استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

چگونه شلوار مردانه جین مناسب اندام خود را پیدا کنیم؟

انواع شلوار مردانه | روزانه مدل‌های مختلفی از شلوار جین مردانه وارد بازار می‌شوند و هر کدام از آن‌ها با الگو و دوخت متفاوت برای اندام‌های خاصی طراحی می‌شوند. همین امر باعث به وجود آمدن خریدهای هیجانی، هدر دادن پول و در نهایت نارضایتی برای برخی از آقایان باشد.

دانستن اینکه چه شلواری متناسب با اندام ماست، کمک می‌کند تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته و شیک پوش تر شویم. چراکه انتخاب یک شلوار نامناسب توانایی آن را دارد که ظاهرتان را بد تیپ، لاغر، چاق و یا کوتاه نشان بدهد. در ادامه این مطلب به همه آنچه که درباره شناخت و انتخاب شلوار جین نیاز دارید، می‌پردازیم.

شلوار جین چطور و کجا به دنیا آمد؟

لوی اشتراوس، یک تاجر کالاهای خشک متولد باواریا، در سال ۱۸۵۳ در سن ۲۴ سالگی به سانفرانسیسکو آمد تا یک شعبه در ساحل غربی تجارت عمده فروشی کالاهای خشک برادران اش در نیویورک را افتتاح کند. در طی ۲۰ سال بعد، او کسب و کار خود را به یک عملیات بسیار موفق تبدیل کرد و نام خود را نه تنها به عنوان یک تاجر مورد احترام، بلکه به عنوان یک بشردوست محلی برای خود ساخت.

یکی از مشتریان لوی خیاطی به نام جیکوب دیویس بود. یک روز همسر یک کارگر محلی از جیکوب خواست که برای شوهرش شلواری بسازد که در برابر پارگی مقاوم باشد. جیکوب سعی کرد راهی برای تقویت شلوارش بیاندیشد و در نقاط پرچ‌های فلزی مانند گوشه‌های جیب و پایه، برای از بین بردن فشار، دکمه‌ها را قرار دهد. این شلوار پرچ شده جرقه ای بود تا جیکوب به سرعت تصمیم بگیرد یک حق اختراع در مورد این فرآیند بگیرد، اما او به یک شریک تجاری برای کمک به اجرای پروژه نیاز داشت، جیکوب بلافاصله به لوی اشتراوس فکر کرد، کسی که پارچه را برای درست کردن شلوار پرچین خود از او خریده بود.

  لباس مناسب قرار اول چیست؟

دیویس به لوی نامه نوشت و پیشنهاد داد که این دو مرد حق ثبت اختراع را با هم داشته باشند. لوی که یک تاجر زیرک بود، پتانسیل این محصول جدید را دید و با پیشنهاد جیکوب موافقت کرد.

به زودی اولین لباس پرچ شده ساخته و فروخته شد. اولین شلوار جین از پارچه سنتی برای لباس کار مردانه ساخته شد. در مدت زمان بسیار کوتاهی، شلوار جین یک موفقیت واقعی بود. تا قبل از سال ۱۹۶۰ شلوار جین را به نام شلوار کمری می‌شناختند.

تاریخچه انواع شلوار مردانه

سال ۱۸۷۳ را تولد شلوار جین می‌دانند، زیرا اگرچه شلوار جین سال‌ها به عنوان لباس کار رایج بود، اما در این سال برای  اولین بار بود که پرچ ها در شلوارهای سنتی قرار می گرفتند.

شلوار جین مردانه اسلیم فیت یا راسته

شلوار جین راسته یکی از انواع شلوار مردانه ای است که هر مردی لازم است در کمد لباس اش داشته باشد. فرم شلوار راسته مردانه به صورت نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد است و همچنین قد فاق شلوار نیز نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ است. این شلوار برای تمامی اندام ها مناسب است و به افراد کوتاه قامت و دارای ران ها پر پیشنهاد می شود.

اگر لباسی تهیه کنید که مناسب اندام شما نباشد، حتی اگر هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرده باشید، باز هم به ظاهی نازیبا و شلخته خواهید داشت. پس لازم است قبل از خرید شلوار بدانید که یک شلوار خوب دارای چه ویژگی‌هایی بوده و هنگامپ خرید باید به چه نکاتی توجه کنید.

اگر به خرید حضوری می‌روید، سه اندازه را انتخاب کنید. هنگامی که جین را امتحان می‌کنید، سه سایز شلوار جین را به اتاق پرو ببرید. ( سایز همیشگی، یک سایز بالا و پایین آن ) اگر اندازه “شما” مناسب است، همچنان هر سه را امتحان کنید تا مطمئن شوید.

شلوارهای راسته و اسلیم انتخاب‌های خوبی هستند. داشتن شلوار جین متنوع شاید کاربردی باشد، اما اگر قصد چیدمان یک کمد کپسولی مردانه را دارید، شلوار راسته و اسلیم بهتر از شلوار جین بوت کات و مام استایل‌ها هستند. این نوع شلوارها برای تمامی فرم‌های اندامی مناسب می‌باشد.

  چگونه پالتو مردانه‌ای مناسب سلیقه و استایل خود انتخاب کنیم؟ راهنمای خرید جدیدترین مدل‌ها

۳.در خرید شلوار جین مردانه به فرم شلوار و اندام‌تان توجه کنید. ما در مقاله انواع شلوار جین مردانه به این موضوع پرداخته‌ایم.

۴. در هنگام پرو خود را از زوایای مختلف ببینید. ممکن نشست شلوار را در جلو اندام خود دوست داشته باشید، اما در قسمت پشت کیست یا ریزش‌هایی داشته باشد که در این صورت آن شلوار مناسب شما نیست، چراکه نمی‌تواند به طور کامل باسن شما را در بربگیرد. برای دیدن مدل های بیشتر و خرید شلوار مردانه از فروشگاه آنلاین شیک و پیک دیدن فرمایید.

با یک همراه خوب که نسبت به سلیقه شما آگاهی دارد و می‌تواند شمار را به خوبی راهنمایی کند به خرید بروید. شاید آنها نکته‌ای را ببینند که به چشم شما نیاید.

به سایز کمر خود توجه کنید و شلوار را مناسب سایز خود برداریدو این فکر که شلوارهای تنگ و جذب اندام را کوچک‌تر نشان می‌دهد و یا بعداً شلوار جا باز می‌کند، نادرست است.

شلوار جین اسکینی

شلوار جین اسکینی شلواری پر طرفدار بین جوان ترهاست. این شلوار الگویی جذب دارد و پاهای شما را به هر حالتی که باشد، نشان می‌دهد. پس اگر پا و ران‌های توپری دارید، انتخاب شلوار اسکینی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همچنین اگر پاهای خیلی لاغری دارید، پوشیدن شلوار اسکینی مردانه لاغری اندام تان را بیشتر نشان می‌دهد.

شلوار جین فاق کوتاه

شلوار جین فاق کوتاه جزو شلوارهای ترندی است که از دهه ۷۰ میلادی وارد چرخه مد شده اند. این شلوار ها برای اندام های متوسط و ورزشکاری بسیار مناسب است.

  بهترین ست ها با شلوار جین طوسی مردانه چگونه است؟

شلوار جین فاق بلند

مدل شلوار جین مردانه فاق بلند  برای کسانی که ران های بزرگی دارند مناسب است. همچنین فضای اضافی در اطراف کمر شما ایجاد می کند. شاید برایتان سوال باشد که اصلا به چه قسمتی از شلوار، فاق شلوار می‌گویند؟ از قسمت کمر تا باسن یعنی جایی از شلوار که هنگام نشستن به صورت عمودی قرار می‌گیرد، فاق شلوار می‌گویند.

این قسمت در شلوار های فاق بلند تقریباً از ۱۷ سانتی‌متر به بالا است؛ در حالیکه در شلوار‌های فاق متوسط بین ۱۲ تا ۱۷ سانتی متر و در شلوار‌های فاق کوتاه از ۱۲ سانتی‌متر کمتر به نظر می‌رسد. این مدل اندازه‌گیری هنگام الگو و برش و دوخت شلوار تعیین شده و باعث می‌شود شکم و پهلو‌ها راحت‌تر باشند و دیگر دردسر‌های فاق کوتاه را نداشته باشند.

بوت کات مردانه

شلوار جین بوت کات به خوبی بر روی کمر می‌نشیند و وقتی از ران به سمت پایین می‌رود گشاد می‌شود. شلوارهای بوت کات شبیه به شلوارهای دم پا گشاد هستند، با این تفاوت که شلوارهای دمپا گشادی کمتری به نسبت بوت کات داشته و از زانو به پایین گشاد می‌شود.

شلوار جین مردانه زاپ دار

شلوار جین پاره نیز بین پسران جوان محبوب است و این نوع شلوارها با زاپ های مختلف در بازار وجود دارند. هر چه اندازه زاپ شلوار بیشتر باشد، باعث ایجاد کوتاه نمایی و عریض نمایی می‌شود.

انواع شلوار مردانه : شلوار جین مردانه بگی

شلوار بگی مردانه از بالا تا پایین حالتی گشاد دارد و الگوی آن اندام آقایان را توپر نشان می‌دهد و همچنین باعث کوتاه نمایی می‌شود. اما اگر پایین تنه توپری دارید، می توانید از شلوار نیم بگ در رنگ های تیره استفاده کنید.

شلوار جین مردانه مام استایل

  10 استایل فوق‌العاده جذاب با بوت و نیم بوت مردانه

شلوار مام استایل برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ به بازار وارد شد. کمر این شلوارها بالاتر از حالت عادی است و بالای شکم دکمه می خورد که باعث می شوند باسن مسطح تر از آنچه که هست دیده شود. اما نحوه معروف شدن شلوار مام استایل، به دهه ۲۰۰۰ و تلاش شخصی بنام “تینا فی” که یک نویسنده بود، برمی‌گردد. تینا فی انقلاب بزرگی در تبلیغ این شلوار ایجاد کرد. او در سال ۲۰۰۳ درمورد تبلیغ یک برند شلوار، بنام مام استایل تلاشهای بسیاری نمود که باعث شد در دهه بعدی در دنیای مد تحولات اساسی ایجاد شود.

الگو شلوار مردانه مام استایل به گونه ای است که فاق بلندی دارد، قسمت کمر آن تا ناف ادامه دارد؛ همچنین به حالت خمره ای است و در قسمت ران گشاد می باشد. این شلوار اندام را توپرتر و قد را کوتاه تر نشان می دهد.

شلوار جین مردانه مام فیت

آخرین مدل از انواع شلوار جین مردانه، شلوار مام فیت است. این شلوار الگویی مشابه مام استایل دارد با این تفاوت که شلوار مام فیت در قسمت ران ومچ حجم کمتری به نسبت شلوار مام استایل دارد. اما چه کسانی می توانند شلوار مام فیت بپوشند؟ کسانی که پاهای لاغری دارند و بلند قامت هستند، مام فیت مردانه گزینه خوبی برایشان می باشد. اما این نوع شلوارها برای کسانی که توپر هستند نیز م یتواند مناسب باشد. چراکه خاصیت چاق شوندگی آنها به نسبت مام استایل کمتر است.

نویسنده : مائده کاظمی

فرق شلوار اسکینی و اسلیم فیت مردانه در چیست؟

این دو نوع شلوار از لحاظ فرم تا حدودی شبیه هم هستند، اما شلوار اسکینی در قسمت مچ چسبنده تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *