استایل آقایان, اکسسوری مردانه, مد و استایل

استایل خود را با انتخاب یک کمربند مناسب، فوق العاده کنید!

انتخاب کمربند مناسب | اکثر آقایان به کمربندشان توجه لازم را ندارند، در صورتی که کمربند در سال ۲۰۲۲ به یکی از محبوب‌ترین خرید‌های آقایان تبدیل شد.

کمربند فقط برای نگه‌ داشتن شلوار شما نیست، بلکه اگر درست و دقیق انتخاب شود، می‌تواند تکمیل کننده یک استایل جذاب و بی نظیر باشد. کمربندها می‌توانند مرکز توجه استایل باشند که بخش‌های دیگر را گرد هم می‌آورند.اکسسوری‌هایی مانند کمربند، کراوات، دکمه سر آستین و دستمال داخل جیب کت برای تکمیل استایل شما لازم است. ما در مقاله کامل ترین راهنما برای آشنایی و ست کردن انواع کراوات مردانه به نکات قابل توجهی اشاره کرده‌ایم.

درگذشته مردان فقط از ساسبندها یا همان بندهایی که شلوار را به بالاتنه وصل می‌کند استفاده می‌کردند. امروزه کمربند‌ها با طرح‌ها و انواع‌ مختلف تولید و عرضه می‌شوند، همچنین جزء خرید ثابت آقایان ست کمربند و کفش است.

  لباس مناسب قرار اول چیست؟

نبستن کمربند نشانه شلختگی و نامرتبی فرد است. در این مقاله در انتخاب کمربند مناسب به شما کمک می‌کنیم.

اجزای تشکیل دهنده یک کمربند

کمربند برای نگه داشتن شلوار شماست و از بند و سگگ تشکیل شده است. همچنین چند سوراخ روی سطح بند و حلقه‌ای برای ثابت کردن بند نیز وجود دارد. عموماً کمربندها دارای پنج سوراخ هستند.

انتخاب کمربند مناسب  با اندازه و سایز شما

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که استخوان‌بندیتان درشت است، انتخاب کمربند برایتان راحت‌تر است؛ بهتر است شما از کمربند‌ با سگک درشت استفاده کنید.اگر شما اندام درشتی دارید، بهتر است حتما از کمربند استفاده کنید؛ زیرا باعث می‌شود کمرتان لاغرتر به نظر برسد؛ ولی آن را سفت نبندید که شکمتان بیرون بیاید.

اگر شما فرد لاغر اندامی هستید، از کمربندهای باریک و نازک استفاده نکنید؛ چون شما را لاغرتر نشان می‌دهد.

سایز کمربند از نقطه اتصال بند کمربند به حلقه سگک تا سوراخ سوم اندازه‌ گیری و تعیین می‌شود. انتخاب سوراخ سوم به ‌عنوان ملاک اندازه‌ گیری سایز کمربند برای آن است که فرد در صورت نیاز بتواند کمربند را تنگ‌تر یا گشادتر ببندد بدون این‌که نیاز باشد سوراخ اضافی روی آن ایجاد کند.

نکته قابل توجه موقع خرید کمربند، دقیقا سایز کمربند متناسب با سایز کمر شلوارتان را انتخاب نکنید بلکه کمربندی را انتخاب کنید که حداقل یک سایز از سایز کمرشان بلندتر باشد.

انواع سگک کمربند

اکثرا سگک کمربندهای مردانه شش نوع است که شامل: کمربند قاب‌دار، پلاک‌دار، جعبه‌ای( ‏که این نوع کمربندها دو نوع هستند)، حلقه ‏‎(O-ring)‎‏ و حلقه ‏‎(D-ring)‎‏ است.‏

  لباس محلی اقوام مختلف را بشناسید!

کمربندهای پلاک‌دار عموما برای استایل غیر رسمی استفاده می‌شود. کمربند قاب‌دار سگکی ‏مربعی و ساده دارند. کمربند جعبه‌ای نیز مانند جعبه و قابی مستطیلی‌اند و بند داخل بخش ‏سگک کشیده می‌شود. کمربندهای حلقه نیز سگک آن یا شبیه دی است و یا شبیه او که بند ‏داخل آن حلقه می‌رود.‏

استایل رسمی با کمربند مناسب آن

وقتی که حرفی از استایل رسمی به میان می‌آید تمامی ما بلافاصله به یاد کت و شلوار می‌افتیم. مقاله ۹ نکته اصولی برای پوشیدن کت و شلوار که هر مردی باید بداند! مباحث مهمی درباره‌ی کت و شلوار مردانه بیان شده است.برای تکمیل یک استایل رسمی باید دقت به انتخاب کمربند مناسب نیز داشت. برای داشتن یک استایل رسمی، شیک و مجلسی بهتر است کفش و کمربند شما ست هم باشند.

اگر جنس کفش شما جیر است کمربند نیز باید از جنس جیر باشد. اگر شما ا کفش چرم استفده می‌کنید بهتر است کمربندتان هم از چرم باشد و همچنین اگر کفش‌تان برزنت است کمربندتان نیز باید برزنت باشد.

اگر به ست بودن کفش و کمربند خود دقت کنید استایل بسیار جذابی خلق خواهید کرد. ما در مقاله ساخت استایل های حرفه ای با ۶ مدل کفش رسمی مردانه ! نکات قابل توجهی درباره‌ی کفش رسمی مردانه پرداخته‌ایم. اگر شما کفش‌تان از جنس جیر مات باشد را با یک کمربند چرمی که براق است ست کنید به راحتی جذابیت و شیکی استایل خود را از دست خواهید داد.

  5 روش برای پوشیدن گردن بند مرواریدی شیک

انتخاب کمربند مناسب با شلوار

یکی از نکته‌های مهم رنگ کمربند و شلوار است که اگر به این نکته توجه نشود، استایلتان خراب خواهد شد. بهتر است اگر رنگ شلوارتان مشکی است، کفش و کمربندتان نیز مشکی باشد. همچنین اگر از شلوار جین استفاده می‌کنید از کمربند با سگک اسپرت بپوشید. اگر هم شلوارتان به رنگ قهوه‌ای است کمربند و کفش‌تان نیز قهوه‌ای باشد.

تنها استثنا این است که اگر رنگ کفش شما سفید یا رنگ‌های روشن است، بهتر است از کمربند مشکی برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.نکته‌ی دیگری که وجود دارد باید فرم و نوع کمربند شما با شلوارتان هماهنگ باشد. در ادامه این مقاله به این نکته خواهیم پرداخت.

برای شلوارهای پارچه‌ای و شلوار جین‌های تیره رنگ، بهتر است از کمربند‌های باریک‌تر استفاده کنید. همچنین کمربندهای پهن برای جین‌های رنگ روشن، شلوارو شلوارک‌های کارگو مناسب است.

انواع کمربند مردانه

به طور کلی دو نوع کمربند تولید و به بازار عرضه می‌شود: نوع رسمی و نوع معمولی.

کمربند‌های اسپرت غالبا رنگ‌های براقی دارند و این در حالی است که کمربندهای رسمی ‏رنگ و بافت‌هایی صاف و مات دارند. کمربند معمولی عموماً حدود ۳ الی ۵ سانتی مترعرض ‏دارند.‏هر چه کمربند شما بزرگ‌تر باشد، رسمیت کمتری دارد. سگک‌های بزرگ عموماً با شکل ‏گرد در سبک‎‌های معمولی بیشتر متداول است. تقریباً تمام کمربندهای لباس طلایی یا نقره‌ای ‏هستند

انتخاب کمربند مناسب برای استایل غیر رسمی

همانطور که گفته‌ایم کمربندهای پهن، جزء کمربندهای غیر رسمی و برای استایل‌های کژوال و روزمره مناسب هستند. این نوع کمربندها می‌توانند از جنس‌های مختلفی حتی چرم نیز باشند. از نوع کمربندها عموماً دارای طرح و مدل‌های مختلف هستند و از سادگی فاصله دارند. عموماً کمربندهای وینیل، ارزان قیمت است و در رنگ‌های مختلفی نیز به بازار عرضه می‌شود و برای استایل‌های اسپرت و روزمره مناسب است.

کمربند چرم

کمربند چرم جزء محبوب‌ترین کمربندها است و برای استایل رسمی با کفش ست بسیار جذاب است. دقت کنید انتخاب رنگ کمربند چرم درجه رسمی بودن آن را بالا و پایین می‌کند.کمربند ترکیب چرم و پارچه نیز برای استایل‌های متفاوت استفاده می‌شود در عین حالی جذاب است. اگر کمربند و کفش‌تان در این استایل ست باشد، استایل عالی خواهد شد.

نویسنده: تحریریه شیک و پیک

برای استایل رسمی چه کمربندی مناسب است؟
  مدل شلوار چهارخونه ترند پاییزی امسال و روش ست کردن آن

انتخاب کمربند مناسب مانند کمربند چرم برای تکمیل استایل رسمی بسیار عالی است. همچنین بهتر است کفش و کمربند شما در این استایل ست باشد. کمربندهای با سگک جعبه‌ای نیز بهترین گزینه انتخاب کمربند مناسب استایل رسمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *