اخبار مد

لوگو برند های لباس معروف از کجا آمده اند؟

لوگو برند های لباس | زمانی که در مورد برند های مطرح دنیا صحبت می کنیم ، اولین چیزی که به یاد می آوریم لوگو آن هاست .

لوگو برند های لباس از کجا آمده اند ؟

زمانی که در مورد برند های مطرح دنیا صحبت می کنیم ، اولین چیزی که به یاد می آوریم لوگو آن هاست . جذابیت آن ها باعث شده است که تعداد خیلی زیادی از آن ها به طور تقلبی  بر روی انواع لباس ها ، کیف و کفش ها قرار بگیرند  .  اما سوالی که مطرح می شود این است که این  لوگو های جذاب چگونه توانسته اند جای پای خود به تمام جهان باز کنند درحالی که شاید تعداد زیادی از افرادی که از آن استفاده می کنند حتی اسم برند را هم ندادند ! ما در این مقاله می خواهیم داستان های جذابی که در پشت طراحی لوگو ی برند های مطرح مد و لباس قرار گرفته است ، آشنا شویم

برخی از لوگو ها از زمان تاسیس برند بدون  هیچ تغییری تا به امروز به همان شکل باقی مانده اند اما برخی  دیگر ، به دلیل شرایط مختلف ترجیح دادند که نمادی که با آن شناخته می شوند بعد از گذشت زمان  دچار تغییراتی شود . امیدوارم از ادامه مطلب لذت ببرید.

Louis Vuitton

لوگو این برند اولین بار در سال ۱۸۹۶ توسط پسر لویی ویتون ، ژرژ ویتون ، برای جلوگیری از جعل خط کالکشن جدید آن ها ، بر روی چمدان های بزرگ مسافرتی ، مورد استفاده قرار گرفت. LV    در طول بیش از ۱۲۰ سال توانست   بر روی کیف های لویی ویتون ظاهر شود و   این برند را با آن مشهور کند  . این مارک  در حال به رنگ های سیاه ، طلایی ، رنگین کمانی ، گرافیتی و  سه بعدی  شکل گرفت است.

چی بپوشم
چی بپوشم

لوگو برند های لباس : Chanel

لوگو CC  که  با برای  نام تجاری کوکو شانل در سال ۱۹۲۵ طراحی شده است ، یکی از  شناخته شده ترین آرم ها را  در میان  دیگر برند ها دارد . ولی تا حالا از خودتان پرسیده اید که واقعا این لوگو از کجا شکل گرفته است ؟

  روابط عاشقانه جنیفر لوپز و راه اندازی مجدد بنیفر

برخی می گویند منبع الهام این طراح برای لوگو برند خود ، تاکستانی در جنوب فرانسه است که مدتی در آن اقامت داشت. در حالی که دیگران معتقدند که این طرح از یک پنجره شیشه ای رنگی در کلیسای اوبازین ، نشات گرفته شده که کوکو بخشی از کودکی خود را در آن یتیم خانه ،  گذرانده است ، اما هنوز عده دیگری می گویند این ترکیبی از حرف اول اسم خودش   و capel  ، معشوق و شریک تجاری او است. یا شاید ترکیبی از همه این نظریه ها یا اصلاً هیچ  کدام ! . این یک رمز و راز حل نشده باقی خواهد ماند و جذابیت بیشتری شنل اضافه می کند.

Yves Saint Laurent

لوگوی برند  Yves Saint Laurent با حروف  YSL  شکل گرفته است که به صورت عمودی ،  قدرت را نشان می دهد .  این شکل  برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ به وجود آمد اما در در سال ۲۰۰۰ کاملا به مارک تجاری  این برند تبدیل شد. مدیر خلاق آن زمان استفانو پیلاتی به عنوان بخشی از یک کمپین های  تبلیغاتی  ، سوپرمدل هایی مانند کلودیا شیفر را در کنار این لوگو قرار داد. امروزه از حالت عمودی YSL برای کالکشن های اوت کوتوغ این برند استفاده می شود. در حالی که  در لباس اصطلاحا  ready to wear  از نمونه ساده با حروف بزرگ سنت لوران استفاده می شود.

Gucci

اندکی پس از تأسیس این برند  در سال ۱۹۲۱ ، حروف ابتدایی گوچیو گوچی به لوگوی این خانه ی مد تبدیل شد. برخی فکر می کنند  پسر بزرگ گوچیو آلدو خواستار استفاده از این به عنوان آرم تجاری شده است.

  مسن ترین زوج خوش تیپ جهان را بشناسید

همانطور که در مورد اکثر آرم های برندهای لوکس مد وجود دارد ، GG تا مدت ها به شکل قدرتمندی ظاهر نشد تا زمانی که پسر آلدو ، پائولو گوچی ، این لوگو را برای جلوگیری از کپی کردن ، آن را بر روی کیف و کفش ها قرار داد و سبب شد که تبدیل به نمادی شناخته شده شود.

لوگو برند های لباس : Versace

جیانی ورساچه در اواخر دهه  ۱۹۷۰  ، از ظاهر هیولا و نگاه مرگ آور اسطوره ای مدوزا  یونانی الهام گرفت. به گفته دوناتلا ورساچه ، خواهر جیانی و رئیس فعلی برند ، “وقتی از جیانی پرسیدم چرا سر مدوزا را انتخاب کرده است ، او به من گفت ، که فکر می کند هرکسی که عاشق مدوزا شود ، دیگر نمی تواند از دست آن فرار کند.” الان ، این صحبت تبدیل به شعار تجاری این برند شده است.

این نماد جسورانه از چنین اسطوره ی مرگباری ، از لوگو این برند فراتر رفت و به دنیای شخصی ورساچه راه یافت و تبدیل به عنصری معروف برای طراحی های ورساچه در سراسر دنیا  شد.

Prada

در سال ۱۹۷۸ ، هنگامی که میوچیا پرادا ، کوچکترین نوه بنیانگذار مارو ماریو پرادا ، زمام امور را به دست گرفت ، لوگو این برند را بروز کرد  و آن را  بر روی یک قطعه فلز حک کند . او  از روی  قطعات فلزی که بروی  کیف های بزرگ پدر بزرگ خود قرار داشت ،  الهام گرفت و باعث شد  پرادا بر روی یک مثلث فلزی حک شود.

Lanvin

خانه مد فرانسوی لانوین با نزدیک به ۱۳۰ سال قدمت همچنان پر قدرت در زمینه ی مد و فشن به کار خود ادامه می دهد خانم ژان لانوین که موسس این برند بوده است برای دخترش پیراهن های زیبا می دوخت همین آغازی برای گسترش و شهرت این فرد شد . لوگو این برند از عکس  ژان و دخترش مارگاریت ، الهام گرفته شده است که عشق مادر و فرزندی را نشان می دهد و برای طرفداران این خانه ی مد ، نمادی احساساتی  قوی  و غیرقابل انکار خانواده است.

Fendi

هنگامی که این برند در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و آدل فندی تاسیس شد ، تصویری از سنجاب که روی شاخه ایستاده و مهره ای در دست دارد، تبدیل به لوگوی این برند شد . سنجاب به عنوان نمادی از یک برند لوکس و گران  عجیب به نظر می رسید اما در واقع  برای خانواده Fendi بسیار مهم داشت. این لوگو  از یک نقاشی نشات گرفت که ادوارد به همسرش آدل هدیه داد زیرا همیشه به او می گفت که مثل یک سنجاب پرمشغله است 

  فال روزانه 31 شهریور 1400

اما همیشه یک داستان پر مفهوم نمی تواند یک لوگو عالی را بسازد ،  پس در سال ۱۹۶۵ وقتی کارل لاگرفلد طراح افسانه ای به عنوان مدیر هنری این  خانه مد منصوب شد ،  لوگوی جدید Fendi را با دو F  طراحی کرد،  یکی به صورت ایستاده و دیگری به صورت وارونه. او  این دو F   را مخفف FUN FUR   می دانست و هدف آن نشان دادن استفاده از خز  مرغوب در این برند بود ولی شاید دلیل عمده ماندگاری این لوگو  اولین حرف اول فندی است.

Hermès

آرم برند هرمس با مضمون سوارکاری ارتباط عمیقی با شروع تولید زین و سایر محصولات مناسب برای اسب ها در سال ۱۸۳۷ دارد ، از اوایل قرن ۲۰ با کمرنگ شدن حمل و نقل با اسب ، ، هرمس تصمیم گرفت که به لوگو خود مفهومی جدید اضافه کند: دنیای مجلل باشگاه های سوارکاری.هرمس در سال ۱۹۴۵ به طور رسمی نشان اسب و کالسکه را لوگوی تجاری خود قرار داد .

دوستان از نظر شما داستان کدام یک از آن ها جالب تر بود ؟ لطفا نظرتون را ما درمیون بگذارید.

تهیه و تنظیم : عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *