استایل خانم‌ها, چی بپوشم؟, مد و استایل

چگونه یک استایل مهمانی جذاب و نیمه رسمی داشته باشیم؟

استایل مهمانی دخترانه

چگونه استایل مهمانی جذابی داشته باشیم ؟

معمولاً زمانی که خبر دعوت شدن به مهمانی را می‌شنویم به سرعت جمله معروف « حالا چی بپوشم » در ذهنمان مرور می‌شود. حالا واقعاً باید چی بپوشیم ؟ نکته ی جذاب در سبک های نیمه رسمی این است که  محدودیت زیادی در انتخاب  وجود ندارد. شما با هر سلیقه و حتی طرز پوششی می‌توانید یک استایل مهمانی نیمه رسمی فوق العاده در دورهمی داشته باشید.

در ادامه نکاتی را خواهیم گفت تا بتوانید بدون استرس و نگرانی استایل مهمانی مناسب خودتان را پیدا کنید.

۱.مناسب موقعیت ، استایل مهمانی را انتخاب کنید :

برای پاسخ به سوال حالا چی بپوشم؟ باید به این موارد توجه کنید : قرار است به کجا بروم؟ چه کسانی در مهمانی دعوت هستند؟ زمان مهمانی در چه ساعتی است؟ به طور مثال لباسی که در دورهمی دوستانه می‌‌پوشید قطعاً متفاوت از لباسی است که در یک مهمانی رسمی مثل جشن نامزدی انتخاب می‌کنید. اینکه جو یا محیط کجا باشد هم در انتخاب لباس اهمیت دارد. مثلاً لباسی که در هتل یا یک رویداد انتخاب می‌شود باید متفاوت از لباسی باشد که در منزل دوست تان پوشیده می‌شود.

اگر به مهمانی دعوت شدید که در صبح یا نیم روز بود، لباس‌تان می‌تواند از آیتم های کژوال یا نیمه رسمی انتخاب شود. آیتم هایی مثل دامن های کوتاه، رنگ های شاد، مدل های عروسکی، شومیز و شلوار، دامن های ساده و…

  5 مدل زیورآلات دست ساز و اکسسوری از عناصر طبیعی

هرچه مهمانی به سمت شب باشد، لباس ها بهتر است از آیتم های پخته تر انتخاب شود. یعنی دیگر اینجا کژوال  انتخاب مناسبی نیست. مراسماتی مثل بله برون، نامزدی، مهمانی خانوادگی و…

منظور از لباس های پخته تر این است که دامن از حالت کوتاه خارج و بلند می‌شود. پیراهن ها از حالت عروسکی به حالت رسمی یا نیمه رسمی تبدیل می‌شود. شومیز و دامن حالت رسمی دارد. رنگ های شارپ و جیغ انتخاب مناسبی برای مهمانی های شب یا خیلی رسمی نیست.

۲.استایل مهمانی را متناسب با فرم بدن انتخاب کنید :

می‌دانید که هر کدام ما شیپ بدنی خاص خودش را دارد. دانستن فرم بدن و ویژگی هایش به شما کمک می‌کند تا لباس مناسب تری انتخاب کنید. اگر به این موضوع توجه کنید، هر لباسی که می‌پوشید شما را زیباتر نشان می‌دهد و دیگر دغدغه « من خوشگل هستم؟ » را نخواهید داشت. فرم های بدن به طورکلی به چند دسته تقسیم می‌شود، که عبارتند از : اندام گلابی، سیب، مستطیل، مثلث برعکس و ساعت شنی

۳.به راحتی لباس توجه کنید :

استایل مهمانی باید راحت باشد. یعنی نباید استرس پاره شدن درز لباس یا برآمدگی بیش از حد اندامتان را داشته باشید.

پس در هنگام انتخاب لباس مهمانی به تنگی و گشادی آن حتماً دقت کنید.

  ست های معرکه ای که با کت سفید مردانه باید امتحان کنید!

۴. چک کردن متریال لباس :

ممکن است لباسی که می‌خواهید در مهمانی بپوشید زیپ خراب یا دکمه شل داشته باشد. حتماً قبل از پوشیدن لباس به این مورد توجه داشته باشید و اگر دکمه، قزن، زیپ یا خرج کاری در لباستان نیاز به تعمیر داشت حتماً به خیاط خوب مراجعه کنید.

۵.استایل شخصی داشته باشید :

اینکه دیگران شما را با یک استایل شخصی بشناسند بسیار عالی است. حال می‌تواند این استایل یک عطر ماندگار و همیشگی باشد. می‌تواند یک ساعت خاص و منحصر به فرد باشد و یا پسرانه بودن استایلتان و…

برای داشتن و رفتن به سمت یک استایل شخصی لازم است از سبک های مختلف پوششی اطلاع داشته باشید و همچنین به درون خود بیشتر رجوع کنید. پیدا کردن استایل شخصی کار ساده ای نیست. به خودتان زمان دهید و برای شناخت علایق و درونیات خود وقت بگذارید.

۶.استفاده از اکسسوری :

سعی کنید در استایل مهمانی خود از اکسسوری استفاده کنید. چراکه یک اکسسوری به ظاهر کوچک و ساده می‌تواند استایل شما را چند پله ارزشمند تر کند. اکسسوری مثل ساعت، دستبند، انگشتر و…

یکی دیگر مشکلات ما در ساخت یک استایل مهمانی زیبا انتخاب کفش مناسب است. در اغلب مواقع پوشش ما ترکیبی از عناصر رسمی و کژوال است. به همین علت شما می توانید هم ازکفش کتانی و هم پاشنه دار استفاده کنید. در چند سال اخیر حتی یک عروس نیز می تواند کتانی بپوشد. بنابراین بهترست در انتخاب کفش بیشتر به راحتی و رنگ آن اهمیت بدهید. هیچ چیز مهم تر از سلامتی پاها و قلب دوم شما نیست.

  بررسی عجیب ترین استایل نوید محمدزاده

۷.شومیز دامن:

یک شومیز تور سفید یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای مهمانی ها محسوب می شود. شما می‌توانید آن را با انواع دامن تنگ، راسته و کلوش ست کنید. همچنین دقت کنید پارچه های گلدار درشت و رنگ روشن، اندام را پر و چاق تر نشان می دهد. پس اگر بالاتنه‌ی پری دارید، دامن خود را گلدار و با رنگی روشن انتخاب کنید و یا برعکس. این کار باعث ایجاد تناسب و توازن در استایل تان می شود.  اگر می خواهید استایلی پوشیده داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از جوراب شلواری و توربان است.

۸.پیراهن های یکسره :

پیراهن های یکسره یکی دیگر از لباس های استایل مهمانی دخترانه محسوب می شود . بهترست مدل آن را با توجه به فرم بدن خود انتخاب کنید تا زیبایی شما دو چندان شود. نکته ی قابل توجه ای است که پیراهن شما نباید بیش از اندازه رسمی و مجلسی باشد. پارچه های کارشده با تزئینات سنگین، دامن های حجیم با ژپون، دامن ماهی و حتی ماکسی نیز اصلا مناسب نیستند. قد لباس تان بهترست حداکثر تا نیمه ساق باشد که گاهی با نیم بوت نیز ست می شود.  آرایش و شینون نیز باید بسیار ساده و طبیعی داشته باشد.

  تناقض تیپ و استایل بن افلک و استایل جنیفر لوپز

۹.شلوار جین :

یکی از آیتم های اصلی اسمارت کژوال، شلوار های جین هستند. شما می توانید به سادگی آن ها را برای یک مهمانی با کت یا مانتو های کتی ست کنید. بلوز های ساده و شومیز های زنانه از دیگر گزینه های عالی برای  دورهمی ها محسوب می شوند.

بیشتر بخوانیم: چگونه یک استایل مجلسی پوشیده و با حجاب داشته باشیم ؟

گردآوری:مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *