برای مصاحبه کاری چی بپوشم؟, چی بپوشم؟, مد و استایل

استایل مناسب مصاحبه کاری چیست ؟

استایل مناسب مصاحبه | احتمالاً این را می‌دانید که مهمترین برخورد در هر جایی و هر موقعیتی اولین برخورد است.

 به خصوص در مصاحبه که قرار است سرنوشت‌ساز شود و با برخورد شما یک عده آدم تصمیمی بگیرند. قبلا هم گفتم هر کسی بسته به جایی که برای مصاحبه می‌رود، مصاحبه کننده مانند هر آدم دیگری ظاهر شما را در وهله اول می‌بیند و بعد از ۳۰ ثانیه تصویر اولیه از شما در ذهن او ساخته می‌شود که مهم‌ترین تصویر ذهنی از شما خواهد بود و تا مدت‌ها با قی می‌ماند.

حتی اگر تجربه بالا و سابقه زیادی داشته باشد، هیچ وقت نباید قدرت تیپ و استایل خود را دست کم بگیرید.پس در مصاحبه چی بپوشم؟ تبدیل به کلیدی‌ترین سوال شما خواهد شد. پس با ما همراه باشید تا با هم استایل مناسب مصاحبه کاری را بررسی کنیم.

اولین قدم در مصاحبه این است که با سبک پوشش آن شرکت آشنا شوید. اینجاست که بحث درس کد به میان می‌آید و نباید مثل همیشه که تاکید می‌کنیم از کنار آن ساده و راحت بگذرید. پس بهتر است از قبل تحقیق کنید و اگر  شرایط دارید مثلا به شبکه‌های اجتماعی آنها سری بزنید تا دستتان آید و یا تماس بگیرید و بپرسید.

بعضی از شرکت‌ها فرمی رسمی دارد؛ یعنی مانتو جلو بسته و بعضی دیگر مثل شرکت های هنری و استارتاپ‌ها فضای امروزی و جوانانه تری دارد و شما می‌توانید کژوال‌تر بپوشید. یعنی یک کفش تخت،  بادی، کت، شال و یک کیف دستی بسیار انتخاب خوبی می‌تواند برای استایل مناسب مصاحبه شما باشد.

رنگ : استایل مناسب مصاحبه کاری

اما در مصاحبه کاری واقعا چه لباسی باعث جذاب‌تر به نظر رسیدن می‌شود؟ یکی از مواردی که باید در انتخاب لباس خود در نظر بگیرید برای مصاحبه کاری مثل هر فضای دیگری دقت در رنگ است. همانطور که قبلاً گفتیم رنگ ناخودآگاه پیامی درباره شخصیت شما به طرف مقابل منتقل می‌کند و همچنین در اعتماد به نفس شما تاثیر می‌گذارد و شما را حرفه ای‌تر نشان می‌دهد.

در کل رنگ‌های خنثی بهتر از رنگ‌های تند است. اگر مانتوی شما تیره و تند باشد مصاحبه کننده با لباس‌هایتان شما را به یاد می‌آورد. ترکیب رنگ آبی ملایم با خاکستری و سفید می‌تواند ظاهری خوب به شما بدهد

بهتر است آیتم‌های اصلی استایل مناسب مصاحبه شما رنگ‌های تند نداشته باشند و آنها را اگر علاقه دارید وارد جزئیات کنید؛ مثلاً از آن در شال خود استفاده کنید.

اولین رنگ بهتر است مشکی باشد که حس قدرت شما را منتقل کند و شما را محکم نشان دهد به خصوص اگر محیط کار شما رسمی باشد بسیار مناسب است.

  راز های داشتن استایل جذاب در همایش و ایونت ها

رنگ بعدی سفید است که البته پیشنهاد ما به آقایان است که در پیراهن و بلوز خود استفاده کنند. طوسی هم رنگی خنثی و مناسب مصاحبه است؛ زیرا پیچیدگی جالبی به همراه دارد و قدرت مشکی و امنیت سفید را با خود همراه می‌کند.

قهوه دیگر رنگ خنثی است که امنیت می‌دهد و بهتر است پترن نداشته باشد.

رنگ دیگری که برای استایل مناسب مصاحبه کاری مناسب است آبی است؛ به خصوص آبی جین که جزء طیف‌های خنثی محسوب می‌شود. آبی روشن و سرمه ای در مانتو و شال تا پیراهن مردانه انتخاب مناسبی است و باعث اطمینان و آراستگی ظاهر شما می‌شود و اعتماد را جلب می‌کند. ولی رنگ‌های دیگر را بهتر است نپوشید اگر هم هست به جزیی ترین حالت ممکن از آنها استفاده کنید.

لباس طرح دار در استایل مناسب مصاحبه کاری

موضوعی مهم بعدی طرح و پترن است. بهتر است لباسی که برای مصاحبه کاری می پوشید ساده باشد و هیچ طرحی نداشته باشد. حواستان باشد که باید کاری کنید که افراد شما را با مهارت و تخصصی که دارید به یاد بیاورند نه لباسی که می‌پوشید. پس سراغ آیتم های ساده بروید که حواس مصاحبه‌کننده پرت نشود. محافظه کار باشید زیرا ساده و شیک بودن هم بسیار مهم است.

یک مانتو راسته گزینه مناسبی است که شلوار کتان یا پارچه ای با آن بپوشید. در محیط های رسمی جایی برای شلوار جین وجود ندارد و هرگز در آن فضای کاری که برای مصاحبه می روید نباید غیررسمی دیده شوید.

باید و نباید‌ها

  • حواستان باشد لباس‌های تنگ، آرایش غلیظ، لباس های زیاد بلند یا زیاد کوتاه و شلوارهای بگی و کفش‌های تق‌تقی هیچکدام خوب نیستند و آراستگی مهمترین حرکت است. برای آرایش هم می‌توانید سراغ محدودترین ایتم‌ها بروید مثل کرم ضد آفتاب و ریمل و یک رژ ملایم.
  • نباید بوی عرق بدهید و چروک بپوشید. عطر و ادکلن ملایم و کم استفاده کنید.
  پیشنهاد های جذاب برای خرید مانتو دخترانه
  • حواستان باشد اکسسوری و زیورآلات زیاد استفاده نکنید و سراغ شال و روسری هایی بروید که با آن یک مانتو راحت که آنچنان کوتاه نباشد بپوشید و یک کفش مشکی ساده.
  • در هر موقعیتی مخصوصا استایل مناسب مصاحبه خودتان را بیش از حد نشان ندهید و حواستان باشد آنقدر هم لباس نو نپوشید که برایتان سخت شود و حداقل یک بار آن لباس را پوشیده باشید. چون شما نمی دانید تا چه اندازه با آن لباس جدید قرار است احساس راحتی داشته باشید پس بهتر است سراغ لباس های قدیمی خود بروید.
  •  مورد بعدی که باید به آن توجه کنید این است که شما از هوای داخل اتاق خبر ندارید و چقدر گرم یا سرد است؛ پس بهتر است برای هر شرایطی خود را آماده کنید. مثلاً یک شومیز بپوشید و یک پاور یا کاپشن روی آن که بتوانید در صورت گرما دست بگیرد و در بیاورید.

کفش مناسب

بهترین کفش برای مصاحبه، کفش‌های ساده و نیمه رسمی هستند. کفش‌های چرمی تیره با پاشنه کوتاه و بی سر و صدا بسیار گزینه مناسبی هستند.

بهتر است جهت استایل مناسب مصاحبه سراغ کفش‌های ورزشی نروید اما مهمتر از نوع کفش، ظاهر کفشتان مهم است که همیشه باید تمیز و پاک باشد. این ویژگی در ظاهر نشان‌دهنده این است که شما فردی مناسب و مسئولیت پذیری هستید.  در واقع اتو کردن لباس و تمیز کردن کفش از واجبات قبل از مصاحبه کاری شما است.

کیف برای استایل مناسب مصاحبه کاری

کیف مناسب مصاحبه هم بهتر است چرم متناسب با جنس کفش شما باشد تا ظاهر شما را نامرتب نشان ندهد. کیف‌های ساده و بدون تزیین خاصی مناسب هستند و در این فضاها شما را همراهی می‌کنند. بهترین و مناسب ترین رنگ آن هم مشکی است.

اکسسوری مناسب مصاحبه کاری

از نظر اکسسوری هم یک ساعت کافی است و نیاز به چیزهای دیگری برای استفاده ندارید و به هیچ عنوان سراغ دستبند و گردنبند نروید.حتی اگر مصاحبه شما آنلاین بود هم فکر کنید هر چیزی می‌تواند بپوشید. در آنجا باید تعداد اکسسوری و فرم لباس خود باید اهمیت بدهید.

مهم‌ترین  مسئله در مصاحبه کاری اعتماد به نفس است. داشتن اعتماد به نفس به اندازه یک رزومه خوب تاثیرگذار است. بنابراین لباسی بپوشید و استایل مناسب مصاحبه خود را جوری انتخاب کنید که در آن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

نکات مهم مصاحبه کاری

  • به هیچ عنوان آدامس در دهان داشته باشید.
  • قهوه و یا نوشیدنی همراه خود نداشته باشد.
  • اگر در بدن مثلاً دست خود تتو دارید متناسب با فضای کاری شرکت خود اگر ممکن است آن را بپوشانید و اگر فضای جوانانه و استارتاپ بود که پیش داوری نمی‌کنند و به مسائل شخصی اهمیت نمیدهند پس راحت باشید.

 همانطور که گفته شد شرایط سخت و پیچیده برای مصاحبه کاری وجود ندارد فقط باید لباسی بپوشید که در برخورد اول شخصی مسئولیت‌ پذیر به نظر برسید. رعایت نکات گفته شده در مصاحبه شما را یاری خواهد کرد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. لطفاً تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *