استایل آقایان, انواع استایل مردانه, مد و استایل

صفر تا صد استایل مینیمال مخصوص آقایان

استایل مینیمال مخصوص آقایان | مینیمال در لغت به معنای سادگی است. این سبک را میتوان در سه نکته کلیدی از جمله آیتم های ساده تر، رنگ های کمتر و دوری از طرح خلاصه کرد.

دوری از زرق و برق و پیچیدگی طرح ها و افراط در رنگ در نقطه متضاد مینیمالیسم قرار میگیرد. در واقع مینیمالیسم اعتراضی به مصرف گرایی انسان مدرن میباشد و از آن جا که افراد تمایل به تقلید و پیروی از چیزهای جدید دارند،این سبک خیلی زود محبوب شد.

ریشه مینیمال به فرهنگ ژاپن و قانون ذن برمیگردد و قدمت زیادی دارد.

مینیمالیسیم در زندگی مدرن امروزه بسیار نفوذ کرده و ابعادمختلف زندگی انسان مدرن امروز را تغییر داده است و در استایل مینیمال مخصوص آقایان به این موضوع خواهیم پرداخت.

میتوان گفت شما با داشتن استایل مینیمال مخصوص آقایان از هزینه های اضافی خرید و حتی تعداد دفعات مراجعه به مغازه های لباس فروشی دور خواهید ماند اما در نظر داشته باشید که آیتم های مینیمال به دلیل استفاده زیاد و کارایی بیشترشان باید از جنس خوبی تهیه شوند تا شمارا مجبور به خرید زود به زود نکنند. به نوعی میتوان گفت مینیمال یعنی با کمترین ها بیشترین کار را انجام دهید و چرا وقتی میتوان این کار را انجام داد، باید آیتم های فراوان و بی استفاده ای در کمدها باشند؟

  لباس مناسب اندام مثلث برعکس چگونه است؟ + پیشنهاد لباس برای خرید

برندی مانند zara یکی از مشهورترین برندهایی است که به مینیمالیسیم مشهور بوده و بسیار مورد علاقه مینیمالیسم های لباس باز میباشد. این برند محصولات خود را با تنوع بالا در طرح و مدل اما در قالب مینیمالیسم به مشتریان و علاقه مندان خود  در سراسر دنیا عرضه میکند اما قیمت این اجناس ارزان نیست و مینیمال از مفهوم اولیه خود تا حدودی خارج میشود.

آنچه برای استایل مینیمال مردانه ضروری است

اگر استایل مینیمال مردانه را انتخاب کرده‌ اید، باید موارد زیر را در کمد لباس‌ هایتان داشته باشید.

  • کت و شلوار دو تکه سرمه ای یا خاکستری
  • شلوار پشمی خاکستری
  • شلوار جین تیره
  • شلوار کتان
  • پیراهن سفید مردانه
  • پیراهن مردانه رنگ سیر
  • سویشرت رنگ سیر
  • کفش چرمی مردانه
  • اسنیکرز سفید کلاسیک
  • دستمال گردن یا کراوات
  • کمربند چرمی

بیشتر بخوانیم : مراقبت از لباس های سفید در تابستان

 

البته این لیست تمامی ندارد؛ اما اگر این چند قلم لباس را داشته باشید، می ‌توانید جذاب‌ ترین و شیک‌ ترین استایل را داشته باشید. هر کدام را که نداشتید، در صدرِ لیست خریدتان قرار دهید تا هرچه زودتر آن را تهیه کنید؛ در ضمن، لزوما نباید کت بلیزر داشته باشید؛  بنابراین، نیازی نیست ک هم کت بلیزر داشته باشید و هم کت و شلوار. کفش آکسفورد نیز گزینۀ بسیار خوبی برای استایل مینیمال است؛ اما اگر بین کفش قهوه ‌ای آکسفورد و کفش مشکی آکسفورد می ‌خواهید یکی را انتخاب کنید، حتما رنگ مشکی را انتخاب کنید، چرا که آن را در هر مراسمی و با هر رنگی می‌ توانید بپوشید.

  صفر تا صد نحوه ست کردن کت های چرم مردانه

کمربند مشکی و قهوه ‌ای، هر دو برای استایل مینیمال مردانه مناسب هستند، فقط حواستان باشد که کمربندتان باید هم رنگ کفشتان باشد. هم کفش اسنیکرز کنفی می‌ توانید بپوشید و هم کفش اسنیکرز چرم، فقط یادتان باشد که روی کفشتان نباید هیچ ‌گونه مارک یا نوشته ‌ای دیده شود.

رنگ مناسب برای استایل مینیمال مخصوص آقایان

رنگ‌ ها و ست کردنِ آن ‌ها با یکدیگر می‌ توانند استایل مردان را کاملا دگرگون سازد. بر اساس استایل مینیمال مردانه، ترکیب دو رنگ کافی است، نباید به سراغ رنگ سوم بروید. رنگ‌ های خنثی، مانند مشکی، سفید، خاکستری، سرمه ای و زیتونی، جایگاه ویژه ‌ای در استایل مینیمال مردانه دارند. در استایل مینیمال، می‌ توانید با رنگ ‌ها بازی کنید. البته یادتان باشد که فقط یک یا در نهایت، دو رنگ را می ‌توانید با هم بپوشید. اگر هم دوست داشته باشید، می ‌توانید گاهی رنگ ‌های نارنجی، زرد، خردلی و .. را  با دیگر رنگ ‌ها ترکیب کنید.

رنگ سرمه ای باعث می ‌شود که جوان ‌تر به نظر برسید و رنگ خاکستری روشن نیز استایل شما را شیک و جذاب می ‌سازد. کراوات خاکستری یا سرمه ای، بهترین گزینه‌ ها برای استایل مینیمال مردانه هستند. اگر هم این دو رنگ را دوست نداشتید، می ‌توانید رنگ دیگری را انتخاب کنید ولی یادتان باشد که رنگ کراوات باید تیره باشد؛ به طور کلی، هر لباس جدیدی که می ‌خواهید بخرید، ابتدا باید لباس ‌های قبلی ‌تان را در ذهنتان  یادآوری کنید و ببینید که آیا این رنگ جدید، متناسب با آن‌ ها هست یا خیر.

  ۲۳ مدل مو از بهترین مدل‌های موی کوییف برای مردان

اکسسوری مناسب برای استایل مینیمال مردانه

اکسسوری‌ هایتان را با کمال دقت انتخاب کنید تا خدشه ‌ای به استایل مینیمال شما وارد نکند. ساعت مچی، عینک آفتابی، گردنبند، دستبند و حلقه‌ تان باید ساده و مطابق با اصول استایل مینیمال باشد. ساعت مچی با بند قهوه ‌ای چرمی، گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل مینیمال به شمار می آیند. دستبندهای فلزی ساده و دستبندهای چرمی هم گزینه‌ های بسیار مناسبی هستند؛ در ضمن، یادتان باشد که اکسسوری‌ هایتان نیز مانند لباس ‌ها و کیف و کفشتان باید مرغوب و گران قیمت باشند.

استایل مینیمال برای فصول سرد سال

در فصل پاییز و زمستان، کت، پالتو و ژاکت، به لباس هایتان اضافه می ‌شود. در این مورد هم باید سادگی و رنگ را در نظر بگیرید. پوشیدن سویشرت‌ های یقه شالی به همراه پیراهن ‌های کتان چهارخانه یا راه‌ راه و بوت مردانه قهوه‌ ای، ظاهر شما را بسیار شیک و جذاب می ‌کند. ژاکت یقه هفت و ژاکت یقه اسکی، هر دو برای استایل مینیمال زمستانی مناسب اند. اگر دوست داشته باشید می‌ توانید زیر سویشرت ‌تان پیراهن بپوشید. همان طور که گفتیم، به طور کلی، بوت چرم قهوه ‌ای برای استایل مینیمال بسیار جذاب خواهد بود؛ اما در انتخاب بوت، باید رنگ لباس‌ هایتان را در نظر بگیرید

  بررسی لباس‌های تابستانه افراد مشهور

گرداوری زهرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *