استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

راز های خرید جذاب ترین لباس ها در دوران بارداری

نکات مهم خرید لباس بارداری | یکی از زیباترین دوران زندگی هر خانومی دوران بارداری است که همه چشم انتظار به دنیا آمدن فرزند خود هستند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۶ دقیقه

در این دوران زنان افزایش وزن زیادی را تجربه می کنند بنابراین لباسی که در این دوره حاملگی خود می پوشید بسیار مهم است.در زمان‌های گذشته خانم‌ها وقتی باردار می‌شدند معمولاً از لباس‌های قدیمی و گشاد مادران خود استفاده می‌کردند و در این ایام لباس جدیدی نمی‌خریدند؛ چرا که به خاطر کمبود اعتماد به نفس خود حس می کردند اندامشان از فرم خارج شده و زشت شده اند.

اما امروزه شرایط تغییر کرده و بانوان با اعتماد به نفس بیشتری در دوران حاملگی در اجتماع حضور دارند و آن را اصلاً بد نمی دانند.

مهم‌ترین نکته در خرید لباس بارداری راحت بودن شما است. بدن در هرهفته تغییر می‌کند و باید در همه شرایط راحت باشید پس با ما همراه باشید تا نکات مهم خرید لباس بارداری را باهم یک به یک بررسی کنیم.

نکات مهم خرید لباس بارداری

خانم ها در دوران بارداری فکر می‌کنند باید با هر لباسی که علاقه دارند خداحافظی کنند از طرفی وقتی هم به خرید می‌روند ترجیح می‌دهند به فروشنده اعتماد کند و هر لباسی که برای بارداری وجود دارد را بخرند و کاملا سلیقه و علاقه خود را فراموش می‌کنند و ۹ ما فقط باید لباس های گشاد و بدقواره بپوشند.

اما این را بدانید که شما در این ایام هم می‌توانید زیباترین خود باشید؛ به خصوص اگر اخبار هالیوودی را دنبال کنید می‌بینید که سلبریتی های خارجی از جمله جنیفر لوپز، ریحانا ،آنجلینا جولی و… در دوران بارداری در هر جشنواره‌ای که شرکت می‌کنند هم لباس های زیبا می پوشند و کاملاً طبق مد حرکت می‌کنند.اما ما به شما نمی‌گویم که طبق مد حرکت کنید، چون در ایران زندگی می‌کنید اما دست‌کم نباید خودتان را زشت فرض کنید.

 

برای خرید اولیه دوران بارداری به چند نکته توجه کنید:

  • اول اینکه یقه‌های خاصی برای شومیز و فرم خاصی برای شلوار و دامن انتخاب کنید که باعث کشیدگی شود: مثلا شلوارهایی که گشاد هستند و رنگ‌های تیره دارند، لباس‌هایی که یقه هفت دارند تا بالا تنه شما را کشیده‌تر کنند انتخاب خوبی هستند.

از اکسسوری‌های جذاب متناسب با لباس خود استفاده کنید که استایلتان را شیک‌تر کند. هیچ وقت از قدرت اکسسوری غافل نشوید. مثلاً از یک گوشواره بلند و آویز استفاده کنید تا صورت شما را لاغرتر نشان دهد.

 

چی بپوشم
چی بپوشم

در دوران بارداری معمولاً شلوارها گشاد است. شلوار لینن انتخاب سیار مناسبی است اما شلوار جین مام استایل می تواند در ماه‌های اولیه بارداری انتخاب خوبی برای شما باشد.

از همان ابتدا برای همه ماه های خود خرید نکنید. شما نمی دانید چقدر قرار است چاق شوید و شکمتان تا چه اندازه قرار است بزرگ شود پس پولتان را برای سایزی که نمیدانید و مبهم است هدر ندهید.

نکته آخر اینکه بهتر است شلوار یا دامن‌هایی با کمر کشی بخرید .هرچقدر هم شلوار جین و شلوار‌های سایز بزرگ داشته باشید، باز هم در ماه‌های آخر بارداری ممکن است به بدنتان فشار آورد پس بهتر است در انتخاب شلوار در سه ماه آخر بارداری دقت بیشتری داشته باشید. و آنقدر سفت نباشد که بعد از مدتی رد کش آن روی پوستتان باقی بماند و اذیتتان ‌کند.

به خصوص اینکه مدتی بعد از زایمان هم مجبور هستید از لباس های دوران بارداری استفاده کنید، پس سراغ لباس‌های آزاد و سوتین‌های شیردهی دکمه دار بروید که با یک تیر دو نشان زده باشید.

شلوار مناسب

معمولاً در سه ماه اول بارداری افراد از لباس های معمولی خود استفاده می‌کنند و در کنار آن شلوار‌های حاملگی هم معمولاً می‌خرند.

یکی از بهترین انتخاب‌ها در این ایام لباس‌های بلند است بنابراین دنبال لباس باشید که حداقل تا زیر زانو باشد. حتی اگر فرم شکم تان را بگیرد و آنقدر هم گشاد نباشد هم زیباست. این قضیه هم می‌تواند در لباس‌های خانگی و هم در مهمانی صدق کند. اما در قسمت پایین بهتر است لباستان گشاد باشد تا به راحتی بتوانید راه بروید.

پوشیدن لباس‌های بلند شما را لاغرتر نشان می‌دهد و قدتان را کشیده‌تر می کند به خصوص اگر از خطوط عمودی در لباستان استفاده شده باشد این بلند نمایی دوچندان می‌شود.

  استایل و لباس منناسب دوران بارداری

توصیه ای که به شما داریم این است که بهتر است طبق مد خرید نکنید. این لباس ها از رنگ تا مدل معمولاً برای یک فصل خاص طراحی می‌شود و ممکن است در سال‌های بعد از حاملگی شما از مد بیفتد. بنابراین دیگر نمی‌توانید از آنها استفاده کنید و اگر بخواهید مجدد باردار شوید مجبور می‌شوید یک بار دیگر خرید کنید و چند برابر هزینه کنید آن هم فقط به خاطر ۹ ماه! پس شیک بودن را با هزینه اضافی آن هم با محدودیت‌هایی که داخل ایران وجود دارد اشتباه نگیرید.

شلوار بارداری مهم‌ترین آیتم دوران بارداری

در بحث نکات مهم خرید لباس بارداری یکی از مهم‌ترین خرید ها، شلوار بارداری است. پوشیدن شلوار جین به خاطر ضخامتی که دارد ممکن است به شکم فشار آورد اما جین های بارداری ضخامت کمتر و انعطاف بیشتری دارند. فاق این شلوارها بلند است و به شکم فشار وارد نمی‌کند.حتی اگر مدل فاق کوتاه آن را تهیه کنید بازهم فشاری به شکم شما نمی‌آورد. جنس این شلوارها معمولا کشی است.

رنگ مناسب لباس بارداری

از نکات مهم خرید لباس بارداری رنگ است. خیلی از افراد معتقد هستند برای مخفی کردن شکم خود فقط باید تیره، مشکی و قهوه‌ای و رنگ های این چنینی بپوشید؛ اما این اتفاق در دوران بارداری مناسب نیست چون بدنً تحت تاثیر هورمون است و روحیه شما ممکن است با دوران عادی زندگی کمی تفاوت داشته باشد. پس بخاطر حساس شدن خودتان را یک رنگ واحد محدود نکنید و سعی کنید در انواع رنگ‌ها لباس بپوشید.

ارتباط ماه بارداری با لباس

از ماه چهارم بارداری لباس شما بهتر است گشادتر از سه ماه اول باشد و به شکم و پا نچسبد و وزن لباس روی شکمتان نیفتد و بهتر است این وزن بر روی سرشانه شما انتقال پیدا کند. پس باید لباسی بپوشید که به راحتی با آن نشست و برخاست داشته باشید و راه بروید پس این نکات مهم خرید لباس بارداری را رعایت کنید.

در ماه‌های آخر بارداری بدن معمولاً به سمت جلو کشیده می‌شود پس برای حفظ تعادل بهتر است .شانه ها را به عقب نگه دارید و اصلا  سراغ لباس های تنگ نروید تا مفاصل شما دچار مشکل نشود.

نکات مهم بارداری برای زنان شاغل

اگر شاغل هستید ماه های اول همان رنگ های تیره را بپوشید تا کمتر کسی در محل کار متوجه تغییرات شما شده و معذب بشوید مثلاً می‌توانید سراغ مانتوهای گشاد و پانچو بروید. هرچقدر آزادی حرکت بیشتری داشته باشید احساس راحتی شما افزایش می‌یابد و استرس از شما دور می‌شود.

پانچو در ماه‌های بارداری انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین بهتر است لباستان زیاد دکمه نداشته باشد و خیلی کوتاه و خیلی بلند نباشد.

برای شلوار هم در این دوران می توانید از شلوار های تیره مناسب محل کارتان انتخاب کنید.در زمستان می‌توانید ژاکت و بافت پوشید. یادمان نرود لباس‌های بارداری باید به شما آرامش بدهد هر چقدر راحت تر بپوشید اعصاب آرام‌تری دارید و از طرفی جنین شما سالم تر است.

قدرت زیورآلات را همانطور که گفتیم دست کم نگیرید و سعی کنید بیننده را گول بزنید به خصوص در مهمانی ها می توانید از گردنبندهای پر زرق و برق استفاده کنید تا توجه همه را به سمت صورت و گردن خود برگردانید و آنچنان دید ها به سمت شکم شما نرود.

جدای خرید لباس بارداری و نکات مهم خرید لباس بارداری می‌توانید برای خود لباس بدوزید. به خصوص که سایز مدام در حال تغییر است و لباس هم گران است، می‌توانید با پارچه دلخواه برای مهمانی و تفریح و… خیاط مناسب پیدا کرده و لباس خود را به سلیقه خودتان بدوزید.

پارچه لباس شما بهتر است کشی باشد مثل پارچه استرج و لاکرا که از مناسب‌ترین پارچه ها هستند و موجب حساسیت هم نمی‌شوند. همچنین پارچه‌های نخ پنبه که می‌توانید با آنها پیراهن های زیبایی درست کنید که راحت باشید و پارچه کتان را فراموش نکنید؛ چرا که باعث تعریق زیاد نمی‌شود و به پوست اکسیژن رسانی می‌کند.

همچنین ضد حساسیت است و در آن راحت خواهد بود. این‌ها از نکات مهم خرید لباس بارداری است که باید جدی گرفته شود.

بعد از به دنیا آمدن فرزند خود حواستان باشد که نباید منتظر هیکل اولیه خود باشید؛ زیرا زمان می‌برد تا به قبل برگردید.

نکات مهم خرید لباس بارداری بعد از زایمان

یک شلوار جین ساده و راحت بخرید که با همه چیز هماهنگ شود.

سراغ بلوز های آزاد با خطوط یا پنس عمودی بروید.

شلوارهای فاق بلند بپوشید تا شکم را جمع کند.

همچنین از گن‌های زایمان و لاغری استفاده کنید و خیلی زود ورزش کردن را آغاز کنید که در زمان کمی لاغر شوید.

در این ایام ممکن است کمی ریزش مو پیدا کنید پس در دوره زایمان و بعد از زایمان باید تغذیه خوبی داشته باشید.

در این مقاله سعی کردیم اصلی ترین نکات مهم بارداری را بررسی کنیم و آیتم‌های پیشنهاد دهیم تا راحت‌تر دست به انتخاب بزنید و استرس از شما دور شود. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

بهترین جنس پارچه دوران حاملگی چیست؟

جنس‌های کشی و استرج

یکی از عوارض‌های مهم بارداری چیست؟

ریزش مو. اما این مسئله در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد و بعضی خانم‌ها درگیر ریزش مو نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *