چی بپوشم؟, مد و استایل

استایل مناسب پیاده روی چیست؟

استایل مناسب پیاده روی | پیاده روی کم‌ هزینه‌ترین ورزشی است که در دسترس همه مردم قرار دارد و در عین حال علاقمندان زیادی هم دارد؛

به خصوص اگر بخواهید وقت خود را مفید بگذرانید بسیار مناسب است. پیاده روی راحت‌ترین راه حفظ جوانی و سلامتی بدن است و شما را از بیماری‌های مختلف دور نگه می‌دارد.حتی اگر مقدار آن در روز ۳۰ دقیقه باشد به حفظ تناسب اندام شما کمک می‌کند. اما عوامل محیطی تاثیر زیادی در پیاده‌روی شما دارد که نباید باعث شود شما از ورزش و پیاده روی خود دست بکشید.

منظور درجه حرارت، آب و هوا، فصل، نوع زمین و چیزهای دیگر است.  پس با ما همراه باشید تا استایل مناسب پیاده روی در هر فصل را با هم بررسی کنیم.

لباس و استایل مناسب پیاده روی در فصل سرد

در هوای سرد بهترین کار این است که به صورت لایه لایه لباس بپوشید تا وقتی احساس کردید که گرمتان شد یک لایه آن را کم کنید. لباس شما باید بتواند رطوبت را جذب کند تا وقتی عرق کردید بدنتان خشک شود. در واقع جنسیت پشمی بسیار مناسب است که تحت هر شرایطی بدن شما را گرم نگه دارد تا سرما نخورید.

کاپشنی که انتخاب می‌کنید باید ضد آب باشد. به هر حال شما باید احتمال باد و باران را هم بدهید که سردتان نشود و نیازی به چتر نداشته باشید.

طبعا به شال و روسری نیاز خواهید داشت اما هیچ چیز به اندازه کلاه گوش شما را نمی‌تواند گرم نگه دارد.

 

مورد دیگری که در فصل سرد پاییز و زمستان به کمکتان می‌آید دستکش است. حواستان باشد خیلی زیاد لباس نپوشید که از شدت عرق کردن و دو هوا شدن مریض شوید. اگر سینوزیت دارید کلاه و هد بند را فراموش نکنید.

در زمستان هم شلوارتان را ضخیم‌تر انتخاب کنید و به همراه بلوز آستین بلند استایل مناسب پیاده روی را به وجود آورید.

انتخاب استایل مناسب پیاده روی در پاییز سخت‌تر است چون هر شهری یک هوا دارد و تغییر دما در آن زیاد است . اما برای جلوگیری از لیز خوردن از کفش‌های ضد آب استفاده کنیم که کفی محکم داشته باشد و در عین حال راحت باشند و پای شما حس سبک، نرم و آرام بخشی داشته باشد.

بهترین روپوش برای این فصل سویشرت است که نه آنقدر گرم شوید و یا سردتان شود. زیر آن یک بلوز آستین بلند یا کوتاه که زیاد نازک هم نباشد بپوشید.

لباس مناسب پیاده روی در فصل گرم

اولین مورد در هوای گرم برای لباس مناسب پیاده روی کرم ضد آفتاب است. از لباسی که می‌پوشید، کرم ضد آفتاب و عینک و کلاه واجب و مهمتر است.

از لباس‌های نخی و رنگ روشن در استایل مناسب پیاده روی استفاده کنید که نور را جذب نکند. همانطور که می‌دانید ترکیب نخ و مواد مصنوعی انتخاب مناسبی برای این فصل هستند چون رطوبت را جذب می‌کنند.

  لباس ها واستایل های مناسب ورزش را اینجا ببینید

همچنین جوراب فراموش نکنید و فکر نکنید چون گرم است مهم نیست. جوراب از تاول و عرق زیاد پای شما جلوگیری می‌کند.

اما یک سری نکته برای لباس مناسب پیاده روی در تابستان وجود دارند آن هم اینکه هیچ وقت صبح زود به ورزش نروید؛ زیرا دمای هوا بالاست و بهتر است شب را انتخاب کنید اگر فرصتش را دارید و سعی کنید در کل محل مناسبی برای ورزش پیدا کنید که مورد نور مستقیم خورشید در روز قرار نگیرید. اشعه ماورا بنفش موجب سوختگی قرنیه و سرطان پلک می‌شود و حتی ممکن است چشمتان آب مروارید بیاورد؛ پس بهتر است استفاده از عینک را جدی بگیرد.

همچنین سعی کنید در امتداد رودخانه، پارک یا ساحل قدم بزنید که حس بهتری به شما بدهد. هیچ چیز به اندازه یک تیشرت خنک و شلوار ورزشی جذب مناسب استایل منسب پیاده روی نیست.

لباس‌های مناسب پیاده روی تابستان تیشرت و شلوارک نازک، روی تیشرت یک روپوش زیپ‌دار به همراه یک  شلوار راحت بپوشید. بهتر است لباستان جیب داشته باشد تا تنقلاتی که برای تنظیم فشار یا قند همراه دارد در آن قرار دهید. پلی آمید  و پلی استر مناسب‌ترین جنس پارچه لباس در تابستان هستند.

 کیف برای استایل مناسب پیاده روی

در استفاده از کیف باید این را در نظر بگیرید که کیف دست و پایتان را می‌بندد و اگر از خانه می‌خواهید بروید بهتر است کیف نداشته باشید یا اگر هم بدون کیف نمی‌توانید از کیف‌های کمری استفاده کنید که مایحتاج خود مثل گوشی، کارت بانکی و اینها را داخل آن قرار دهید.

  استایل و لباس مناسب پیک نیک چیست؟

نکات مهم پیاده روی در شب

اگر شب را انتخاب می‌کنید برای پیاده‌ روی باید حواستان باشد که کفشتان بهتر است یک نور روشن داشته باشد که در شب بدرخشد. حتی اگر در حد یک آرم کوچک هم باشد کافی است. بسیاری از لباس‌های ورزشی شب معمولاً یک پارچه که نور را انعکاس دهند در شب دارد.حواستان باشد جوری بپوشید که هم شما را ببیند. پس ترجیحا روشن بپوشید.

نکته مهم در تابستان این است که در هوای گرم جین و کتان نپوشید؛ زیرا این لباس‌ها بدن را خشک نگه نمی‌دارد.

کفش مناسب پیاده روی

کفش مناسب پیاده روی کتانی است. پا قلب دوم است و در حین دویدن کفش مناسب مراقب مفاصل شما خواهد بود. پس بهتر است دارای بالشتک در کف باشد.

اگر پایتان زیاد عرق می‌کند از کتانی مچ دار استفاده کنید.

اما اگر در مناطق گرمسیر هستید مثلا آب و هوایی مثل کیش، کفش‌های راحت را جایگزین آن کنید.

لباس‌های ورزشی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

شلوارک ورزشی:  شلوارک‌های ورزشی بسیار نرم و سبک هستند و عبور جریان هوا را امکان‌پذیر می‌کنند و از خارش آزاردهنده بدنتان جلوگیری می‌کند و به شما آزادی می‌دهند.

تاپ آستین حلقه‌ای و تیشرت: بهتر است تیشرت‌های تمام پنبه نپوشید؛ زیرا لباس‌های از جنس پنبه رطوبت و عرق بدن را جذب کرده و بر روی بدن سنگین می‌شود و خشک می‌شود. اگر هم در یک باشگاهی روی تردمیل می‌خواهید انتخاب بسیار درستی برای استایل مناسب پیاده روی است.

بلوز آستین بلند: جنس پلی پروپلین جنس بسیار مناسبی برای پیاده روی و ورزش است و ضخامت‌های متنوعی دارد. از دیگر جنس‌ها هم الیاف طبیعی و پشمی است. مثلا  این جنس‌ها تهویه هوا و از بو گرفتن بدن جلوگیری می‌کنند؛ اما بعد از تمرین زود باید شسته شود تا بوی عرق آن از بین برود. جنس پشم هنگام تعریق گرم است اما گران‌تر از جنس‌های دیگر است.

شلوار استایل مناسب پیاده روی

 لگ‌های چسبان مناسب‌ترین انتخاب برای دویدن و پیاده روی است. مزیت آن نرمی و تنگ نبودن است پس در آن احساس راحتی خواهید کرد. اگر هوا سرد بود می‌توانید زیر شلوارهای ضخیم خود یک لگ نازک بپوشید.

کت و کاپشن ورزشی: کت‌های سبک، ضد تعریق و مقاوم در برابر باد برای دویدن و پیاده روی بسیار مفید هستند. جنس‌های مختلفی مثل نایلون هم دارند و قابل تنفس و ضد آب هستند.

ژیلک و بادی ورزشی: انتخاب بعدی شما و بادی ورزشی است که بدون آستین، ضد آب و سبک است. برای روزهای معتدل زمستان هم مناسب است. زیر آن بلوز آستین بلند گذینه خوبی است.

لباس زیر مناسب پیاده روی: لباس زیر مناسب پیاده روی و دویدن شاید در ظاهر مهم نباشد، اما وقتی شروع به ورزش می‌کنید متوجه نقش مهم آن می‌شوید. حواستان باشد ۱۰۰% پنبه، تور یا ساتن نباشد زیرا همه این جنس‌ها عرق بدن را زیاد می‌کند.

بهتر است از پارچه‌های میکرو، الیاف یک پارچه برای لباس زیر خود هنگام دویدن استفاده کنید که رطوبت بدن را از بین ببرد و راحت باشید. نیم تنه هم انتخاب خوبی است.

در آخر باید بگویم یک سری علائم هشدار دهنده وجود دارد مثل استفراغ، سردرد، گرفتگی عضلات و رفتارهایی مثل حرکات ناشیانه و شک برانگیز همچون تند شدن تنفس که اینها نشانه‌های سنگکوپ، کم شدن آب بدن و گرمازدگی است. اگر در حین پیاده‌روی و دویدن این حالت به شما دست داد سریعاً به سایه بروید و در هوای خنک قرار بگیرید، دراز بکشید پای خود را به بالا بزنید و آب بنوشید.

امیدوارم از خواندن این مقاله که در رابطه با استایل مناسب پیاده روی صحبت کردیم لذت برده باشید. تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *