استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل پرپی را بشناسید.

طرح و رنگ در پرپی

هر کدام از سبک های مختلف دنیای فشن مطابق با شرایط و موقعیت های متفاوتی به وجود آمده اند. سن ، جنسیت ، طبقه ی اجتماعی ، شرایط اقتصادی و دوره ی زمانی  از مهم ترین آن ها است . در هنگام بررسی و مطالعه ی  نحوه ی پوشش  افراد جامعه ، این عوامل نقش بسزایی دارند .  یکی از استایل هایی که با توجه به موقعیت اجتماعی شکل گرفته ، استایل پرپی است . این سبک که علاوه بر لباس بر روی شخصیت و رفتار نیز  تاثیر می گذارد به استایل کالجی نیز شهرت دارد . اگر میخواهید در مورد آن بیشتر بدانید ادامه ی مطلب را از دست ندهید .

استایل پرپی

استایل پرپی  ( preppy  )  چگونه شکل گرفت ؟

استایل پرپی از حدود صد سال و  در اوایل سده بیستم میلادی در شمال شرقی آمریکا شکل گرفت . در آغاز قشر مرفه و پولدار مدارس جداگانه ای برای فرزندان خود تاسیس کردند . این مدارس تاکید بسیار زیادی بر آموزش  طرز صحیح  رفتار و طرز فکر می گذاشتند . هدف آن ها  تربیت افرادی با سطح نگرش بالا و با شخصیت عالی  بود. علاوه بر آن ،کالج ها قوانین و چارچوب های خاصی را حتی  برای فرم لباس دانش آموزان وضع کردند . لباس ها به استایل کلاسیک شباهت زیادی داشته است . سادگی ، تمیزی و نظم در پوشش آن ها اهمیت فراوانی دارد و کیفیت پارچه و دوخت بالاست .

  اصول استفاده از رنگ مشکی در استایل

شباهت پرپی به کلاسیک

استایل پرپی چه ویژگی هایی دارد ؟

درآغاز استایل پرپی فقط نوعی فرم کالج  بشمار می رفت اما کم کم به یک استایل روزمره نیز تبدیل شد.  این سبک در عین شیک پوشی بسیار ساده و جوان پسند است . علاوه بر آن ادب و وقار فرد را نیز نشان می دهد . نکته ی قابل توجه  دوری از هرگونه شلوغی یا بی نظمی است . به طور نمونه شلوار های جین  زاپدار و پاره، تی شرت های اور سایز ، لباس هایی با پترن های شلوغ و رنگ های جیغ ، در آن جایی ندارند . هم چنین از پارچه های ارزان و بی کیفیت و دوخت نامناسب هم دوری کنید .  و سایز لباس ها نیز باید دقیقا اندازه باشد و متناسب با فرد دوخته شود . پیراهن خیلی تنگ ، گشاد یا بیش از اندازه کو تاه یا بلند با این استایل اصلا همخوانی ندارند.

ویژگی پرپی

چگونه به سبک کالجی لباس بپوشیم ؟

انتخاب مدل لباس تا جای امکان باید به استایل کلاسیک نزدیک باشد . از جمله پیراهن های تک رنگ ، کت های ساده ، شلوار های پارچه ای و دامن های راسته. پیراهن های یقه دار ، پولو شرت ها ،  پیراهن‌های آکسفوردی، جلیقه‌ها و کت‌های بلیزر از ضروری ترین  لباس های محسوب می شود . دامن‌های پلیسه و پیلی دار کوتاه با جوراب و جوراب شلواری ، ژاکت‌های ریز بافت دکمه‌دار و پلیورهای یقه‌هفت با یک شومیز یقه‌دار برای یک ست کامل پرپی بهترین انتخاب است .  

  با چه استایل و لباس هایی در محل کار حاضر شویم؟

سبک کالجی

طرح و رنگ در استایل پرپی چگونه است ؟

همه این آیتم ها باید در نهایت سادگی و محدود با پالت رنگی خاصی باشند . استایل پرپی ترکیب رنگی الهام گرفته از طبیعت و اشرافیت دارد . به این صورت که رنگ های خنثی و تیره جایگاه ویژه ای دارند. زیرا به طور معمول رنگ های تیره غنی و شیک تر به نظر می رسند . تناژهای مختلف سفید، قرمز تیره، آبی تیره، سبز، انواع قهوه ای و رنگ های نود بیشترین کاربرد را دارند. انواع طرح های چهارخانه مثل تارتان و شطرنجی ، نقوش راه راه ، حتی خال خال هماهنگی بسیاری با استایل پرپی دارند . حتی گاهی می توانید از پترن های گلدار و بته جقه ی ظریف نیز استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید به مقدار کم استفاده کنید تا پوشش تان شلوغ نشود.

طرح و رنگ در پرپی

مدل مو و آرایش

در این سبک خانم ها باید از گریم های سنگین و میکاپ های غلیظ دوری کنند . چهره ی صاف ، مرتب با حالت طبیعی برای استایل پرپی مناسب تر است . مو ها نیز باید منظم و درحالت باز یا بسته قراربگیرند درحالی که  شینیون شلوغی نداشته باشند. آقایان با خط ریش مرتب و صورت اصلاح شده ، ظاهری آراسته تر پیدا می کنند . مو ها باید در حالت کوتاه و ساده قرار بگیرند . هم چنین نباید در استفاده از ژل و روغن های مو زیاده روی شود.

  جذاب‌ترین مدل‌ها برای خرید مانتو دانشجویی که نمی‌توانید از آن بگذرید!

مدل مو در پرپی

اکسسوری

اکسسوری ها و زیورآلات باید تا جای امکان ظریف ، ساده و شیک انتخاب شوند . برای خانم های کیف های چرمی ، گردنبند و گوشواره های ظریف مات نقره ای و  گل سینه انتخاب هایی درست است . آقایان نیز می توانند صرفا از پاپیون یا کراوات ، ساعت های کلاسیک و کمربند استفاده کنند . زیرا همانطور که گفته شد سادگی مهم ترین ویژگی سبک کالجی است.

برند های لباس

زمانی استایل پرپی طرفداران خود را از دست داد  . اما با طراحی مدرن برند های مد دوباره پر قدرت به ترند های فشن بازگشت . از جمله آن ها می توان به رالف لورن، مارک جیکوبز، جی کرو، تامی و لاکوست اشاره کرد. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید .

 

گردآوری عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *