استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

چگونه با ست لباس مردانه مجلسی درخشان ترین استایل‌ها را داشته باشیم؟

ست لباس مردانه مجلسی  | درست است که کت و شلوار تنها لباس مجلسی برای آقایان است.

اما نحوه ست کردن آن با کفش، پیراهن، کراوات، پاپیون، پوشت و یا گل سینه جزو موارد مهمی است که هر مردی باید بداند تا بتواند بهترین استایل مجلسی خودش را داشته باشد. همچنین انتخاب استایل مناسب برای خواستگاری، عقد و دامادی باهم متفاوت است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین ست‌های مردانه مجلسی شیک برای موقعیت‌های گوناگون آشنا شویم

ست لباس مردانه رسمی با کت و شلوار

اگر به یک مراسم رسمی مثل معاملات تجاری مهم، جلسات کاری و سالن کنفرانس دعوت شده اید، بهتر است از کت و شلوار رنگ مشکی، پیراهن سفید، کفش آکسفورد مشکی براق و کراوات استفاده کنید. این ترکیب به عنوان رسمی‌ترین لباس برای آقایان شناخته می‌شود و برای حضور در موقعیت‌های گفته شده ضروری است.

ست لباس مردانه مجلسی با کت و شلوار

ست کت و شلوار بهترین انتخاب برای جشن‌های مختلفی مثل عقد، حنابندان، عروسی و خواستگاری است. کت و شلوار این قابلیت را دارد که با تغییر رنگ پیراهن یا اکسسوری، برای موقعیت‌های مختلف کاربردی و مورد استفاده قرار بگیرد. تنها کافی است بدانید که چطور رنگ‌ها را کنار هم ست کنید. در ادامه به پرطرفدار ترین ست‌های کت و شلوار می‌پردازیم.

  چگونه شلوار مردانه جین مناسب اندام خود را پیدا کنیم؟

لباس مردانه مجلسی دامادی

لباس مجلسی آقایان تنها به کت و شلوار خلاصه می‌شود. در نتیجه در مراسم عروسی، لباس داماد باید خاص‌تر از دیگر مهمان‌ها باشد. تاکسیدو بهترین انتخاب برای لباس دامادی است. تاکسیدو، جلیقه، پیراهن سفید، کراوات یا پاپیون مشکی، این ترکیب برای درخشیدن یک داماد در شب عروسی‌اش کافی است. فرق تاکسیدو و کت و شلوار در یقه و دکمه است. یقه‌های تاکسیدو ساتن و براق است؛ اما یقه کت و شلوار ساده است. همچنین استفاده از کت و شلوار همراه با جلیقه همرنگ نیز برای داماد پیشنهاد می‌شود.  

لباس مردانه مجلسی برای عروسی

اگر به عنوان مهمان به عروسی دعوت شده‌اید، پیشنهاد می‌کنم از ترکیب کت و شلوار هم رنگ خنثی استفاده کنید. شما با تغییر رنگ پیراهن، استفاده از کراوات طرحدار، پوشت رنگی، گل سینه و کمربند رنگ متضاد می‌توانید استایل‌تان را خاص‌ و متفاوت کنید.

ست لباس مردانه مجلسی برای حنابندان

برای مراسم‌هایی همچون حنابندان و عقد که رسیمت کمتری نسبت به عروسی دارد، داماد می‌تواند انتخاب‌های متفاوت‌تری بجز مشکی و تاکسیدو را داشته باشد. عموماً در این جشن لباس عروس و داماد ست می‌شود. پیشنهاد می‌کنم کمی خاص به جشن خود حاضر شوید و از کت و شلوار چهارخانه طوسی و آبی کنار پیراهن آبی ملایم، کراوات سرمه‌ای طرحدار، گل سینه ترکیبی از آبی و طوسی و صورتی ملایم استفاده کنید.

ست لباس مردانه مجلسی برای عقد

برای مراسم عقد کمی جسور باشید و رنگ و طرح‌هایی که دیگران تا به حال شما را با آن‌ها ندیده‌اند، امتحان کنید. رنگ‌هایی همچون آبی روشن، آبی وسط، کرم، سفید، سبز وسط و نوک مدادی گزینه‌های خوبی برای انتخاب کت و شلوار هستند. پیراهن را راه راه، طرح‌های ریز و چهارخانه برداشته و در انتخاب پوشت، گل سینه، کروات جسورانه عمل کنید.

  استایل های گرانچ آسانی که می توانید آنها را امتحان کنید

ست لباس مردانه مجلسی مشکی

کت و شلوار مشکی یکی از آیتم‌های کپسولی بدر کمد هر مردی است. اگر به دنبال تفاوت هستید و ست کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید انتخاب شما نیست، آن را با کروات و پیراهن رنگی استایل کنید. برای انتخاب کراوات در ست لباس مجلسی مشکی، از رنگ‌های سرمه‌ای، خاکستری، عسلی، سبز جنگلی، خردلی، طلایی و نقره‌ای استفاده کنید و همین طور برای انتخاب پیراهن رنگ‌های بنفش، صورتی، طوسی و آبی انتخاب‌های خوبی هستند.

ست لباس مردانه مجلسی طوسی

طوسی رنگ خنثی است که طیف‌های گرم و سرد دارد. کت و شلوار طوسی سرد سن را بیشتر نشان می‌دهد و برای پدر داماد و عروس گزینه مناسب‌تری است. اما کت و شلوار طوسی گرم برای جوان‌ها مناسب‌تر است. طوسی را با پیراهن سفید بپوشید و برای انتخاب کفش و کروات به سراغ رنگ‌های گرم و پر انرژی مانند زرشکی، زرد، عسلی، قرمز، عنابی و طلایی بروید.

چی بپوشم
چی بپوشم

ست لباس مردانه مجلسی سرمه‌ای

سرمه‌ای رنگ جوان پسندی است که هر پسری را جنتلمن نشان می‌دهد. سرمه‌ای را می‌توان برای جشن عروسی، موقعیت‌های رسمی بعد از مشکی، انتخاب کرد. هرچه رنگ آبی کت و شلوار روشن‌تر شود، برای موقعیت نیمه رسمی انتخاب مناسب‌تری است.

جالب است که کت و شلوار سرمه‌ای با رنگ‌‎های زیادی همچون زرد، خردلی، قرمز، زرشکی، سبز، سبز آبی ست می‌شود. اگر به دنبال یک ست لباس مردانه رمانتیک هستید، کت و شلوار سرمه‌ای را با پیراهن صورتی ملایم و گل سینه قرمز استایل کنید و معجزه آن را ببینید. این ترکیب را به عنوان ست لباس مردانه برای عقد پیشنهاد می‌کنم.

ست لباس مردانه مجلسی کرم

کت و شلوار کرم رنگی خاص و لوکس است که مانند سرمه‌ای شما را با کلاس و شیک نشان می‌دهد. کرم کنار رنگ پوست روشن و گرم جذابیت بیشتری دارد. کرم را با پیراهن سفید  و اکسسوری آبی، نقره‌ای، طلایی، گلبهی، نارنجی و قرمز ست کنید.

ست پیراهن مجلسی آبی

آبی یک رنگ کلاسیک و خنثی است که به انواع رنگ‌ پوست می‌آید. از آبی روشن کنار کراوات سبز و یا آبی تیره استفاده کنید. این رنگ با کت و شلوار کرم، سرمه‌ای، آبی کاربنی، کله غازی، شتری و بژ به خوبی ست می‌شود.

  معرفی 30 مدل مانتو دخترانه جذاب + پیشنهاد خرید

ست پیراهن مجلسی راه راه

پیراهن مجلسی راه راه با کت و شلوار و کراوات ساده جذاب‌تر است. اگر راه راه لباس شما از دو رنگ استفاده شده است، کمترین رنگ موجود در پیراهن را برداشته و با تیره و روشن‌تر اش استایل کنید. اما برای دراماتیک کردن استایل پیشنهاد می‌کنم کنار پیراهن مجلسی راه راه از کروات نازک خال خالی استفاده کنید و متمایز شوید.

ست کت و شلوار برای افراد قد بلند

اگر بلند قامت هستید، کت و شلواری بپوشید که قد طبیعی خودتان را نشان دهد و باعث بلند دیده شدن شما نشود. کت‌هایی که در قسمت سرشانه اپل بزرگ دارند و اغراق شده هستند، برای اندام شما مناسب نیستند. کت و شلوار دو دکمه در کنار یک ژیله برای شما انتخاب خوبی است. اگر برای موقعیت غیر رسمی حاضر می‌شوید، از کت تک و شلوار با دو رنگ متفاوت استفاده کنید و یا کت و شلوار همرنگ را با پیراهن رنگ متضاد اش ست کنید تا این کنتراست رنگی باعث متناسب دیده شدن اندام شما شود.

ست کت و شلوار برای افراد قد کوتاه

اگر کوتاه قامت هستید، کت و شلوار اندازه اندام‌‎تان بردارید. چراکه کت گشاد باعث می‌شود، کوچک‌تر از آنچه که هستید، دیده شوید. انتخاب کت و شلوار مونوکروم انتخاب خوبی برای شما هستند. کفش آکسفورد و رسمی خود را با کمی لژ و پاشنه انتخاب کنید و از تضاد رنگی بین شلوار و کفش دوری کنید.

  بهترین و مناسب ترین استایل در مراسم خاستگاری چیست؟

ست کت و شلوار برای افراد چاق

ست کت و شلوار برای افراد چاق

اگر فردی چاق یا دارای اضافه وزن هستید، کت و شلوار اندازه اندام‌تان را انتخاب کنید. از کت و شلوار با روی هم رفت و دکمه زیاد دوری کنید. توجه داشته باشید که اندازه شلوار نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد.

ست کت و شلوار برای افراد لاغر

اگر لاغر اندام هستید، بهترین کت و شلوارها برای اندام شما، طرح چهارخانه، پارچه براق و یقه‌های پهن هستند. همچنین کت‌های دارای اپل و چهار دکمه نیز به توپر دیده شدن‌تان کمک می‌کند.

اصول پوشیدن لباس مردانه مجلسی

زیباترین کت و شلوار اگر به درستی استایل نشود، امتیازی ندارد و بد تیپ شمرده می‌شود.

در زمان استایل کردن کت و شلوار به این نکات توجه کنید :

  • پهنای کروات باید با اندازه پهنای یقه کت یکسان باشد، استفاده از کروات خیلی نازک در کنار یقه پهن تناسب خوبی ندارد.
  • در یک موقعیت رسمی دکمه‌های پیراهن را به طور کامل ببنید.
  • با ست کت و شلوار رسمی حتماً از کمربند استفاده کنید.
  • سر آستین پیراهن تنها باید تا یک سانتی متر از کت بیرون بیاید.
  • در کت دو دکمه تنها دکمه ابتدایی و کت سه دکمه دو دکمه اول بسته شود.
  • هنگام نشستن دکمه‌های کت را باز نگه دارید.

نویسنده : مائده کاظمی

برای رفتن به محیط رسمی چه کت و شلواری مناسب است؟

برای مراسمات مهم کت و شلوار با رنگ‌های پخته مثل مشکی، سرمه‌ای، بادمجونی و قهوه‌ای گزینه‌های خوبی هستند.

دیدگاهی در مورد “چگونه با ست لباس مردانه مجلسی درخشان ترین استایل‌ها را داشته باشیم؟

  1. بینایی فر گفت:

    مطالب تون عالی بود

    1. Tehrani گفت:

      ممنونم عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *