آرایشی

نکات آرایشی برای چشم های نزدیک بهم

آرایش چشم نزدیک به هم

بسیاری از خانم‌ها، چشم‌های نزدیک به‌هم دارند، اما خود از این موضوع بی‌اطلاع هستند. برای تشخیص این موضوع، کافیست که روبه‌روی آینه قرار بگیرید؛ اگر فاصله گوشه خارجی چشم‌های شما تا کناره‌های صورتتان، نسبت به فاصله خود چشمانتان از یکدیگر بیشتر باشد، این بدان معنی است که چشم‌های شما نزدیک به‌هم هستند. به طور کلی در مدل چشم‌های نزدیک به‌هم (close set eye) عنبیه چشم‌ها به گوشه داخلی نزدیک تر است. اگر تست بالا را انجام داده و به این نتیجه رسیدید که چشم‌هایتان بیش از حد معمول به‌هم نزدیک هستند، أصلا نگران نباشید؛ زیرا تنها با رعایت چند نکته و ترفند ساده، چشم‌هایی زیبا و کاملا معمولی داشته باشید.

چشم های نزدیک به هم

نکات مهم در آرایش چشم های نزدیک به‌هم

برای گوشه‌های داخلی چشم، حتما از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید شکل چشم‌های خود را حفظ کرده و با انجام آرایش‌های طبیعی‌تر، به زیبایی چشم‌هایتان بیفزایید.
آرایش دودی نیز برای شما مناسب بوده و به شما کمک می‌کند تا قسمت خارجی چشم‌های خود را مرکز توجه قرار دهید، از رنگ های تیره و اسموکی، فقط برای قسمت‌های میانی و گوشه‌های خارجی چشم‌ها استفاده کنید. از خط چشم مشکی برای خط کشیدن روی بن مژه و خط زیر چشم استفاده نمایید. با کانتور کردن چشم‌ها، فاصله چشم‌ها را بیشتر کنید. برای گوشه‌ داخلی چشم، از مژه‌ استفاده نکنید. از همه مهمتر اینکه، از زدن سایه یا مداد مشکی در قسمت داخلی چشم‌های خود به ‌شدت پرهیز کنید.بسیاری از ستارگان هالیوودی، چشم‌های نزدیک به‌هم دارند، اما با استفاده از آرایش چشم مناسب، این موضوع را به بهترین شکل مخفی می‌کنند.

  معرفی 3 تا از بهترین سایت های خرید لوازم آرایشی

نکات مهم در آرایش چشم های نزدیک به هم

مناسب‌ترین آرایش برای چشم‌های نزدیک به‌هم

قبل از هر کاری، صورت خود را شسته و با تونر پاک کنید، سپس از پرایمر و مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای استفاده از پرایمر، به نوع پوست خود دقت کرده و با توجه به پوستتان، پرایمر مناسبی بزنید.

در آرایش چشم‌های نزدیک به‌هم، از کانسیلر‌های روشن برای بیس سایه استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود که چشم‌ها را بزرگتر نشان دهید.

از سایه‌های روشن‌تری استفاده کرده و قسمت داخلی چشم‌ها را به صورت بازتر، سایه بزنید. برای سایه زدن روی چشم ها هم از سایه‌هایی به رنگ بژ یا خاکستری استفاده کرده و آن را روی کل پلک بمالید. استفاده از رنگ‌های براق و اکلیلی، برای گوشه داخلی، انتخاب مناسبی خواهد بود.  دقت داشته باشید که در این مرحله، قسمت خارجی چشم‌ها را سایه‌روشن نزنید؛ بلکه از سایه‌های تیره‌تر برای گوشه خارجی چشم‌ها استفاده کنید تا چشم‌هایتان بالا رفته و با فاصله بیشتری نمایان شوند. یک نکته مهم در آرایش چشم‌های نزدیک به‌هم، آرایش دودی روی این چشم‌هاست. برای آرایش دودی هم باید از تناژ رنگ‌های خنثی، مانند قهوه‌ای و دودی استفاده کرد و از تیره کردن بیش از اندازه چشم‌ها خودداری نمایید. استفاده از رنگ‌های بنفش تیره و آبی، در گوشه خارجی چشم‌ها، انتخاب مناسبی خواهد بود. برای زیبایی بیشتر در آرایش چشم‌های نزدیک به‌هم، از یک سایه به رنگ پوست استفاده کرده و دوسوم خارجی زیر چشم‌ها را کمی روشن‌تر نمایید.

  استایل در میکاپ به چه معناست؟

خط‌چشم خود را، هم در بالا و در قسمت خارجی زیرین مژه‌ها، بزنید. از خط‌چشم در گوشه‌‌های داخلی چشم، پرهیز کنید.در مرحله آخر، از ریمل یا مژه مصنوعی استفاده کرده و با زیباسازی مژه‌های خود، چشم‌هایتان را هم جذابتر نشان دهید. از ریمل و مژه مصنوعی،
در گوشه‌های داخلی چشم‌ها استفاده نکنید؛ این کار باعث می‌شود که چشمان شما نزدیک به‌هم دیده نشوند.

با استفاده از این نکات می‌توانید چشم‌هایی زیبا و کاملا معمولی داشته باشید.

ویدیوی آموزش کانتور چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *