آرایشی

آرایش چشم های کشیده چگونه است؟

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا، شناخت و تشخیص مدل چشم، اهمیت بسیاری دارد. پیش از پرداختن به آرایش انواع چشم، با راه‌های تشخیص این مدل چشم ها  آشنا خواهیم شد.

در ابتدا با محدوده و قسمت های کلی چشم آشنا شویم. به‌طورکلی، چشم به سه بخشِ روی پلک، خط چین یا کریس (crease) و استخوان پلک تقسیم می‌شود. گوشه‌ای‌ترین نقطه چشم، نزدیک به استخوان بینی، را گوشه داخلی چشم می‌گویند و بیرونی‌ترین گوشه چشم نیز، درراستای شقیقه، گوشه خارجی چشم است.

برای تشخیص مدل چشم، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است که وقتی در آینه به چشم‌هایتان نگاه می‌کنید، بین پلک و زیر ابرو، خط چین (crease) دارید؟ اگر جوابتان خیر است، چشم‌های شما تک ‌پلکی (monolid eye) است، اما اگر جواب شما بله باشد، باید به سراغ مراحل بعدی بروید.

یک خط افقی فرضی از میان عنبیه چشم‌ ها ترسیم کنید، اگر گوشه خارجی چشم شما، بالای این خط قرار بگیرد، چشمان شما کشیده (up-turned eye) است. در این نوع چشم ها با یک خط چشم ساده و ابروهای کشیده میتوان یک چهره جذاب داشت فراموش نکنید که این مدل چشم ها در آرایش از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانیم:آرایش انواع چشم چگونه است ؟

  تفاوت گریم با آرایش (میکاپ)

آرایش انواع چشم کشیده

یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های چشم، چشم کشیده است؛ که به‌تنهایی و بدون آرایش هم زیباست و با استفاده از رنگ‌های طبیعی، با یک تا سه تناژ روشن و تیره، یک آرایش چشم جذاب خواهید داشت.

ابتدا صورت خود را بشویید، پرایمر و مرطوب کننده مناسب پوست خودتان را بزنید ، از کانسیلر به عنوان بیس سایه استفاده کنید، از دو تا سه رنگ برای سایه استفاده کنید توجه داشته باشید که حالت سایه چشم رو به بالا نباشد. برای خط چشم هر مدل خط چشمی برای این مدل چشم ها مناسب است فقط انتهای خط چشم رو به بالا نرود.

چنانچه چشم های شما کشیده و درشت است، نخست خطی را در امتداد چشم بکشید و دنباله آن را خیلی بیرون تر از پلک ادامه ندهید تا کشیدگی چشم کمتر به چشم آید، با استفاده از سایه تیره انتهای چشم را به سمت داخل سایه بزنید و آن را محو نمایید این کار  فرم چشم ها را از حالت درشت خارج کرده و به چشم ها جلوه زیباتری میبخشد.

برای جلوه بیشتر چشم ها از فرمژه استفاده نمایید. ریمل یکی از اصلی ترین لوازم آرایش چشم محسوب میشود، توجه داشته باشید حتما بعد از فرمژه از ریمل استفاده نمایید. از مژه های مصنوعی خیلی بلند و غیر طبیعی استفاده نکنید.

  # آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ ممکن است؟

از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده نمایید تا جلوه چشمان شما چندین برابر شود.

ابروها قاب زیبایی برای چشم ها ایجاد می نماید با استفاده از ژل ابرو، ابروها را به سمت بالا و به صورت طبیعی لیفت دهید.

توجه داشته باشید که چشم هر فرد، می‌تواند ترکیبی از دو تا سه مورد از موارد نام برده در متن بالا باشد. با توجه به توضیحات آرایش انواع چشم در هر مقاله، چنانچه چشم شما ترکیبی از چند مدل است، تمامی نکات مطرح شده برای هر چند مدل را رعایت کرده و به‌کار بگیرید. مهم‌ترین نکته در آرایش انواع چشم، استفاده از پرایمر یا مرطوب‌کننده، به‌عنوان زیرساز و در مرحله بعد استفاده از کانسیلر یا بیس سایه است.

ویدیوی آموزش آرایش چشم های کشیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *