انگیزشی

کاربردی‌ترین تکنیک‌های جذب انرژی مثبت

تفکر مثبت

منفی‌ها، همان‌هایی هستند که صبح‌ها مانع بلند‌شدن ما از رختخواب می‌شوند، همان‌هایی که در روزهای سخت و بحرانی، به جای اینکه دلمان را گرم کنند، ته دلمان را خالی کردند و به جای اینکه دست‌هایمان را بگیرند، مانعی برای راه‌رفتن و ادامه دادن و جذب انرژی مثبت شدند.

مثلا روزی را به یاد آورید که با انرژی مثبت زیاد و حال خوش وارد محل کار خود شدید. چند دقیقه از ورود شما نگذشته که رئیس یا همکارتان با حرف و یا جر و بحثی، تمام انرژی مثبت و حال خوش شما را از بین می‌برد و شما می‌مانید و عصبانیت و حال ناخوش و انرژی‌های منفی فراوانی که اطراف شما پرسه می‌زنند!

به احتمال زیاد، این موضوع شما را نگران می‌کند، اما مهم این است که بدانید جذب انرژی مثبت امری ذاتی نیست که نگرانش باشید و شکوه و گلایه کنید که نمی‌توانیم چیزی را تغییر بدهیم؛ جذب انرژی مثبت امری است اکتسابی که با تمرین و آگاهی می‌توان خیلی چیزها را تغییر داد و جذب انرژی مثبت را تمرین کرد.

۱٫ زباله‌دانی برای انرژی منفی

اینکه هیچ‌گونه انرژی منفی به ما وارد نشود، امری‌ست امکان‌ناپذیر. اما مهم این است که بدانیم با این ورودی‌های منفی چه کرده و چطور مدیریتشان کنیم؟!

انرژی‌های منفی، زباله‌هایی بازیافت‌نشدنی هستند؛ پس بهتر است هر چه سریع‌تر آن‌ها را به زباله‌دانی همیشگی بریزیم.

طبیعت یکی از بهترین جاهایی است که خودش دست به کار می‌شود و منفی‌ها را می‌گیرد و مثبت به شما تحویل می‌دهد.

۲٫ در آغوش طبیعت

هفته‌ای یکبار با خودتان قرار بذارید و به طبیعت بروید. این فضای طبیعت حتما نباید جایی دور باشد و می‌تواند پارک نزدیک خانه‌تان هم محلی برای گذراندن وقت بین سبزی درختان و جذب انرژی مثبت باشد. پس در آخر هفته، حداقل نیم‌ساعت تا یک ساعت از وقت خود را در جایی مثل پارک بگذرانید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در خانه کار می‌کنید و یا درس می‌خوانید، یک پیشنهاد خیلی خوب برایتان دارم؛ می‌توانید کتاب، لپ‌تاپ و جزوه خودتان را به همراه یک فلاسک چای و لیوان، کمی میوه پوست‌کنده و هر تنقلاتی که خودتان بیشتر دوست دارید، با خودتان به پارک ببرید و در فضای باز کار کنید. این کار، هم باعث ایجاد انگیزه می‌شود و هم حضور در طبیعت برای شما به جذب انرژی مثبت بسیار کمک می‌کند.

  چگونه هدف گذاری کنیم و به آن برسیم ؟ 5 راه اثبات شده برای رسیدن به اهداف

۳٫ مثبت‌بودن و جذب انرژی مثبت به معنای همیشه شاد‌بودن نیست

بیایید یکبار مفاهیم را برای خودمان دوره کنیم؛ اینکه شاد باشیم و اینکه مثبت باشیم، دو مفهوم متفاوت هستند.

شاید خیلی روزها شاد نباشیم و احساسات معمولی را تجربه کنیم، اما فکر ما مثبت باشد و افکار منفی در ذهنمان جایی نداشته باشند. در واقع بهتر است بگویم که احساسات ما و منفی و مثبت‌بودنمان، به افکار ما برمی‌گردد. صد البته که با هم ارتباط دارند، اما شاید شرط لازم شاد‌بودن، مثبت‌بودن است، اما افکار مثبت نمی‌تواند حتما به معنای شاد‌بودن باشد.

۴٫ به مثبت‌های قبلی فکر کنید

همه ما روزهایی داشته‌ایم که در پایان روز، وقتی به عملکرد ذهنی و رفتاری خود فکر کرده‌ایم، لبخند رضایت روی لبمان نشسته است.

یادتان بماند که هر لحظه‌ای که احساس کردید در رویارویی با منفی‌ها دچار مشکل ، آن روزهای درخشان را به یاد آورید که چقدر خوب از پس همه چیز برآمدید! یادآوری این موضوع در ناخودآگاه و خودآگاه ذهن شما تکرار می‌کند که از پس موقعیت‌های سخت به خوبی برمی‌آیید.

بعد از چندبار تکرار، می‌بینید که خیلی راحت‌تر از این موقعیت‌های منفی و سخت بیرون می‌آیید؛ انگار ذهنتان دچار مکانیسم اتومات جذب انرژی مثبت می‌شود.

تفکر مثبت

۵٫ خاطرات خوب، محاله یادم بره!

سعی کنید در پایان روزهایی که مثل همیشه خندان و مثبت و روبه‌راه نیستید، با اعضای خانواده‌تان در مورد خاطرات خوب و خنده‌دار قبلی صحبت کنید و نکته‌های با‌مزه و جذاب را بازگو کنید. سفرهایی که در آن‌ها خیلی به شما خوش گذشته یا دور‌همی‌های خوب و یا حتی معاشرت با دوست و آشنایی که به شما میزان زیادی انرژی مثبتی اضافه کرده است، را به یاد بیاورید.

  • بازی‌های دسته جمعی

با اعضای خانواده‌تان یا در جمع دوستانتان، بازی‌های دسته‌جمعی انجام دهید؛ پانتومیم، اسم و فامیل یا بازی‌های فکری که با تنوع زیادی در شهر کتاب‌ها موجود هستند. این‌گونه فعالیت‌ها سطح انرژی ما را افزایش می‌دهند و باعث جذب انرژی مثبت شده و تبدیل به خاطراتی فراموش‌نشدنی می‌شوند که تا همیشه لبخند به روی لب‌هایمان می‌آورند. چه چیزی بهتر و دلنشین‌تر از این یادآوری‌ها برای جذب انرژی مثبت.

۶٫ ما در بمباران کلمه‌ها هستیم!

  • محتوای زرد

محتواهایی که در طول روز وارد ذهنتان می‌کنید، تعیین‌کننده قسمت عمده ذهنیت شما هستند. این محتواها شامل چه چیزهایی می‌شود؟ فیلم‌هایی که می‌بینیم، آهنگ‌هایی که گوش می‌کنیم، صحبت‌های افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنیم و چیزهایی که می‌خوانیم.

  ۲۰ رازی که افراد خوشحال هرگز به شما نمی‌گویند

محتوای وارد‌ شده در ذهن شما همان حاکم اصلی ذهن شما، یعنی افکار شما، نگرش شما و در نهایت انرژی و احوالات شما است. پس لطفا روی تمام محتواها و افرادی که برای معاشرت انتخاب می‌کنید، یک بازنگری اساسی داشته باشید.

  • انتخاب موزیک درست

یکبار به آهنگ‌هایی که گوش می‌کنید، از منظر محتوا دقت کرده و توجه کنید که چه کلمه‌هایی در شعر و متن آهنگ استفاده می‌شود.

وقتی مدام به کلمه‌هایی مثل غم، تنها ماندن و تمام جملاتی که پر از انرژی منفی است، گوش می‌کنیم، چطور می‌توانیم به جذب انرژی مثبت فکر کنیم؟! پس لطفا از این به بعد، قبل از اینکه یک آهنگ را در لیست آهنگ‌های محبوبتان قرار دهید و روزی چند بار، حین کار و پیاده‌روی گوش کنید، اول یکبار با تمام حواستان به محتوا و جملات آن گوش کنید.

حتی بهتر است برای موزیک‌های انگلیسی و خارجی‌زبان ( به هر زبانی) هم اول معنی شعر را پیدا کنیم و بعد مدام به آن‌ها گوش بدهیم.

  • آدم‌های سمی

شاید در میان تمام نکته‌هایی که در بالا گفته شد، صحبت و حرف‌های آدم های سمی، مهم‌ترین باشد. وقتی می‌خواهید با افراد صحبت کنید، قبل یا بعدش، لطفا به خودتان یادآوری کنید که تمامی حرف‌های طرف مقابل، هر چند نزدیک به شما، کاملا درست و مطلق نیست و اگر دارد در مورد عدم توانایی شما و یا یک اتفاق منفی می‌گوید، احتمالا باید خیلی جدی حرف‌هایش را از ذهنتان به طور کامل حذف کنید. برای شناخت آدم های سمی اطرافتان کتاب آدم های سمی را بخوانید.

  • در محاصره آدم های مثبت

اول: تا به حال توجه کرده‌اید زمانی که وارد یک مهمانی می‌شوید، هر چقدر هم بی‌حوصله و بی‌حال باشید، بعد از گذشت چند دقیقه چقدر سرحال می‌شوید و تمام آن بی‌حالی و بی‌حوصلگی‌ها از یادتان می‌رود؟

شما وقتی در محاصره شادی قرار می‌گیرید، به سرعت شاد می‌شوید و در محاصره غم هم که قرار می‌گیرید، غمگین می‌شوید. حالا فکرش را بکنید که تمام آدم‌های اطرافتان را تا آنجایی که می‌‌شود، پر از آدم‌های مثبت و پرانرژی باشد. فکرش را بکنید که چقدر این موضوع می‌تواند به جذب انرژی مثبت شما کمک کند.

  معرفی و خلاصه کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

۷٫ زمانی برای جذب انرژی مثبت به صورت مستقیم

  • پیاده‌روی؛ راحت‌ترین راه جذب انرژی مثبت

در طول روز سی دقیقه پیاده‌روی کرده و فقط به اهداف، خواسته‌ها و رویاهایتان فکر کنید. فکر کنم هیچ چیزی به اندازه پیاده‌روی، توامان با تمرکز بر چیزهایی که در زندگی‌مان با تمام وجود می‌خواهیم، به جذب انرژی مثبت کمک کند. پیشنهاد من این است که از آهنگ‌های بی‌کلام و آرام برای این کار استفاده کنید. آرامش این موسیقی‌ها، وقتی با قدم‌زدن و جاری‌‌شدن افکار دلخواهمان همراه می‌شود، جذب انرژی مثبت را دو چندان می‌کند.

 

یوگا و مدیتیشن

  • یوگا و مدیتیشن

شما از افرادی هستید که ورزش جزو جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌تان است؟ یا از افرادی هستید که آخرین باری را که ورزش کردید، به یاد نمی‌آورید؟

 از هر دسته هستید، باید بگویم که ضرر زیادی کرده‌اید که تا به الان سراغ یوگا و مدیتیشن نرفته‌اید.

دو توصیه و تکنیک خوب برای جذب انرژی مثبت با یوگا و مدیتیشن به شما آموزش می‌دهم که در هر سطح و با هر میزان از مشغله فکری و کاری هستید، بتوانید به آسانی از این تکنیک‌ها، هم برای سلامتی و هم برای جذب انرژی مثبت استفاده کنید.

اول اینکه داخل یوتیوب و یا حتی آپارات وطنی خودمان، چرخه سلام بر خورشید را جست‌وجو کرده و بعد شروع به تمرین کنید. بیشتر از ده دقیقه از شما زمان نمی‌گیرد. یوگا بدون اغراق یکی از بهترین، جذاب‌ترین و موثرترین راه‌های جذب انرژی مثبت است.

حالا اگر فکر می‌کنید زمان کافی و یا حتی حوصله برای یوگا ندارید، لطفا اول صبح که از خواب بیدار می‌شوید و یا آخر شب قبل خواب مدیتیشن کنید.

برای این مدیتیشن کوتاه که راه فوق‌العاده‌ای برای جذب انرژی مثبت است، نیازی به هیچ‌گونه مقدمات و پیش نیازی نیست و فقط کافی‌ست که شما بخواهید در طول روز زمانی برای جذب انرژی مثبت داشته باشید.

روش این کار به این صورت است: صبح که از خواب بیدار شدید، قبل از اینکه به نگرانی‌ها و استرس‌ها و قرض‌هایتان فکر کنید، چشم‌هایتان را ببندید و از نوک انگشتان پا تا سرتان را در ذهنتان ببینید که در آرامش و سلامتی است و در ذهنتان پیامی شبیه به «دستان من در آرامش و سلامتی کامل است» برای تک‌تک اعضای بدنتان، در‌حالی‌که آن‌ها را متصور می‌شوید، صادر کنید و بعد از این خودتان را در ذهنتان ببینید که کنار دریا هستید، روی شن‌ها رها و در آرامش و با خنده و قهقهه‌های از ته دل می‌دوید، تن به آب می‌زنید و روی کاغذی آرزو و خواسته‌هایتان را می‌نویسید و داخل شیشه‌ای سبز می‌گذارید و به آب می‌اندازید که برود و برسد به دست خدا!

  زندگینامه اپرا وینفری و فرازو نشیب های آن

بعد هم بدون اینکه چشم‌هایتان را باز کنید، به آرامی به سمت راست بچرخید و بعد از چند ثانیه چشم‌هایتان را باز کنید. تبریک می‌گویم؛ شما آماده هستید که یک روز فوق العاده را آغاز کنید.

شما با حضور ذهنی در طبیعت و مدیتیشن، انرژی مثبت فراوانی را جذب کرده‌اید. با توجه به خلاقیت و علاقه خود، می‌توانید هر بار خود را در یک طبیعت بکر با جزئیات دلخواه متصور شوید.

به یک دلیل مهم که به آن «منع قبل و بعد» می‌گویند، بهتر است که مدیتیشن را صبح به محض بیدار‌شدن و یا شب قبل از خواب انجام دهید که در جذب انرژی مثبت موثرتر واقع شود.

شما صبح که بیدار می‌شوید، ذهنتان هیچ گونه فعالیتی در سطح خودآگاه نداشته و پس منع قبلی ندارید.

دقیقا همین‌طور شب قبل از خواب، شما بعد از مدیتیشن می‌خوابید و ذهنتان منع بعدی ندارد؛ پس ذهن در آماده‌ترین حالت برای جذب انرژی مثبت است.

۸٫ برنامه‌ریزی مخصوص برای جذب انرژی مثبت

همان‌طور که برای خواندن کنکور و برای امتحانات پایان ترم برنامه ریزی می‌کنیم، جذب انرژی مثبت را هم به عنوان یک هدف انتخاب کنیم و برای آن به صورت جدی برنامه‌ریزی کنیم.

برای هر روز هفته یک کار و یا فعالیتی برای جذب انرژی مثبت در برنامه داشته باشیم.

قطعا شما می‌توانید با توجه به برنامه کاری و روزانه‌تان جدول بالا را تغییر دهید، مهم این است که بدانید چه کارهایی باعث جذب انرژی مثبت می‌شود و حواسمان باشد که روتین از آن‌ها استفاده کنیم. حیف نیست زندگی، این هدیه الهی را با انرژی منفی و حال بد بگذرانیم، در‌حالی‌که می‌شود با انجام کارهای ساده و جذاب، لحظات دل‌نشینی را برای خودمان درست کنیم و از خوشبختی‌های کوچک، اما عمیق زندگی‌مان لذت ببریم. ‎

 

منبع سایت موفقیت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *