استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

تفاوت تاکسیدو و کت و شلوار چیست و کدام گزینه مناسب تر است؟

تفاوت تاکسیدو و کت و شلوار | احتمالاً شما هم بعد از دریافت کارت دعوت به ای فکر می‌افتید که کدام کت و شلوارتان را بپوشید.

آیا تاکسیدو مناسب است یا کت و شلوار؟ اصلاً این دو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، کدام یک مناسب عروسی و کدام یک مناسب مراسم‌های رسمی دیگر هستند، اینها سوالاتی است که به ذهن هر مردی خطور می‌کند. برای رسیدن به پاسخ آن پیشنهاد می‌کنم چند دقیقه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تاکسیدو چیست؟

تاکسیدو، کت و شلواری است که دارای طراحی متفاوت است، اما هر کت و شلواری تاکسیدو نیست!

تاکسیدوها ظاهر خاصی دارند.آنها معمولاً دارای یقه‌های آرشال از جنس ساتن براق هستند. همچنین بر روی شلوار و دکمه‌های ساتن برجسته هستند. برای اکسسوری معمولاً از پاپیون سفید یا مشکی و انواع پوشت‌ها استفاده می‌شود.

تاکسیدوها انتخابی مناسب برای داماد در مراسم عروسی است. این مدل کت و شلوار برای موقعیت‌های تجاری و یا استفاده در یک مراسم رسمی مناسب نیست و نباید انتخاب شود. مگر آنکه دوست داشته باشید ظاهری آوانگارد یا متفاوت داشته باشید.

تفاوت تاکسیدو و کت و شلوار چیست؟

کت و شلوار در انواع رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی طراحی می‌شود و هر کدام مناسب موقعیت‌های متفاوتی هستند. کت و شلوارهای رسمی می‌توانند برای مراسم‌هایی مانند جلسات کاری، مهمانی، عروسی، رویدادهای مهم و جشن‌ها استفاده شوند. اما تاکسیدو همان طور که بالاتر نیز اشاره شد مناسب مراسم‌های بسیار مهم است که در ایران داماد و یا ساق دوش‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه به تفاوت‌ تاکسیدو و کت و شلوار خواهیم پرداخت.

  بیلی آیلیش چه لباس هایی می‌پوشد؟

مدل یقه: همان طور که می‌دانید یقه‌های کت مردانه رسمی معمولاً مدل انگلیسی و یا بلیزر دارند. همچنین یقه آنها هم جنس خود کت است. اما در تاکسیدوها، یقه کت مدل آرشال، بلیزر بزرگ و یا دارای طراحی‌های خاص و منحصر به فرد است. همچنین رنگ و یا جنسی متفاوت از خود کت دارد.

دکمه ها: کت و شلوارها دارای دکمه‌های مختلفی هستند. اما تاکسیدوها از دکمه‌ای استفاده می‌کند که هم جنس با یقه کت باشد. یعنی براق و پارچه‌ای.

شلوار: یکی دیگر از تفاوت‌ تاکسیدو و کت و شلوار در شلوار است. شلوارهای کت شلوار، ساده و دارای الگویی راسته هستند. اما شلوارهای تاکسیدو، نواری پارچه‌ای دارند که می‌تواند همرنگ و یا از پارچه‌ای متضاد تاکسیدو باشد. این نوار عموماً در کنار شلوار دوخته می‌شود.

پیراهن: برای ست کردن پیراهن زیر تاکسیدو از پیراهنی استفاده می‌شود که دارای یقه‌های نوک تیز بال مانند است که حالتی تاشو دارد. رنگ پیراهن ست با تاکسیدو عموماً سفید انتخاب می‌شود تا بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد. البته این مدل پیراهنی که گفته شد بیشتر در گذشته استفاده می‌شد، اکنون برای ست کردن پیراهن با تاکسیدو می‌توانید از پیراهن مجلسی مردانه و یا پیراهن سفید دامادی استفاده کنید.

با تاکسیدو پاپیون بپوشیم یا کراوات؟

معمولاً اکسسوری محبوب برای تاکسیدوها، پاپیون است. پاپیون سفید و یا مشکی کاربرد بیشتری دارد. کراوات را برای کت و شلوارهای رسمی انتخاب کنید. شما می‌توانید از انواع کراوات با طرح و رنگ متفاوت استفاده کنید. طرح‌هایی مانند راه راه، بته جقه و خال خالی گزینه‌های خوبی برای انتخاب هستند. کروات‌های زرشکی، آبی، طلایی و سبز با کت و شلوار سرمه‌ای بیشترین هارمونی را دارند. همچنین کراوات‌های نقره‌ای، سبز، قرمز، بنفش و سرخابی را پیشنهاد می‌کنم با کت و شلوار مشکی بپوشید.

البته فراموش نکنید که می‌توانید هنگام پوشیدن کت و شلوار، از پاپیون نیز به جای کراوات استفاده کنید.

آیا تاکسیدوها تنها سفید و مشکی هستند؟

این تصور که تاکسیدو تنها دارای دو رنگ مشکی و سفید است، کاملاً غلط است. رنگ سفید و مشکی در تاکسیدوها بسیار محبوب‌تر از دیگر رنگ‌ها هستند و برای آقای داماد بیشتر توصیه می‌شود. اما هر کت و شلواری که جزئیات تاکسیدو را در طراحی خود داشته باشد، می‌تواند تاکسیدو باشد.

اگر داماد هستید و می‌خواهید برای جشن‌های خود کت و شلوار مناسبی را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین کت و شلواری که داماد باید برای مراسم خود انتخاب کند، چیست؟ را حتماً مطالعه بفرمائید.

کدام کفش مناسب تاکسیدو و کت و شلوار است؟

همان طور که می‌دانید کفش‌های زیادی از رسمی تا نیمه رسمی مانند آکسفورد، دربی، بلاچر و لوفرها قابلیت ست شدن با کت و شلوارها را دارند. بنا به اینکه برای چه رویدادی حاضر می‌شوید، می‎‌توانید کفش مناسبی انتخاب کنید. تاکسیدوها رسمیت بیشتری به نسبت کت و شلوار دارند و معمولاً برای ست کردن کفش با تاکسیدو می‌توانید از کفش‌هایی از جنس مخمل یا چرم استفاده کنید.

اگر در انتخاب کفش مردد هستید، پیشنهاد می‌کنم مقاله ساخت استایل های حرفه ای با ۶ مدل کفش رسمی مردانه ! را حتماً مطالعه بفرمائید.

کدام کت و شلوار رسمیت بیشتری دارد؟

کت و شلوارهایی که دارای دو ردیف دکمه هستند، الگو مشخصی دارند، دارای یقه انگلیسی و یا بلیزر هستند، رسمیت بیشتری به نسبت دیگر کت شلوارها دارند. همچنین رنگ کت شلوار در این مورد بسیار پر اهمیت است. رنگ‌های پخته و تیره‌تر برای مراسم‌های رسمی‌تر مناسب‌تر هستند. در نتیجه پوشیدن کت شلوار مشکی، قهوه‌ای سوخته و سرمه‌ای برای جشن‌های عروسی و رویدادهای رسمی گزینه‌ای عالی هستند.

تاکسیدو گران‌تر است یا کت و شلوار؟

از دیگر تفاوت‌ تاکسیدو و کت و شلوار، بحث قیمت آن است. قیمت تاکسیدوها به دلیل تفاوت در جنس و طراحی خاص‌تر بالاتر از کت و شلوار است.

برای عروسی تاکسیدو بپوشیم یا کت و شلوار؟

در خارج از ایران تاکسیدو برای مراسم‌های بسیار مهم مانند فرش قرمزها، بلک تای و عروسی‌ها پوشیده می‌شود. اما در ایران توصیه می‌کنم داماد و یا ساق دوش‌ها از تاکسیدو استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که خواننده‌های ایرانی نیز در کنسرت‌هایشان از تاکسیدو استفاده می‌کنند.

در نتیجه اگر به یک عروسی دعوت شده اید، از کت و شلوار به همراه جلیقه، کراوات و پوشت استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، مقاله چگونه با ست لباس مردانه مجلسی درخشان ترین استایل ها را داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

نویسنده: مائده کاظمی

کدام ترکیب رنگ کت و شلوار برای داماد مناسب است؟
  چطورکت و پالتوی خز بپوشیم؟

داماد در مراسم عروسی خود می‌تواند از تاکسیدو مشکی، سفید و یا کت سفید و شلوار مشکی استفاده کند. همچنین اگر می‌خواهد کت و شلوار را امتحان کند، حتماً به سراغ کت شلوار رسمی برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *