استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری به روش جدید و جالب

تبدیل لباس‌ها

شاید بارها با دیدن عکس‌های سلبریتی‌ها با خودتان فکر کرده‌اید که تنها راه شیک‌پوشی، ثروتمند بودن و توانایی خریدن لباس‌های متنوع و گران‌قیمت است. ما این امر را تکذیب نمی‌کنیم که پوشیدن لباس‌های فاخر و صرف هزینه‌های زیاد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی برروی استایل داشته باشد، اما نکته مهم اینجاست که نه خرید لباس‌های گران، لزوما باعث خوش‌پوشی می‌شود، نه اینکه تنها راه موجود برای داشتن استایلی فاخر، صرف هزینه‌های گزاف است. شاید باورتان نشود؛ اما شما حتی با داشتن لباس‌های تکراری نیز می‌توانید بارها و بارها خوش بدرخشید و خودتان را به‌عنوان فردی خوش‌پوش و خوش‌استایل به اطرافیانتان بشناسانید. به‌هین دلیل در این مقاله قصد داریم که نحوه ست کردن لباس‌های تکراری را با شما درمیان بگذاریم.

نحوه ست کردن لباس‌های تکراری

یکی از افرادی که بارها و بارها با لباس تکراری در انظار عمومی حاضر شده، کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی بریتانیا و ملکه آینده انگلستان است؛ بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که با لباس تکراری نیز می‌توان شیک‌پوش بود؛ به‌شرط اینکه مهارت کافی در استفاده از همان لباس‌های تکراری را داشته باشید و درواقع، با نحوه ست کردن لباس‌های تکراری آشنا باشید.

یکی دیگر از کسانی که به این امر اعتقاد دارد و در اینباره صحبت هم کرده، اولیویا پالرمو، ستاره دنیای مد است که یکی از شیکپوش‌ترین زنان جهان هم محسوب می‌شود. او راز شیکپوشی خودش را در استفاده مجدد از لباس‌هایی تکراری، اما با روش‌های جدید می‌داند. درواقع یک لباس، صرفا یک لباس نیست؛ زیرا می‌توان آن را بارها و بارها با روش‌های مختلف پوشید و هربار با آیتم‌های جدید ست کرد. شما می‌توانید با مشاهده استایل‌های خیابانی سلبریتی‌ها، به هنر ست کردن لباس‌های تکراری آن‌ها پی ببرید؛ که البته بخش اعظمی از آن برعهده استایلیستشان است.

  خاص ترین ترندهای 2021 که شما را در پاییز و زمستان شگفت زده می کنند!

در ادامه، آیتم‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که آیتم‌هایی بیسیک محسوب می‌شوند و با داشتن آن‌ها می‌توانید بارها و بارها لباس‌های تکراری را با یکدیگر ست کنید و از خوش‌پوشی خود لذت ببرید.

 

پیراهن دکمه‌دار ساده

حتما بارها و بارها شنیده‌اید که پیراهن مردانه، بیشتر از آقایان، به خانم‌ها می‌آید. تابحال پیش نیامده که خانمی با پوشیدن پیراهن مردانه یا همان پیراهن دکمه‌دار ساده، خوش‌پوش به‌نظر نیاید. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این لباس، این است که می‌توان آن را با آیتم‌های بسیاری ست کرد؛ مثلا پوشیدن پیراهن در زیر سارافون؛ زیر پیراهن آستین‌حلقه‌ای بلند؛ روی یک تیشرت ساده؛ یا حتی پوشیدن یک پیراهن بلند، به‌عنوان مانتو.

کت جین

اگر اهل استایل اسپرت باشید، یک کت جین بسیار به کار شما خواهد آمد. این کت را می‌توان به اشکال گوناگون پوشید. اگر پیشتر کت جینتان را برروی مانتو می‌پوشیدید، حالا می‌توانید آن را با همان پیراهن آیتم قبل ست کنید؛ می‌توانید آن را روی پیراهن تابستانی گلدار ماکسی بپوشید؛ به‌صورت یک‌طرفه بپوشید (یعنی یکی از شانه‌ها را بیرون بیندازید)؛ در فصول سرد، آن را روی یک هودی کلاهدار بپوشید و کلاه هودی را روی کت جین بیندازید و یااینکه روی کت جینتان، یک پالتوی بلند و راسته بپوشید و دکمه‌ها را باز بگذارید تا کت دیده شود.

  اصول مهم ست کردن و خرید نیم بوت

پوشیدن پولیور ساده

پولیور یا جامپر ساده، یکی از آن لباس‌هایی است که مدتی است تبدیل به ترند جهانی شده و روش‌های متعددی برای پوشیدن آن وجود دارد؛ مثلا می‌توانید پولیور را روی پیراهن مردانه بپوشید و یقه پیراهن را روی پولیور بگذارید؛ می‌توانید تیشرت یا پیراهن بلندی با رنگ متضاد در زیر آن بپوشید و پایین پیراهن را روی شلوار بیندازید تا دیده شود (این مدل، ترند بسیار محبوبی است) یا می‌توانید بافت بلندی را به‌جای مانتو روی آن بپوشید و جلوی آن را باز بگذارید.

تیشرت

وقتی از نحوه ست کردن لباس‌های تکراری صحبت می‌کنیم، یکی از مهمترین گزینه‌ها، تیشرت است. تیشرت، شاید یکی از تکراری‌ترین آیتم‌ها به‌نظر برسد، اما می‌توان استفاده‌های زیادی از آن کرد؛ مثلا می‌توان آن را زیر یک سرهمی زیبا پوشید؛ زیر پیراهن چهارخانه مردانه پوشید؛ روی پیراهن چهارخانه پوشید یا یقه پیراهن را روی تیشرت گذاشت (به‌شرطی که تیشرت، طرح‌های عجیبی نداشته باشد).

پوشیدن مانتو، بدون اینکه تکراری به‌نظر برسد

یکی از آیتم‌هایی که به‌سرعت تکراری می‌شوند، مانتو است، اما می‌توان مانتو را نیز به روش‌های غیرتکراری پوشید؛ مثلا می‌توان مانتو را به‌صورت جلوباز پوشید و به آیتم‌های زیر آن تنوع داد؛ مثلا تیشرت، پیراهن مردانه، بافت، جامپر و…

یااینکه اگر مانتویتان کمربند دارد، کمربند آن را درآورید و به‌صورت آزاد بپوشید (اگر برای اندامتان متناسب است)؛ یااینکه کمربند را به شکل‌های مختلف گره بزنید یا کمربند را باتوجه به جنس و مدل مانتو عوض کنید و از کمربندهای مختلف و به‌خصوص کمربندهای زرق‌وبرق‌دار استفاده کنید؛ دکمه‌های مانتو را عوض کنید و از دکمه‌های خاص و چشمگیر استفاده کنید یا روی مانتو را با روش‌های مختلف، گلدوزی کنید.

  ترند طراحی کیف‌ در بهار و تابستان 2022

کیف‌

وقتی موضوع ست کردن لباس‌های تکراری به میان می‌آید، احتمالا قبل از هرچیز فکرتان به‌سمت لباس می‌رود، اما کیف‌وکفش نیز نقش مهمی در استایل و خوش‌پوشی دارد. نیازی به کیف‌وکفش‌های متعدد نیز ندارید؛ مثلا می‌توانید یک کیف بخرید و آن را به‌شکل‌های مختلف بیارایید؛ مثلا می‌توانید از آیتم باندانا، که مدتی است بسیار مد شده، استفاده کنید و هربار بانداناهای مختلف رنگی را متناسب با رنگ استایلتان به کیف گره بزنید؛ یااینکه کیف را به شکل‌های مختلف استفاده کنید؛ یعنی یک بار برروی آرنجتان قرار دهید، یک بار روی دوش بیندازید و یک بار در دست بگیرید. می‌توانید از بندهای کمکی برای این کار استفاده کنید. انواع زنجیر، مثل زنجیر شلوار و سایر اکسسوری‌ها را نیز می‌توانید برای کیفتان به‌کار ببرید.

استفاده از اکسسوری

اکسسوری یکی از مهمترین آیتم‌هایی است که در نحوه ست کردن لباس‌های تکراری به کار شما می‌آید. اکسسوری، به‌خصوص جواهرات، درصورتی‌که برای لباس‌های تکراری به‌کار بروند، می‌توانند آن‌ها را از تکرار دربیاورند. در این میان، جواهرات ظریف، همیشه بهترین گزینه هستند. در این‌صورت می‌توانید از چند جواهر ظریف، به‌صورت لایه‌لایه، استفاده کنید و هربار به آن تنوع بدهید.

استفاده از پاپیون‌ها و یقه‌های مدل جدید

یکی دیگر از اکسسوری‌هایی که بسیار برای ست کردن استایل با لباس‌های تکراری مناسب هستند، یقه‌های جداشونده می‌باشند. شاید تعجب کنید، اما یقه‌های جداشونده، قرن‌ها پیش برای اولین بار به ترند جهانی تبدیل شدند؛ درحال حاضر نیز این یقه‌ها قابل استفاده هستند، اما کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند. از آنجا که یقه، یکی از عناصر اصلی استایل است، استفاده از یقه‌های مختلف برای یک لباس تکراری، باعث می‌شود که استایلتان از تکراری بودن دربیاید؛ بنابراین می‌توانید از یقه جداشونده برای تنوع بخشیدن به استایلتان استفاده کنید.

  استایل پاییزی با پوشیدن لباس سرهمی(Overall)

تبدیل لباس‌ها

آخرین روشی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، تبدیل لباس‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با کمترین مهارت در خیاطی، آیتم‌های مختلف را نو کنید یا ظاهرشان را عوض کنید، یااینکه به‌طور کلی، ماهیتشان را تغییر دهید؛ مثلا می‌توانید روی لباس، گلدوزی یا شماره‌دوزی کنید (این کار نیاز به مهارت زیادی در گلدوزی ندارد و می‌توانید با جست‌وجویی ساده در اینترنت، چند مدل ساده گلدوزی روی لباس، به‌خصوص شلوار جین را یاد بگیرید)؛ نکته جالب اینجاست که با اینکار می‌توانید پارگی یا سابیدگی روی لباس را نیز رفو کنید.

یکی دیگر از روش‌ها، تغییر ماهیت لباس است؛ مثلا می‌توانید شلوار را به شلوارک، شلوارک را به دامن یا دامن را به کیف تبدیل کنید؛ یا می‌توانید دامن ماکسی را به‌صورت پیراهن دکلته ساحلی استفاده کنید.

از دیگر راهکارهای جالب در مبحث «نحوه ست کردن لباس‌های تکراری»، این است که لباسی را که قبلا می‌پوشیدید، حالا به نحوه دیگری بپوشید؛ مثلا دکمه پایین پیراهن مردانه را نبندید و دو گوشه پیراهن را به یکدیگر گره بزنید یا دکمه بالایی لباس را نبندید، یک طرف یقه را به کناری کشیده و یک شانه‌تان را بیرون بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *