استایل خانم‌ها, خرید مانتو, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

راهنمای جامع خرید مانتو ارزان و ۶ نکته ای که نمی دانستید!

مانتو سبز

راهنمای جامع خرید مانتو ارزان و ۶ نکته ای که نمی دانستید!

احتمالا یکی از دغدغه­های شما هنگام خرید مانتو، قیمت آن است. در چند سال اخیر قیمت پوشاک  به شدت افزایش یافته و گاهی برای یک خرید خوب باید میلیون­ها تومان هزینه کنید. این موضوع برای بسیاری از افراد اصلا به صرفه و اقتصادی نخواهد بود. شاید خرید مانتو ارزان و با کیفیت دیگر غیر ممکن به نظر برسد اما اینطور نیست.

راهنمای خرید مانتو ارزان

شاید تاکنون تصور می­کردید که لباس های گران همیشه بهترین گزینه برای شیک پوشی هستند؛  این یک فکر اشتباه است. شما نیز ممکن است افرادی را بشناسید که با بودجه­ی کم مانتوهای بسیار زیبا و شیکی می­خرند. پس در گام اول باید این فکر را از خود دور کنید که خرید مانتو ارزان استایل شما شلخته و بد جلوه  می­دهد.

  ۵ راهکار طلایی که هر خانمی برای خرید مانتو عید باید بداند

­­در قدم دوم توجه به چند نکته ی ساده اما ضروری باعث می شود که یک خرید به صرفه داشته باشید. هم چنین تنوع بیشتری در کمد لباس خود داشته باشید و استایل­های بیشتری داشته باشید.

خرید لباس با قیمت مناسب یکی از بهترین روش­هایی است که می­توانید در مخارج خود صرفه جویی کنید. با این کار شما می­توانید تعداد مانتو، شال و روسری بیشتری تهیه کنید و استایل­های متفاوتی خلق کنید. این گونه در جامعه بسیار مرتب و عالی به نظر خواهید رسید.

۱.چگونه مانتو ارزان پیدا  کنیم؟

مانتو یکی از اصلی ­ترین آیتم­های پوشش بانوان ایرانی است، زیرا علاوه بر همراستایی با عرف جامعه، زیبایی زیادی دارد. مانتو در انواع و سبک­های مختلفی تولید می­شود و آزادی عملی در انتخاب مدل، رنگ، جنس و حتی قیمت وجود دارد. شما می­توانید در هر شرایطی از مهمانی­های رسمی گرفته تا گشت وگذار مانتو شیک و مناسبی کنید.

قیمت همیشه یکی از علل انتخاب هنگام خرید است، به همین دلیل خرید مانتو ارزان یک راهکار برای صرفه جویی در هزینه­ها خواهد بود. شما قادرید هم به صورت حضوری و هم آنلاین فروشگاه را بشناسید و از آن­ها خرید کنید؛ با این در حال خرید اینترنتی امکان مقایسه قیمت و مدل را به سهولت بیشتری انجام می­گیرد. هم چنین وقت کمتری صرف و ارزشمندترین دارایی خود یعنی زمان را حفظ کرده­اید.

  چگونه یک کت و شلوار ارزان قیمت و خوب پیدا کنیم؟

دانستن این موضوع ضروری است که مانتوهای شخصی دوزی شده و مزونی از قیمت بالاتری برخوردارند. اما تولیدکنندگان انبوه پوشاک با استفاده از برخی متدها قیمت تمام شده را کاهش می­دهند. ترندهای هرفصل ابتدا توسط مزون داران و با قیمت بالا عرضه می­شود اما در مدت کوتاهی با قیمت مناسب­تر به تولید انبوه می­رسند. پس می­توان ضمن پیروی از ترندها، در هزینه­ها صرفه جویی کرد و استایلی مطابق با مد روز داشت.

۲.چه جنسی بخریم؟

خرید مانتو ارزان در تابستان و بهار خیلی ساده­تر از زمستان و پاییز است. یکی از اصلی ترین دلیل های آن نیز جنس پارچه­ها است. پارچه­های ضخیم مثل فوتر و چرم و یا مجلسی مانند گیپور و ژاکارد قیمت گران­تری دارند. زیرا مراحل تولیدآن ها  بیشتر و پر هزینه­تر است. استفاده از پارچه­ های وارداتی یا گیپورهای دست باف در قسمتی کوچکی از لباس نیز سبب افزایش قیمت می شود.

 انتخاب پارچه­های نخی یا پنبه­ای، کتان، ، شانتون ، ابر و باد ، بابوس ، حریر، ریون و  پلی استر پیشنهاد ماست. این پارچه­ها با قیمت مناسب و در رنگ و طرح­های چشم نواز و دلربایی تولید می­شوند. علاوه بر آن، پوشیدن آن ها احساس خنکی و راحتی فوق العاده­ای به شما می­بخشد.

۳.چه مدل مانتویی ارزان تر است؟

مانتوهایی با جزییات زیاد و ظریف معمولا از قیمت گران­تری برخوردار هستند. یکی از دلایل آن نیز مراحل تولید زمان­بر و استفاده از متریال­های بیشتر است. اما این به این معنی نیست که مانتوهای ارزان هیچ مدل خاص و زیبایی ندارند.

  استایل و لباس مناسب تولد چیست؟

تولیدکنندگان و برندهای خلاق تلاش می­کنند که علاوه بر حفظ ظاهر و کیفیت ، طرح­های زیبایی را به لباس­ها اضافه کنند. با این کار علاوه بر آن که مانتوهای شیک ارائه می دهند، قیمت تمام شده آن نیز کاهش می­یابد. همچنین جذابیت منحصر به فردی نیز با استایل شما می­بخشد. چین، نوارهای رنگی، گلدوزی­های ماشینی و دکمه­های فانتزی از نمونه­های آن است.

اگر شما اندام توپری دارید بهترست که از مانتوهایی با برش­های عمودی از سرشانه استفاده کنید. این برش­ها لباس را روی تن شما متناسب و  اندام را کشیده­تر نشان می­دهد. اگر اندام کشیده و لاغری دارید مانتوهای آزاد، گشاد و پرچین برازنده ی شما خواهند بود.

۴.دوخت

یکی از مهم­ترین مواردی که باید هنگام خرید مانتو دقت کنید ، دوخت آن است. هرلباسی که درزهای چین کش شده، رودوزی­های کثیف و اضافه نخ­های آویزان داشته باشته باشد،اصلا زیبا نیست؛ حتی اگر بهترین پارچه را داشته باشد. دوخت تمیز هیچ ارتباطی به قیمت لباس ندارد . گاهی گران­ترین لباس ها نیز از دوخت نامناسبی دارند و استایل شما را خراب می کند.

در عین حال بسیاری فروشندگان پوشاک از نگاه تیزبین مشتریان خود اطلاع دارند و کنترل کیفیت مناسبی دارند. اگر قصد خرید مانتو ارزان اینترنتی را دارید، عکس و فیلم از روایای مختلف را ببینید. هم چنین اگر برای اولین بار از فروشگاه آنلاینی خرید می­کنید ضمانت کیفیت آن را مدنظر بگیرید.همچنین برای خرید مانتو کتی می توانید به فروشگاه آنلاین شیک و پیک مراجعه بفرمایید.

  آموزش دوخت مانتو پاییزه آستین کلوش

۵.چرا باید برای خرید مانتو ارزان به رنگ توجه کنیم؟

شاید برای تان عجیب باشد اما رنگ لباس می­تواند مانتو را شما شیک یا دمده نشان دهد! مانتو­های تیره مثل مشکی ممکن است به مرور رنگ اصلی خود را از دست بدهند و لباس شما را قدیمی نشان دهند. این مورد در مورد پارچه ها نخی با الیاف طبیعی بیشتر صدق می­کند.

اما با اطمینان از کیفیت جنس آن بدون نگرانی می­توانید هر رنگی بخرید. هنگام خرید مانتو تابستانی، سفید، کرم، صورتی، قرمز، خردلی و سبز پیشنهاد ماست.

رنگ های به شدت براق و شاین نیز زیبایی استایل شما تحت تاثیر قرار می­دهند. این رنگ­ها در اکسسوری ها کاملا مناسب هستند اما اگر در سطح بسیار زیاد اصلا جذاب نخواهند بود.  بهترین گزینه پارچه­های ماتی هستند که کمترین بازتاب نور را دارند.

علاوه بر آن به رنگ پوست، گرمی و سردی، تیرگی و روشنی آن نیز دقت کنید کنید. رنگ­های سرد به افراد با پوست سر و روشن و رنگ های گرم به افرادی با پوست گرم و تیره بیشترین همخوانی را دارند.

۶.موقعیت

یکی از نکات بسیار مهم برای خرید مانتو ارزان ، موقعیتی است که می­خواهید آن را بپوشید. اگر برای استایل روزمره نیاز به استایلی راحت دارید، مانتو­هایی با آزادی بیشتر، مناسب هستند. پارچه­های  پلی استر و پنبه­ای که در طرح­های جذابی مثل چهارخانه، راه­راه و گل­دار تولید ­می­شوند، برای تابستان ایده­آل هستند.

شما می­توانید با توجه به بودجه خود از فروشنده راهنمایی بگیرید. در عین حال دقت کنید که قصد دارید آن را کجا بپوشید.

  هر آنچه که دختر نوجوان باید بداند + راه حل و پیشنهاد

 بارها برای همه­ی ما پیش آمده که متوجه شدیم خرید ما با آن چه مدنظر داشتیم بسیار متفاوت است. برای صرفه جویی در هزینه ابتدا کمد لباس خود را بررسی کنید، با این کار متوجه خواهید شد که چه سبک و رنگی را بیشتر می­پوشید. گاهی خریدهای هیجانی مانند تخفیف­های آخر فصل باعث می­شود بدون توجه به استایل شخصی خود خرید کنیم.

با این کار علاوه بر آن که هزینه ی مالی زیادی به بار می­آید، حس خوبی نیز به دست نمی­آوریم. انبوه لباس­هایی که آن­ها را نمی­پوشیم، فقط باعث پر شدن فضای خانه و حتی ذهن شما می­شود.

برای داشتن یک مانتو شیک در استایل­های روزمره، طرح­های ساده­تر انتخابی هوشمندانه­تر محسوب می­شوند. مانتوهای ساده و تک رنگ معمولا به راحتی با هر شال و روسری، شلوار و اکسسوری ست می­شوند. این گونه نه تنها استایل­های متنوعی خواهید داشت­، در هزینه­ی خود نیز صرفه جویی کرده­ اید.

۷.صاف و اتو بودن مانتو

آراستگی ظاهر شما به شدت تحت تاثیر تمیزی و مرتب بودن لباس­هایتان است. سعی کنید قبل از خارج شدن از خانه حتما از اتو بودن مانتو و روسری خود مطمئن شوید. شاید بگویید که مانتوها تابستانی در مسیر رفت و آمد، خیلی زود دوباره چروک می­شوند . در پاسخ می توان گفت که چروک­هایی که ایجاد می­شوند کاملا با چروک­های پس از شست و شو و تا شدن لباس متفاوت هستند.

آن­ها کاملا قابل تشخیص هستند و هیچ چیز از آراستگی شما کم نمی­کنند. البته بهتر است سعی کنید که تا جای امکان از بروز چروک هنگام نشستن یا انجام کاری جلوگیری کنید.

۸.شست وشو و نگهداری

اگر می­خواهید طول عمر مانتو شما بیشتر شود، در نگه­داری و شست و شوی آن­ها دقت کنید. پارچه­های نخی معمولا آب می­روند و زود چروک می­شوند. به همین علت همیشه قبل از خرید مانتو، مقدار آبرفت لباس را از فروشنده بپرسید. قبل از برش بسیاری از مانتو های تابستانی آبرفت مانتو گرفته شده است؛ به همین علت مشکلی پس از شست و شو پیش نمی­آید. پس حتما قبل از خرید به این نکته حتما دقت کنید!

افرادی با خرید مانتو ارزان را اصلا به صرفه نمی دانند. آن­ها تصور می کنند که با هر بار شست و شو رنگ پارچه می­رود و بعد از مدت کوتاهی غیر قابل استفاده می­شود. جالب است بدانید اگر شما مانتوی ابریشمی گران قیمتی نیز هم داشته باشید و از آن به خوبی مراقب نکنید خیلی زودتر خراب می­شود.

  بهترین روش برای شستن لباس های نخی در تابستان چیست ؟

به همین علت شست و شو و مراقبت از مانتو بسیار ضروری و البته ساده است؛ هرگز از مواد شوینده ی قوی و سفید کننده استفاده نکنید. آن ها را با دست یا دور کم ماشینن لباس شویی بشویید و مورد آخر این است که از درجه حرارت پایین برای اتو کردن استفاده کنید.

خرید مانتو ارزان و با کیفیت یک موضوع محال و دست نیافتنی نیست؛ بلکه می توانید  علاوه بر آن که در هزینه های خود صرفه جویی کنید، یک خرید عالی را تجربه کنید.

نویسنده:عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *