استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

اصول لباس پوشیدن مناسب برای افراد قد بلند

لباس مناسب افراد قد بلند

 یکی از مواردی که دغدغه خیلی از مردم است، پوشیدن لباس مناسب اندام و خوش استایل بودن است. حال اینکه افراد قد بلند چگونه باید لباس بپوشند؟ نیاز به دانستن یک سری قوانین و اصول در پوشش دارد که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت و هم چنین در هر مرحله به شما پیشنهاداتی برای خرید خواهیم داد تا با توجه به سلیقه خود بتوانید لباس مناسب افراد قد بلند آن را تهیه کنید.

Estimated reading time: ۱۲ دقیقه

کت با دو ردیف دکمه

می‌دانیم که کت‌ و مانتوکتی اخیراً ترند شده و احتمالاً تا سال‌ها این آیتم، محبوب بماند. کت از آن دسته آیتم‌هایی است که با شلوارهای متنوعی می‌توان آن را ست کرد و با هر کدام یک استایل زیبا و منحصر به فرد می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم از کت با دو ردیف دکمه استفاده کنید. چرا که باعث عریض نمایی در بالاتنه می‌شود و در نهایت قد شما را متناسب نشان می‌دهد.

  پیشنهادهای استثنائی برای خرید مانتو امسال ! راهنمای خرید مانتو 1401 – 2022

ترفند لباس مناسب افراد قد بلند : کنتراست در استایل

دیگر ترفندها برای افراد قد بلند پوشیدن لباس با کنتراست بالاست. منظور از کنتراست تضاد بین روشنی و تاریکی است. به طور مثال از دو رنگ سفید و مشکی به طور قابل توجه در استایل استفاده کنید. این عمل باعث می‌شود مخاطب جذب رنگ‌ها در استایل شما شود و قد شما را متناسب ببیند. هم چنین می‌توانید از رنگ‌های مکمل کنار هم استفاده کنید.

جذب نپوشید

پوشیدن لباس جذب برای افراد قد بلند مناسب نیست. چرا که اندام را قدبلند و لاغر نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم؛ اگر به پوشیدن لباس‌های اورسایز یا گشاد علاقه مند هستید، حتماً امتحان کنید و یا از لباس‌‌ با حجم عادی استفاده کنید.

ترفند لباس مناسب افراد لاغر :لایه لایه بپوشید

یکی دیگر از پیشنهادات ما به عنوان لباس مناسب افراد قد بلند، استفاده از چند لباس یا آیتم کنار هم و یا همان لایه لایه پوشیدن تاثیر خوبی برای افراد قد بلند دارد. این امر باعث می‌شود حواس مخاطب به حجم لباس پرت شود. به طور مثال پوشیدن شومیز، دامن، وست را امتحان کنید. و یا وست، پیراهن، شلوار گشاد…

طرح لباس مناسب افراد قد بلند

طرح لباس مناسب افراد قد بلند :در یک استایل ۴ عامل اصلی به عنوان موارد مهم برای مشاوره استایل بررسی می‌شود. طرح لباس، فرم و سیلوئت کلی، رنگ و جنس پارچه از عوامل مهم هستند. در اینجا به طرح‌ لباس مناسب افراد قد بلند اشاره خواهیم کرد :

  • خطوط افقی
  • بهره بردن  از چین و حجم‌های افقی
  • خطوط اریب مایل به افقی
  • دوخت‌های تزئینی به صورت افقی یا مورب
  • آیتم های غیر قرینه
  • برش‌های غیر قرینه و یا افقی
  • جیب
  • پترن‌های شلوغ و رنگی
  • پارچه‌های شطرنجی یا چهارخونه
  • چین و برش در قسمت کمر
  • طرح‌های موج دار
  چگونه با مانتو جلو بسته استایل کژوال داشته باشیم ؟

رنگ لباس مناسب افراد قد بلند

همان طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، لباس با کنتراست رنگی برای افراد قد بلند می‌تواند آیتم بسیار خوبی باشد. هم چنین از پوشیدن لباس‌های رنگی غافل نشوید. لباس‌های رنگ روشن، پاستلی را حتماً در کمد لباس خود داشته باشید.

لباس مناسب افراد قد بلند : استفاده از کمربند پهن

کمربند نیز از جمله آیتم‌هایی است که در سال‌های اخیر ترند شده و لباس را بسیار خاص تر می‌کند. همان طور که می‌دانید کمربند می‌تواند از لحاظ جنس، طرح و رنگ متنوع باشد. شما به عنوان فرد قد بلند از کمربندهای پهن که تضاد رنگی با لباس‌تان دارد، استفاده کنید.

شلوار مناسب افراد قد بلند

 حال باید به شلوار به عنوان لباس مناسب افراد قد بلند اشاره کنیم. خوشبختانه در شلوار برای فراد قد بلند محدویت زیادی وجود ندارد. اما به تناسب وزن خود شلوار متناسب انتخاب کنید. به طور مثال شلوار مام استایل یا مام فیت برای افراد قد بلند انتخاب خوبی است. اما اگر پایین تنه چاقی دارید، آن را امتحان نکنید.

پوشیدن شلوار بگی، واید، دامن شلواری از جنس نرم و لطیف اندام شما را زیباتر نشان می‌دهد.

  • پاکتی
  • قد ۹۰ یا کوتاه
  • زاپ دار
  • مام استایل
  • مام فیت

زیورآلات بزرگ و حجیم

از زیورآلات در ابعاد بزرگ می‌تواند استایل شما را شیک و جذاب کند و نگاه ها در استایل بچرخد.

  ساخت استایل های حرفه ای با 6 مدل کفش رسمی مردانه !

 کیف و کفش مناسب افراد قد بلند

فکر نکنید که نمی‌توانید کفش‌های پاشنه بلند بپوشید. هیچ چیزی جذاب‌تر از یک خانم قد بلند با کفش پاشنه بلند نیست، که نمی‌ترسد قدش را نشان دهد. کفش‌های پاشنه کلفت و کفش های زرق و برق دار را انتخاب کنید، و از پوشیدن کفش های پاشنه تیز خودداری کنید زیرا پاهای شما را به طور نامنظم بلند می کنند.

هم چنین پوشیدن بوت‌های بلند را برای فصول سرد سال امتحان کنید. کیف مناسب افراد قد بلند نباید خیلی کوچک باشد. چراکه در قیاس اندام شما قرار گرفته و قد شما را بلندتر نشان می‌دهد. از کیف‌های بزرگ در استایل‌تان استفاده کنید.

لباس مجلسی مناسب افراد قد بلند

افراد قد بلند می‌توانند از قسمت‌های دیگر بدن خود برای جلب توجه در مهمانی‌ها استفاده کنند. خودتان را از نوک سر تا نوک پا با لباس نپوشانید و به جای آن قسمتی از بدن خود را در معرض دید قرار دهید. مثلا اگر یک تاپ پشت باز می پوشید، می توانید آن را با یک دامن بلند یا جین ست کنید. برای انتخاب یقه های خطی سراغ قایقی و گرد باز بروید، یقه های حجیم و برگردان هم مناسب شماست فقط دقت کنید که یقه هفت تیز نپوشید چون این آیتم جزو لباس مناسب افراد قد بلند نیست. در ادامه لباس‌ مجلسی مناسب اندام‌تان را پیشنهاد خواهیم داد

  لباس خانم ها در محیط کار

نویسنده : مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *