استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

آموزش صفر تا صدست کردن ترنچ کت مردانه

ست کردن ترنچ کت مردانه | ترنچ کت‌ها یک آیتم همیشه مد و کلاسیک برای آقایان هستند و هر مردی باید یکی از آنها را در کمد لباس‌اش داشته باشد.

ترنچ کت‌ها برای سال‌های طولانی همراه شما هستند و خیلی دیر خراب می‌شوند. همچنین پناهگاه خوبی برای روزهای سرد و بارانی پاییز و زمستانی هستند.

ترنچ کت چیست؟

نام ترنچ کت از کجا آمده است؟ نام کت ترنچ از سنگرهای جنگ جهانی اول سرچشمه می‌گیرد، جایی که سربازان برای محافظت از خود در برابر شرایط سخت کت‌های سنگر می‌پوشیدند. ترنچ کت‌ها بسیار سبک وزن هستند. شما می‌توانید زیر آنها لباس‌های بافتنی بیشتری بپوشید تا در برابر سرما بیشتر در امان باشید. ترنچ کت مردانه برای روزهای بارانی در فصل بهار و پاییز انتخابی عالی است، اما اگر در جایی با آب و هوای معتدل یا گرم زندگی می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در زمستان نیز بپوشید.

ترنچ کت‌ها به عنوان کت‌ بارانی نیز شناخته می‌شوند، چراکه معمولاً جنس آنها از پنبه گاباردین است و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

ترنچ کت مردانه دارای یقه پهن، جیب‌های بزرگ و جادار و کمربند پهن است. به دلیل سبک بودن پارچه و نوع طراحی به آیتمی محبوب و کلاسیک تبدیل شده است.

  چطور ست کاپلی بزنیم

کدام ترنچ کت را انتخاب کنیم؟

ترنچ کت مردانه دارای دو ردیف دکمه و یا تک دکمه هستند که هر کدام از آنها ویژگی خاص خودشان را دارند. ترنچ کت با دو ردیف دکمه شما را در مقابل سرما بیشتر محافظت می‌کند. این مدل از ترنچ کت‌ها برای مردانی که شکم بزرگی دارند، پیشنهاد نمی‌شود، چراکه قسمت میانی اندام‌تان را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

انتخاب ترنچ کت تک دکمه برای روزهای بهار و پاییزی که هوا خیلی سرد نیست، مناسب‌تر است

ترنچ کت مردانه را کجا بپوشیم؟

ترنچ کت مردانه یک لباس همه کاره است. آنها قابلیت ست شدن با لباس‌های رسمی، نیمه رسمی و حتی غیر رسمی را نیز دارند. یک ترنچ کت مردانه را می‌توانید روی کت و شلوار بپوشید و به عروسی بروید و یا حتی آن را با یک شلوار جین و هودی استایل کنید و برای یک روز عادی، تیپ بزنید.

 برای ست کردن ترنچ کت مردانه در یک رویداد نیمه رسمی، از شلوار کتان، کفش دربی به همراه یک پلیور یقه اسکی استفاده کنید.

استایل با ترنچ کت مردانه در موقعیت رسمی

برای داشتن یک استایل رسمی می‌توانید کت شلوار را زیر ترنچ کت بپوشید. این یکی از شیک‌ترین ترکیب‌ها برای ست کردن ترنچ کت در یک موقعیت رسمی است. تنها کافی است در انتخاب رنگ دقت کنید. رنگ‌های خاکی برای ترنچ کت عالی هستند. همچنین یک ترنچ کت مردانه شتری قابلیت ست شدن با کت شلوار مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای، کرم و طوسی را دارد.

  تحلیل استایل و طراحی لباس سریال یاغی

استایل با ترنچ کت مردانه در محل کار

برای روزهای بهار و پاییزی می‌توانید از یک ترنچ کت استفاده کنید و در محل کار خود حاضر شوید، اما چه لباس‌هایی را با ترنچ کت می‌توان ست کرد؟ یک کت تک با شلوار رسمی می‌تواند انتخابی عالی برای ست کردن ترنچ کت باشد. همچنین یک پیراهن پشمی با شلوار کتان نیز می‌توانید استایل شما را برای رفتن به سرکار آماده کند. برای انتخاب کفش به سراغ کفش‌های رسمی تا نیمه رسمی بروید. انواع بوت، کفش آکسفورد، دربی، بلاچر و لوفرها قابلیت پوشیدن در این کد پوششی را دارند.

یک استایل با ترنچ کت مردانه می‌تواند ترکیب رنگ‌های هم خانواده کنارهم باشد. ترنچ کت سرمه‌ای، کت آبی روشن، شلوار چهارخانه سرمه‌ای با پیراهن سفید عالی به نظر می‌رسد.

پیشنهاد نویسنده: استایل ‌های فوق العاده با پلیور مردانه مخصوص آقایان شیک پوش

ست‌های پیشنهادی دیگر عبارتند از:

     یک ترنچ کت سرمه‌ای با پیراهن آبی روشن، شلوار خاکستری و بوت قهوه‌ای

     یک ترنچ کت شتری با شلوار سرمه ای، یک پیراهن سفید، یک کراوات شرابی و نیم بوت

     یک کت ترنچ خاکی روی یک پیراهن سفید ساده، شلوار و کفش آکسفورد مشکی

استایل با ترنچ کت مردانه در موقعیت غیر رسمی

همان طور که بالاتر نیز گفته شد، ترنچ کت قابلیت ست شدن با هر لباسی را دارد. برای داشتن یک استایل کژوال و شیک می‌توانید از رنگ‌های متنوع ترنچ کت مردانه بهره مند شوید. شلوارهای جین ترکیبی عالی برای استفاده روزمره را با ترنچ کت‌ها ایجاد می‌کنند. اگر دوست دارید استایلی کژوال و درعین کمی ارتقا یافته داشته باشید، می‌توانید از شلوار جین تیره به رنگ مشکی، زغالی، سرمه‌ای و یا آبی کلاسیک با الگو راسته استفاده کنید.

ترنچ کت با هودی، ژاکت جین، کت پشمی، پیراهن جین، بافتنی‌ها و انواع پلیور یقه اسکی و یقه هفت ست می‌شود. برای انتخاب کفش نیز به سراغ کفش ورزشی، اسنیکرز و لوفرها بروید.

  10 استایل جذاب با پیراهن مردانه روشن !

برای ست کردن لوفر و یا کالج مردانه مقاله راهنمای ست کردن کفش کالج ( لوفر) مردانه با انواع لباس ها را مطالعه کنید.

ست کردن ترنچ کت مردانه سرمه ای

سرمه ای رنگی غنی و ظریف است که در پاییز و زمستان شگفت انگیز به نظر می رسد. برای ست کردن ترنچ کت مردانه سرمه ای محدودیت ندارید، چراکه این رنگ با بسیاری از رنگ‌ها به راحتی ست می‌شود. کت شلوار سرمه‌ای زیر یک ترنچ سرمه ای عالی خواهد بود. یکی دیگر از ست‌های جذاب با ترنچ کت مردانه سرمه‌ای، استفاده از کت شلوار طوسی است. این ترکیب با یک پیراهن و یا ژاکت صورتی کامل می‌شود.

رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، شتری، طوسی روشن، سبز ارتشی، سفید، بژ و زیتونی با ترنچ کت سرمه‌ای به خوبی ست می‌شوند.

ست کردن ترنچ کت مردانه طوسی

طوسی، رنگ خنثی است که برای هر فصلی به خوبی قابل استفاده است. کت ترنچ خاکستری یک لایه بندی عالی برای کت و شلوارهای رنگ روشن‌تر، مانند بژ یا آبی کم رنگ در بهار است. همچنین می‌توانید از ترنچ کت‌های طوسی تیره یا زغالی برای ست کردن با کت و شلوارهای تیره مثل مشکی و سرمه‌ای یا ایجاد یک جلوه تک رنگ با کت و شلوار طوسی در سایه متفاوت استفاده کنید.

  خصوصیات اندام زنانه مستطیلی‌ شکل

ترنچ کت طوسی با رنگ‌هایی مانند بژ، مشکی، شتری، سرمه‌ای، آبی، خردلی و زیتونی را می‌توانید برای ژاکت، پلیور، هودی و یا پیراهن زیر کت ترنچ مردانه انتخاب کنید.

ست کردن ترنچ کت مردانه بژ

شتری یا بژ، کلاسیک ترین سبک ترنچ کت می‌باشد. این رنگ خنثی و روشن برای پاییز یا بهار بسیار مناسب است و با هر رنگ کت و شلواری عالی به نظر می رسد. در پاییز، شتری با رنگ‌های سنتی خاکی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، چراکه در یک خانواده رنگی قرار می‌گیرند و هم نشینی خوبی دارند. شما می توانید ترنچ کت بژ خود را با رنگ هایی مانند خاکی، خردلی، قرمز،سبز و قهوه ای ترکیب کنید.

حتماً بخوانید: راهنمای کامل ست کردن پالتو شیک و زیبا

نویسنده: مائده کاظمی

کدام رنگ ترنچ کت را بخریم؟

برای ست کردن ترنچ کت لازم است از لایه‌های مختلفی استفاده کنید، در نتیجه پیشنهاد می‌کنم به سراغ رنگ‌های خنثی ترنچ کت مردانه مانند مشکی، سرمه‌ای و طوسی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *