استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

بررسی انواع شلوار تیره و خنثی برای خرید

شلوار تیره و خنثی | همانطور که می‌دانید شلوار به یک نوع لباسی گفته می‌شود که پایین تنه را می‌پوشاند. شلوار تنوع فراوانی دارد؛

Estimated reading time: ۱۵ دقیقه

شاید از نظر رنگ و طرح کمی محدود باشد اما تنوع خود شلوار بسیار زیاد است. گاهی ممکن است از یک شلواری استفاده کنید که اسمش را ندانید. از طرفی هم ندانید که رنگ بندی هم تاثیر زیادی بر اندام شما جدای مدل شلوار دارد. همچنین فرم شلوار هم بستگی به فرم بدن شما دارد و برای هر کس منحصر به فرد است. پس با ما همراه باشید تا مدل‌های مختلف شلوار تیر و خنثی را با هم بررسی کنیم.

قطعاً می‌دانید که رنگ های تیره و خنثی در هر قسمت از لباس و اندام شما که قرار بگیرند بسته به مدلی که دارند باعث کوچک نمایی اندام شما می شوند و وسعت کمتری به اندام شما می بخشند. شلوار ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. شلوارهایی که رنگ تیره مثل مشکی یا خنثی مثل خاکستری دارند پاهای شما را لاغر نشان می‌دهند. البته این را هم باید بگوییم که در استایلینگ آبی جین و قهوه‌ای هم  شلوار تیره و خنثی محسوب می‌شوند.

شلوار تیره و خنثی : شلوار راسته

اولین شلوار تیره و خنثی که می‌خواهیم بررسی کنیم شلوار راسته است. این شلوار الگوی پایه تمام شلوارها است و یک گشادی یکسانی سرتاسر شلوار دارد. معمولاً هم با پارچه‌های جین و پارچه‌ای قابل استفاده و دوخت هستند. این شلوار به همه اندام‌ها و فرم‌ها توصیه می‌شود. بخصوص اگر پایین تنه درشت تری نسبت به بالاتنه دارید و  اندام‌گلابی و یا اندام ساعت شنی هستید برای زیباتر دیده شدن پاهایتان می‌توانید از این شلوار راسته استفاده کنید.

  معرفی انواع شلوار های روشن و شاد

همچنین برای اندام سیب هم این شلوار مناسب است. شلوار راسته در مدل رسمی و کژوال تولید می‌شود و متناسب با موقعیت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. این شلوار هم جزو شلوار تیره و خنثی قرار دارد که با کت و هم بدون کت زیبا می‌شود.

گاهی فرم قد ۹۰ به خود می‌گیرد و گاهی هم پیل دارند که اگر شکم برجسته‌ای دارید بهتر است که از مدل پیل دار استفاده نکنید و اگر هم پای لاغری دارید بهتر است که قد ۹۰ بپوشید. در غیر این صورت بهتر است بلند و عادی استفاده کنید. البته اگر اندام مستطیلی شکل دارید شلوار راسته بسیار در تنتان زیبا می‌شود.

شلوار اسکینی یا جذب

شلوار اسکینی که قبلاً به آنها لوله تفنگی می‌گفتند کاملاً فیت  هستند و فرم بدن شما را به خود می‌گیرند. این شلوارها از محبوبترین شلوارها از قرن‌ گذشته محسوب می‌شوند و در انواع پارچه‌ها به خصوص جین و چرم وجود دارد که البته مدلهای پارچه آن هم موجود است.

شلوار اسکینی معمولا جزو مدل‌های شلوار تیره و خنثی هستند و اگر اندام ساعت شنی دارید این شلوار به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا زیبای پاهایتان را دوچندان کند. اما اگر اندام مثلث برعکس دارید بهتر است از این شلوار استفاده نکنید چون پایین تنه شما را همان‌طور لاغر نشان می‌دهد و وسعت سرشانه شما در نگاه اول بیشتر می‌شود.

در کل اگر پاهای خیلی چاق یا پاهای لاغر و استخوانی دارید از این شلوار استفاده نکنید. اما اگر اندام مستطیل شکل دارید این شلوار با فاق بلند برایتان مناسب است.

شلوار تیره و خنثی : شلوار پلازو

شلوارهای پلازو از دهه ۶۰ میلادی در جامعه محبوب شدند. این شلوارها فرمی اغراق شده از گشادی در کل شلوار را بخصوص در دمپای شلوار را دارند. معمولاً هم از جنس پارچه هستند و استایل رسمی برای شما می‌سازند که بتوانید در جاهای رسمی و مهمانی بپوشید.

این شلوار تیره و خنثی را با فرم‌های بدنی مختلف می‌توانند بپوشید. اما اگر قد بلندی دارید این شلوار را بپوشید که پاهایتان را کشیده تر نشان دهد. همچنین اگر اندام شما مثلث وارونه است این شلوار باعث بزرگنمایی پایین‌ تنه شما می‌شود و عریض‌تر نشان می‌دهد.

  با شلوارهای مام جین چه بپوشیم

از طرفی شلوار پلازو مدل شلوار تیره و خنثی است که در مهمانی‌های شب و عصر بسیار کاربرد دارد. اگر اندام مستطیل دارید هم می‌توانید از این شلوار استفاده کنید.

شلوار پیش بندی یا سرهمی

این شلوار با نام دیگری یعنی اورال هم بین مردم شناخته شده است. حدوداً ۵ سالی می‌شود که ترند شده و مورد استقبال همه در ایران قرار گرفته است. این شلوارها اوایل برای کارگران تولید می‌شد به خصوص پارچه آن جین بود و دیر آسیب می‌دید و برای لباس‌های زیر آنها که کثیف نشود مورد استفاده بود.

از این مدل پیشبندی که برای کارگران در کارخانجات تولید می‌شد به مرور زمان  شرایطش تغییر کرد و مورد استقبال همه قرار گرفت. برند لیوایز اولین برندی بود که این مدل شلوار جین را وارد بازار کرد. سرهمی فرم های مختلفی دارد از جذب و اسکینی تا گشاد و دمپا و راسته که بسته به انتخاب خودتان دارد. اما اگه گشادتر انتخاب کنید یک حجمی به پایین تنه شما می‌دهد. اگر خیلی لاغر هستید شلوار نیره و خنثی  پیشنهاد ما به شما است.

شلوارک

فرم‌های آن مختلف است؛ مثلاً با طرح و رنگی که دارند می‌توانید پایین تنه خود را کوچک و بزرگ‌تر نشان دهید. اما به خاطر کوتاهی معمولا پا را بیشتر نشان می‌دهد.

اگر شانه‌های عریضی دارید این شلوار در فرم کمی گشاد تا زیر باسن برای شما مناسب است. اگر مستطیل هستید این شلوارک ها باعث شکل‌گیری خط کمر برای شما می‌شود.

انواع شلوار تیره و خنثی : شلوار ملوانی

این شلوار همانطور که از اسمش پیداست در گذشته توسط ملوان ها استفاده میشد و به خاطر بازگشتی که شکل گرفت در حال حاضر جزء استایل‌های رترو محسوب می‌شود.

  روش های ست کردن شلوار مام استایل

معمولا فاق بلند دارند و چند دکمه که هرچه پایین می‌آیند گشادی آنها بیشتر می‌شود. به خاطر فاق بلندی که دارد پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد پس اگر قد کوتاهی دارید از این شلوارهای ملوانی استفاده کنید. اگر اندام گلابی دارد و پایین تنه شما یعنی باسن و ران پر است فرم گشاد آن را در شلوار تیره و خنثی انتخاب کنید که خطای دیدی را ایجاد کند.

اما اگر شکم بزرگی دارید و اندام سیب هستید به هیچ عنوان از آنها استفاده نکنید چون دکمه‌ها روی شکم باعث بزرگنمایی حجمش می‌شود.

شلوار های رکابی

شلوارهای رکابی یا رکابدار شبیه به لگ هستند جذب و تنگ و چسبان. در گذشته هم بیشتر مخصوص به سوارکاری و اسکی بودند و بعد کم کم تبدیل به یک ترندی شد که همه استفاده می‌کردند.

جنس آنها بیشتر کشی و استرج است. تنها فرق آنها با لگ این است که در قسمت کف پا یک بندی قرار دارد و مانند کمربند برای شلوار است. اگر پاهای لاغر یا خیلی چاق دارید از پوشیدن این شلوار خودداری کنید. اما اگر به دنبال بلندتر دیده شدن هستید می‌توانید با جوراب و کفش و کتانی همرنگ یعنی مشکی و هر رنگ دیگری که می‌خواهید پای خود را کشیده تر نشان دهید.

شلوار تیره و خنثی دمپا گشاد

نام دیگر شلوارهای دمپا گشاد دمپا زنگوله ای است که قسمت زانو به پایین آن گشاد می‌شود. تقریباً در دهه ۷۰ میلادی بود که به شدت محبوب شد. این شلوار جزو مدل های شلوار تیره و خنثی است و به خاطر بلند بودن خود شلوار، پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

اگر شکم چاق یا بالاتنه پر و چاقی دارید بهتر است از این شلوار استفاده نکنید که تمرکز به سمت پاهایتان برود. شلوار دمپا گشاد در سال ۲۰۲۱ به شدت ترند شد و وقتی مدل‌های کات دار آن هم روانه بازار شدند به شدت محبوبیت پیدا کردند. اگر در فرم فاق کوتاه تهیه کنید، برای اندام مثلث وارونه مناسب هستند و پا را خوش فرم و باسن کمی پهن تر نشان می‎‌دهد.

شلوار های بگی

شلوارهای بگی سرتاسر گشاد هستند و هر چه به سمت پایین می‌روند کلوش‌تر می‌شود. اگر چاق هستید به علت اینکه پایتان مشخص نمی‌شود، می‌توانید از این شلوار استفاده کنید اما در رنگ تیره و خنثی.

برای نمای بیشتر آن می‌توانند از کمربند پهن استفاده کنید تا فرم بهتری به استایل شما بدهد. به طور کلی هر چقدر جثه درشت‌تری دارید برایتان مناسب‌تر است.

ارتشی

شلوارهای ارتشی بیشتر در فضاهای خاص مثل کویر و طبیعت استفاده می‌شوند به آن شلوار های چریکی هم می‌گویند. انواع مختلف اسلش، سرهمی، کتان و غیره وجود دارد. این شلوارها معمولاً گتر دار در قسمت مچ پا دارند، زیب، دکمه، بندهای داخلی زیاد و جیب‌های فراوانی دارند.

البته امروز رنگبندی بیشتری پیدا کرده است و به پایین تنه حجم می‌دهد. اگر پا و باسن چاقی دارید آنچنان مناسب نیست اما اگر پای و باسن خوش فرم و یا لاغری دارید می‌توانید از این شلوار استفاده کنید.

مام فیت و مام استایل

شلوار مام استایل به یکی از ترندهای چند سال اخیر تبدیل شده است . مام استایل به شلواری می‌گویند که در قسمت ران و زانو برش مشخصی دارند و در ساق تنگ یا گشاد است. این شلوار معمولاً فاقد بلندی دارد و اگر بغل ران و باسن کوچکی دارید  باعث می شود که یک پفی ایجاد شود.اگر اندام ساعت شنی و مثلث وارونه دارید این شلوار بسیار برایتان مناسب است.

همچنین مام فیت فاق بلند دارد و بالای ناف قرار می‌گیرد. مام فیت‌ها بیشتر فرم راسته دارند. اگر مستطیل و یا لاغر و بلند هستید مام فیت بپوشید که باسن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. اگر هم اضافه وزن دارید مناسب است. اما اگر چاق و کوتاه هستید این مدل را نپوشید.

شلوار بوت کات

بوت کات جز شلوارهای راسته است اما در قسمت زانو به پایین کمی گشاد می‌شود. در واقع نوعی شلوار دمپا محسوب می‌شوند با همان مشخصات.

این شلوارها در رنگ های تیره و خنثی هستند و بسته به نکات گفته شده در مورد استایل و نوع اندام می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله نیز لذت برده باشید. شما کدام یک از این شلوارها را معمولاً استفاده می‌کنید؟ نظریات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *