استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

شلوار بگی چیست؟معرفی جذاب ترین استایل با شلوار بگی

استایل با شلوار بگی | از شروع شلوار بگی داستان‌های زیادی وجود دارد. برخی می‌گویند طراحی شده در دهه ۸۰ است که خوانندگان برای احساس راحتی حین اجرا می‌پوشیدند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۲ دقیقه

گروه می‌گفتند به خاطر اینکه سیاهان بلند تر دیده شوند استفاده می‌شد تا سفید پوستان را تحقیر کنند. اما هرچی که بود از کیسه و گونی برای طراحی آن الهام گرفته بودند و در دهه ۹۰ میزان گشادی آن افزایش یافت تا جایی که اسکیت بازان و گروه‌ هاردکور پانک از این شلوار استقبال زیادی کردند.

در این مقاله قصد داریم در مورد استایل با شلوار بگ صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

تاریخچه شلوار بگی

این شلوار وقتی توسط گروه‌های هیپ هاپ استایل شد، مردم عادی به آنها روی آوردند و تقاضای آن افزایش پیدا کرد.شرکت‌هایی مثل gap و old navy خط تولید آن را راه اندازی کردند و جالب است بدانید که این شلوار زمانی شلوار مخصوص زندانیان بود و زندانی‌ها اجازه استفاده از کمربند به خاطر خطر حلق آویز کردن خود نداشتند.

اما تامی هیل فیگر بود که شروع به تولید شلوار بگ و ست کردن با پیراهن سفید دکمه دار مردانه کرد. برخی دیگر می‌گویند که بسکتبالیست معروف مایکل جردن آن را تبدیل به مد روز کرد.

در اوایل قرن ۱۷ شلوارهای گشاد مخصوص طبقه ثروتمند جامعه بود و بعد از مدتی شلوارهای تنگ مد شد و تا انقلاب صنعتی باقی ماندند و سپس شلوار بلند بگی روباره روی کار آمدند که در قسمت مچ پا جمع می‌شدند.

  روسری طرح دار طوسی-طلایی

شلوارهای بگی در وایل برای کار تولید شدند و مخصوص کارگران فرانسوی بود. اما کم‌کم همگیر شد. یعنی از امپراتوری عثمانی و روم، یونانی ها، اوکراینی‌ها، هلندی‌ها و… این شلوار را مثل شلوارهای محلی خود قبول کردند.

در قرن بیستم این شلوار علامت اعتراض شد و بعدها توسط دانشجویان آکسفورد و کمبریج مورد استقبال قرار گرفت تا راگبی بازی کنند. بعدها سیاه پوستان، ایتالیایی‌ها و مکزیکی ها برای اعتراضات مخصوص به خود از آنها استفاده کردند و توانستند اسلحه خود را داخل آن پنهان کنند.

به هر حال شلوار بگی اتفاقات و فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده تا به امروز که تبدیل به ترند و مد روی شده است.فرق شلوار بگی یا دمپا گشاد در این است که دمپا از زانو گشاد می‌شود اما بگی در سراسر شلوار گشاد است. میزان گشادی آن هم حداقل ۵۰ سانتی متر است اما گاهی ۵۸ تا ۶۰ سانتی‌متر هم می‌رسد.

این آیتم مناسب چه اندامی است؟

این شلوار بسیار مناسب افراد لاغر است. اما اگر قد متوسط و کوتاهی دارید و یا حتی چاق هستید، می‌توانید بپوشید اما یادتان باشد که کوتاه‌تر از قبل ممکن است به نظر برسید.پس اگر ریز اندام هستید و یا اگر باسن بزرگی دارید این شلوار آن را بیشتر می‌کند. اما اگر کمر پهنی دارید می‌توانید از کمربند در کنار این شلوار استفاده کنید.

برای استایل با شلوار بگی اگر قدتان بلند است هیچ محدود نیستید و حتی می‌توانید می‌توانید از بغل چاکدار هم بپوشید.حواستان باشد استایلتان را جوری انتخاب کنید که به بلوز داخل آن آن قرار بگیرد.

  5 مدل زیورآلات دست ساز و اکسسوری از عناصر طبیعی

اما ایده‌های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید شلوار بگی خود را با آن ست کنید و یک استایل جذاب به وجود آورد.

ایده ست کردن شلوار بگی

اولین استایل با شلوار بگی این است که آن را با کت کوتاه و کاپشن کم پف بپوشید. با هر اندامی بهتر است شلوار بگی خود را با کت‌های کوتاه یا بلیزر بپوشید که تعادل در استایلتان به وجود آید.

اگر می‌خواهید نمای آن را بیشتر کنید آن را با بلوز بلند در رنگ‌های متضاد و گشاد کنار هم بپوشید و این خیابانی‌ترین استایلی می‌شود که تعادل ندارد.

دومین ست جذاب با شلوار بگی ژاکت است و فرقی ندارد این که کوتاه باشد یا بالند اما پوشیدن شلوار بگ با بافت‌های بلند و کوتاه بسیار استایل شیکی را به وجود می‌آورد.

چی بپوشم
چی بپوشم

همراه ان حتی یک تاپ ساده و کفش تخت و زیورآلات هم می‌توانید استفاده کنید.

یکی دیگر از استایل‌های جذاب با شلوار بگی پلیور است. به خصوص اگر از نظر هارمونی و طیف رنگی به هم نزدیک باشند هماهنگی بسیار خوبی دارند.می‌توانید پلیور خود را در داخل شلوار کنید و فقط یک قسمت کوچک از آن بیرون زده باشد.

از راحت ترین راه های ست کردن و استایل با شلوار بگی تیشرت و تاپ است. بخصوص که امسال بسیار ترند شده و از طرفی تاپ‌های مختلف در رنگبندی جذاب هم ترند تابستان امسال هستند.

می‌توانید از این تیشرت های ساده استفاده کنید و جذب بدنتان باشد و شلوار بگی خود بپوشید. به خصوص اگر هیکل شما مستطیل و مثلث قاعده بالا باشد بسیار زیبا دیده می‌شوید.

  فریدا؛ نقاش و فشن آیکون تاثیرگذار مکزیکی

استایل با شلوار بگی به همراه کت

یکی دیگر از ست‌های جذاب استایل با شلوار بگی کت جین است. کت‌های جین هیچ وقت از مد می‌افتند و هر استایلی بخواهید می توانید با رعایت چند تکنیک ساده آن را ست کنید.

حتی در هر فصلی می تواند از آنها استفاده کنید و محدودیت آب و هوایی ندارد. مثلا در تابستان زیر آن شومیز و تاپ و تیشرت های مختلف بپوشید. پس انتخاب شلوار بگی با کت جین در کنار هم انتخاب امنی خواهد بود می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

از گنگ ترین ترکیب‌ها شلوار با شلوار بگی سوییشرت است به خصوص اگر با کتانی ترکیب شود یک استایل مشکی و کاملاً جوانانه می‌تواند برای شما به وجود آورد. این استایل غیر رسمی است و بیشتر مناسب جایی هست که حوصله ندارید و می‌خواهید سریع آماده شوید به و به کار ضروری برسید.

اما با شلوار بگی استایل‌های نیمه رسمی هم می‌توانید داشته باشید. مثلا از شومیز یقه قایقی، آستین های پفی و فرم‌های این‌چنینی، در رنگ‌های ساده و خنثی مثل سفید در ترکیب با شلوار پلنگی آبی بسیار زیبا می‌شود.

شما به راحتی می توانید با آن یک صندل پاشنه دار بپوشید و بدین ترتیب استایل مناسب مهمانی برای خود بسازید.متداول‌ترین چیزی که مناسب استایل با شلوار بگی است بارانی و مانتوکتی است.

  نگاهی به طراحی لباس فیلم سینمایی «بلک باتم ما رینی»

آیتم های دیگر مناسب این استایل

حال می توانید از کمربند برای بارانی استفاده کنید و یا مانتو خود را گشاد بپوشید و آزاد. فرقی ندارد در هر شرایطی ترکیب مناسب برایتان می‌سازد.

از وست‌های مختلف می‌تواند برای استایل خود استفاده کنید و لگ های چرم هم همیشه از زوج‌های خیلی خوب با شلوار بگی هستند.

در این مقاله سعی کردیم از ترندی‌ترین آیتم‌های پوشش امسال یعنی استایل با شلوار بگی را بررسی کنیم تا راحت‌تر بتوانید تیپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین اگر در هوای گرم دنبال لباس خنک هستید، شلوارهای بگی شما را خنک می‌کند. شما از این شلوار استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: سپیده

شلوار بگی مناسب چه افرادی است؟

مناسب افراد قد بلند بیشتر از همه اندام‌ها.

آیا با شلوار بگی فقط می‌توان استایل غیر رسمی داشت؟

خیر در استایل‌های رسمی هم قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *