهاد نمی‌شود.

  رازهای شیک پوشی با مانتو صورتی + پیشنهاد خرید

شما می‌توانید پیراهن آستین کوتاه سرمه‌ای را با شلوار کتان کرم رنگ ست کنید و به یک قرار کاری در پارک و یا کافه بروید. همچنین با اضافه کردن یک کت تک به این ست، استایل خود را به بیزینس کژوال ارتقا دهید.

پیراهن چهارخانه مردانه

پیراهن‌های چهارخانه، یکی دیگر از انواع پیراهن مردانه‌ای است که مانند پیراهن راه راه، در کمد لباس آقایان محبوب است. بهترین ستی که می‌توان با پیراهن چهارخانه داشت، پوشیدن تیشرت سفید، پیراهن چهارخانه مردانه، شلوار جین ذغالی و کتونی سفید است.برای ست کردن شلوار با پیراهن چهارخانه به سراغ رنگ‌های داخل چهارخانه بروید، تا استایل‌ مرتب‌تری داشته باشید.

انواع پیراهن مردانه : پیراهن اسپرت مردانه

پیراهن‌هایی که دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشند، در دسته پیراهن اسپرت قرار می‌گیرند و مناسب استایل‌ اسپرت مردانه چه برای تابستان و چه برای فصول دیگر مناسب است.

  • رنگ دکمه پیراهن با خود پیراهن متفاوت است.
  • پیراهن دارای جیب‌ باشد.
  • پیراهنی که دارای پارگی و یا زاپ باشد.
  • پیراهنی که دارای لوگو و گدوزی باشد.

پیراهن‌های چهارخانه، طرح هاوایی، جین، آستین کوتاه همه جزو پیراهن‌های اسپرت نیز می‌توانند باشند. پیراهن اسپرت را با شلوار جین زاپ دار مردانه و یا شلوارهای اسلش بپوشید. همچنین کتونی یا اسنیکرزها همراهان خوبی برای این ست هستند.

در استایل اسپرت می‌توانید دکمه‌های ابتدایی پیراهن‌تان را باز بگذارید و یا آستین‌ها را تا کنید. مراقب باشید که تای آستین مرتب و به یک اندازه باشد، تا شلخته به نظر نرسید.

  استایل ویبرانت را بشناسید . پوششی که توجه همه را جلب می کند !

پیراهن لینن مردانه

پیراهن‌های لینن یا کتان در دسته پیراهن‌‌های کژوال تا نیمه رسمی قرار می‌گیرند. جنس لینن به دلیل خنکی و حس لطافتی که دارد، برای تابستان، بهار و حتی پاییز مناسب است. پیراهن لینن را با شلوار کتان و یا پارچه‌ای می‌توانید استایل کنید. این ست برای دورهمی، قرار عاشقانه، سفرها و دیدار دوستانه و حتی کافه گردی مناسب است. برای انتخاب کفش به سراغ کفش‌های رسمی تا نیمه رسمی بروید. لوفر، دربی، بلاچر و آکسفورد را متناسب با شلواری که می‌پوشید، انتخاب کنید.

 

پیراهن سه دکمه

پیراهن‌هایی که تنها دارای سه دکمه و یقه فرنچی است، در سال‌های اخیر بسیار محبوب و ترندی شده است. این نوع پیراهن معمولاً با پارچه‌های الیاف طبیعی دوخته می‌شود و مناسب دوست داران محیط زیست است. برند تن درست یکی از تولید کنندگان ایرانی این مدل لباس‌هاست. برخی از محصولات این برند را در ذیل این متن مشاهده خواهید کرد.

نویسنده : مائده کاظمی

پیراهن های اسپرت را با چه شلوارهایی بپوشیم؟

پیراهن‌های اسپرت را با شلوارهای زاپ دار، اسلش، گشاد و بگی بپوشید.

کدام پیراهن‌ها مناسب پوشیدن زیر کت هستند؟

پیراهن‌های رسمی و نیمه رسمی برای پوشیدن زیر کت مناسب هستند. بهترین انتخاب برای کت رسمی، پیراهن سفید کلاسیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *