آرایشی

آرایش لایت (آرایش اروپایی) چیست؟

آرایش لایت اروپایی

آرایش اروپایی

آرایش لایت اروپایی، از سبک‌های پرطرفدار آرایش صورت است که از آن به‌عنوان آرایش ملایم هم یاد می‌شود. آرایش لایت اروپایی، سبکی پرکاربرد است و در بسیاری از موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف، به آرایش‌های غلیظ و میکاپ‌های سنگین ارجحیت دارد. با توجه به محبوبیت این مدل آرایش در بین سلبریتی‌ها، با این مقاله همراه باشید تا درباره این سبک پرطرفدار آرایش بیشتر بدانید و بتوانید به‌سادگی، آرایش خود را به این سبک انجام دهید. در ادامه جدیدترین و زیباترین عکس‌های آرایش لایت اروپایی را نیز مشاهده کنید.

آرایش لایت چیست؟

کلمه لایت، یک کلمه انگلیسی، به‌معنی روشن و سبک است؛ که به‌دلیل استفاده از رنگ‌های روشن و استفاده از کرم‌های سبک‌تر و نچرال‌ در این سبک آرایش، انتخاب شده است؛ و بخاطر رواج استفاده از این سبک در اروپا، با نام سبک اروپایی نیز شناخته می‌شود.

آرایش لایت اروپایی، که با نام‌های آرایش ملایم هم از آن یاد می‌شود، سبکی از آرایش است که حالت طبیعی آرایش را روی صورت ایجاد و بر نچرال بودن صورت، تاکید می‌کند.

در آرایش لایت اروپایی، خبری از رژلب‌های پررنگ و تیره، مژه‌های حجیم، آرایش چشم بولد و غلیظ نیست و همه چیز کاملا نچرال و طبیعی است.

معنی آرایش لایت اروپایی در اصطلاح تخصصی میکاپ

در اصطلاح تخصصی، میکاپ لایت به آرایشی سبک گفته می‌شود که طرح ساده و چشم‌نوازی داشته و حداکثر از ترکیب سه رنگ مکمل و واضح تشکیل می‌شود.

  هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر از این ۱۲ اشتباه خودداری کنید

در این سبک آرایش، تمامی رنگ‌ها، بایکدیگر تناسب منطقی دارند و برای آرایش چشم ها در این سبک آرایش، هرگز از خطم چشم‌های پهن و دنباله‌دار استفاده نمی‌شود. به‌طور مثال، میکاپ خطی و برشدار یا حلقوی در این دسته آرایش قرار نمی‌گیرد.

تاثیر آرایش لایت اروپایی بر چهره

هرچهره با ویژگی‌هایی که دارد، با این سبک از آرایش زیباتر می‌شود و یکی از تفاوت‌های آن با آرایش‌های تند یا غلیظ، در این است که چهره را به‌طور کامل تغییر نمی‌دهد و در همان حالت طبیعی، چهره را زیباتر نشان می‌دهد. این سبک از آرایش، برای هر سنی مناسب است؛ فقط کافی است که از رنگ‌های مکمل مناسب سن خود بهره بگیرید.

زیرسازی و بیس (پایه) آرایش لایت

آرایش لایت اروپایی، آرایشی پرکاربرد

امروزه بسیاری از دختران و خانم‌های جوان، به آرایش لایت اروپایی و ملایم روی آورده‌اند و در دانشگاه، اداره، مهمانی‌ها و مناسبت‌های کوچک و بزرگ، آرایش لایت را به آرایش‌های غلیظ و میکاپ‌های سنگین ترجیح می‌دهند.

آرایش لایت اروپایی، آرایشی مناسب برای دخترهای جوان (آرایش دخترانه)

معمولا در آرایشگاه‌ها، این سبک آرایش به دختران جوان و نوجوان پیشنهاد می‌شود، زیرا حالت معصومانه و دخترانه را در صورت حفظ می‌کند.

آرایش لایت، آرایشی مناسب فصل                    

اگر از آن دسته افرادی هستید که سبک آرایش خود را بر اساس فصل انتخاب می‌کنند، باید بدانید که آرایش لایت، بیشتر برای فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آرایش لایت اروپایی لب‌ها

در این سبک، بیشتر از رنگ‌های طبیعی و مات برای لب‌ها استفاده می‌شود؛ مثل رنگ‌های نود (رنگ پوست)، رژلب کالباسی، صورتی روشن و هلویی.

  پاک کردن رژ لب های ۲۴ ساعته

آرایش لایت اروپایی چشم‌ها

آرایش چشم لایت، با استفاده از رنگ‌های بسیار ملایم، اصطلاحا به‌صورت نود یا اسموکی است؛ که یکی از کاربردی‌ترین رنگ‌های آن، تناژ رنگ قهوه‌ای در درجه‌های متفاوت می‌باشد. علاوه بر آن، خط چشمی بسیار ظریف و مژه هایی آراسته به کمی ریمل نیز از ویژگی‌های این نوع آرایش محسوب می‌شود

آرایش چشم لایت

آموزش گام‌به‌گام آرایش لایت اروپایی، به‌عنوان آرایش روزانه

در ابتدا صورت خود را با استفاده از پاک‌کننده‌های مناسب، تمیز کنید.

زیرسازی و بیس (پایه) آرایش لایت اروپایی

استفاده از یک ضدآفتاب با SPF مناسب، مهم‌ترین مرحله برای حفظ سلامت پوست شما می‌باشد، سپس روی آن مرطوب‌کننده بزنید. پس از اینکه از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کردید، روی آن یک کرم‌پودر سبک زده یا به‌جای کرم‌پودر، با استفاده از کانسیلر، تنها لکه‌های روی صورت خود را بپوشانید. برای استفاده روزانه، می‌توانید به‌جای کرم‌پودر‌های سبک، از کرم‌های BB یا CC استفاده کنید؛ که در عین سبک بودن، ضدآفتاب نیز داشته و رنگ‌دانه‌های طبیعی‌تری، نسبت به کرم‌پودر‌ها دارد.

دقت داشته باشید که استفاده از مرطوب‌کننده، علاوه بر نرم کردن پوست، مانند یک کرم زیرسازی نیز عمل کرده و طراوت پوست را نیز چند برابر می‌کند.

نحوه سایه زدن برای آرایش لایت اروپایی

برای انتخاب سایه، باید به رنگ لباس یا تناژ پوست خود نگاه کنید و دقت داشته باشید که سایه تیره و مشخصی نزنید. هدف آرایش لایت، زیباسازی صورت، بدون نشان دادن آرایش آن است؛ پس کافیست که از یک سایه کمرنگ استفاده کنید یا با یک خط‌چشم ظریف و باریک به چشمان خود حالت داده و از هرگونه آرایش چشم دیگری پرهیز کنید.

  آرایش انواع چشم چگونه است ؟

شیوه‌ استفاده از ریمل برای آرایش لایت اروپایی

برای زیباسازی چشم‌ها، با استفاده از فرمژه، می‌توانید مژه‌های خود را بلند کنید و روی آن‌ها ریمل بزنید. علاوه بر این، ریمل، چشم‌ها را بزرگتر نشان داده و کمی از آن هم کافیست تا بتوان زیبایی چشم‌ها را چندین برابر کرد؛ البته اگر از خط‌چشم استفاده نمی کنید، می‌توانید کمی بیشتر ریمل بزنید. در صورتی‌که نمی‌خواهید از ریمل مشکی استفاده کنید، می‌توانید به‌جای آن، از یک ریمل قهوه‌ای کمک گرفته و مژه‌های خود را به‌زیبایی بیارایید.

آرایش لایت (آرایش اروپایی)

استفاده از رژگونه در سبک آرایش لایت اروپایی

اگر می‌خواهید گونه‌های خود را برجسته‌تر نشان دهید و اثر رژ گونه نیز مشخص نباشد، کافیست که از رنگ‌های طبیعی‌تری استفاده کرده و به‌کمک یک رژگونه ملایم، که به رنگ پوست و لباس شما بیاید، گونه‌های خود را زیباتر و برجسته‌تر نشان دهید.

برای این کار می‌توانید از پودر یا کرم استفاده کرده و درخشش صورت خود را هم بیشتر کنید؛ البته اگر پیشانی بلندی دارید و روی پیشانی خود، از پنکک یا کرم برنزه استفاده می‌کنید، می‌توانید از رنگ‌های برنزه نیز برروی گونه‌های خود استفاده کنید.

آرایش لب‌ها

برای آرایش لب‌ها، قبل از هر کاری، باید روی آن‌ها مرطوب‌کننده زد یا با استفاده از برق‌لب، رژ کمرنگی روی آن زد؛ البته بهتر است که رژلب خود را متناسب با لباس و رنگ پوستتان انتخاب کرده و دقت داشته باشید که درصورت استفاده از خط‌لب، حتما خطوط آن را محو کنید؛ بی‌شک، استفاده از خط‌لب، آرایش لب‌های شما را زیباتر نشان می‌دهد، اما باید خط‌لب و رژلب، همرنگ بوده یا رنگ‌های نزدیک به هم داشته باشند؛ به‌طوری که مرز بین رژلب و خط‌لب شما مشخص نباشد.

  4 روش قرینه سازی لب ها

 

آرایش لایت اروپایی برای عروس

از جدیدترین مدل‌های آرایش عروس در سالن های زیبایی، می توان به آرایش لایت اروپایی اشاره کرد که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. برخلاف گذشته، عروس‌ها دیگر تمایل به داشتن آرایش‌های غلیظ و تند ندارند و در آرایشگاه‌های عروس، آرایش محو در بورس آرایش و میکاپ عروس قرار دارد.

چه افرادی آرایش لایت نکنند؟

به‌دلیل اینکه در آرایش لایت اروپایی، خط‌چشم، به‌صورت بلند کشیده نمی شود، اگر از جمله عروس‌هایی هستید که چهره شرقی دارند یا اگر در روز عروسی خود تمایل به داشتن خط چشم بلند دارید، از سبک آرایش لایت استفاده نکنید یا حداقل در این مورد با آرایشگر خود مشورت کنید تا با ترکیب سبک‌های آرایشی، تمام خواسته‌های شما را متناسب با فرم چشم‌ها و صورتتان اجرا کند.

مدل آرایش لایت عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *