استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

معرفی انواع شلوار های روشن و شاد

شلوار های روشن و شاد | کوکو شنل معروف به افسانه مد طراح لباس فرانسوی در سفرش به ونیز یک شلوار تنگ پوشید و کم‌کم شلوار زنانه را مطرح کرد.

Estimated reading time: ۸ دقیقه

در آن زمان فقط کارگران شلوار می‌پوشیدند که با این حرکت کوکو شنل این یک اتفاقی همه گیر شد. شلوارهای گشاد تبدیل به مد آن زمان شدند و بعدها در دهه ۵۰ شلوارهای لوله تفنگی مد شد و ۲۰ سال بعد توسط هیپی‌ها شلوارهای دمپا وارد مد و فشن شدند. همین طور در سال ۱۹۹۰ شلوارهای زاپ دار، بگی و جین های پاره پا به عرصه میدان گذاشتند

در نهایت توسط الکساندر مک کوئین در سال ۲۰۰۰ شلوارهای فاق کوتاه و تنگ وارد دنیای مد و فشن شد. اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید در نهایت متناسب با فرم بدنتان می‌توانید شلوار مناسب خود را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید تا مدل‌های شلوار های روشن و شاد را با هم بررسی کنیم.

دامن شلواری

دامن شلواری همونطور که از اسمش پیداست ترکیبی از دامن و شلوار است که در قسمت کمر گشاد می باشد. پارچه‌های آن معمولاً لخت و ریزش‌دار هستند و بیشتر مختص به خانه یا در فرم های رسمی مناسب مهمانی های عصر و شب هستند.

رنگبندی آن به خاطر راحتی که دارد معمولاً محدودیت ندارد و بیشتر در رنگ‌های شاد و روشن تولید می‌شود. دامن شلواری مدل های مختلفی دارد از ساده و راسته تا پیلی دار و اکثرا هم رنگ روشن و شاد دارند.  پس از آنجایی که روشن و شاد هستند وسعت بیشتری به اندام شما می‌دهند و از آنجایی که گشاد هستند فرم پاها را نشان نمی‌دهد.

  شلوار وایدلگ چیست؟ ایده های ست کردن با آن

اگر اندام مثلث وارونه دارید انتخاب مناسبی برای شما است. اگر خیلی لاغر هستید و یا پاهای چاق دارید و می‌خواهید بلند نمایی ایجاد کنید از دامن شلواری‌هایی که بلند هستند می‌توانید استفاده کنید.

شلوار های روشن و شاد : شلوار سندبادی

این شلوار همانطور که از نامش پیدا است به کشورهای خاورمیانه برمیگردد و مرتبط با حرمسراها بود. در واقع اگر گریزی در تاریخ لباس و پوشاک بزنید می بینید که این مدل شلوار جزئی از لباس‌های سنتی بعضی کشورها در خاورمیانه بوده است. اما در دهه ۸۰ به شدت محبوب شد و افرادی که عاشق استایل هیپی و جیپسی بودند به این شلوار گرایش پیدا کردند.

این شلوارها به شدت راحت و گشاد هستند و در مچ پا تنگ می‌شوند و بیشتر پارچه های حریر شاد و طرح‌های رنگی دارد. اما اگر قد بلند و کشیده دارید از این شلوار استفاده کنید و اگر پایین‌ تنه شما چاق و بالا تنه شما ظریف است اصلا توصیه نمی‌شود زیرا باعث بزرگنمایی پایین تنه و کوتاه دیده شدنتان می‌شود.

شلوار راحتی

شلوار راحتی همانطور که از اسمش پیداست مناسب خانه هستند. این شلوارها که جز فرم های شلوار روشن و شاد است و به خاطر طرح‌های گل گلی و گشاد و شاد بسیار راحت هستند و مناسب استراحت در منزل. برای دوخت این شلوارها معمولاً از پارچه‌های نخی و کشباف استفاده می‌شود.

برای استفاده از آن محدودیت ندارد به خصوص که در خانه می‌خواهید راحت بپوشید اما اگر خیلی حساس هستید باید بگویم که اگر طرح دار باشد پایین تنه شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. پس برای مثلث وارونه همینطور برای ساعت شنی و مستطیل انتخاب مناسبی برای شلوار های روشن و شاد است.

شلوار های روشن و شاد : جوراب شلواری

جوراب شلواری سالها پیش که وارد ایران شد بیشتر در مراسم‌ها و رنگ مشکی استفاده می‌شد. بعدها رنگ کرم و رنگ بدن هم به آن اضافه شد و میزان استفاده از آن بین مردم افزایش یافت تا جایی که تبدیل به یک آیتم در لباس‌های رمانتیک و سنتی ایران شد که اکثر مردم در رنگ بندی کامل از آن استفاده می‌کنند.

هر کس بسته به سلیقه و رنگ لباسشان آن را انتخاب می‌کند. جوراب شلواری ایراد پا را می‌پوشاند، پاها را صاف و کشیده نشان می‌دهد و گاهی هم در بعضی افراد کمر و باسن را خوش فرم تر نشان می‌دهد. اگر پایین‌ تنه شما درشت است و جوراب شلواری باید تیره باشد اما اگر مثلث وارونه هستید سراغ جوراب شلواری‌های روشن یا رنگ‌های چشمگیر در شلوار های روشن و شاد بروید.

همچنین اندام سیی هم می‌تواند جوراب شلواری روشن انتخاب کند به دلیل اینکه پاها خوش فرم است. رنگهای روشن پاها را پرتر نشان می‌دهد و توجه را جلب می کند.

  روش های ست کردن شلوار مام استایل

شلوار جاگر

اگر هنری، بوی استایل و ورزشی  هستید شلوار جاگر می‌تواند یک همراه همیشگی برای شما باشد. این شلوار گاهی بدون کش دوخته می‌شود و البته جاگر مردانه و زنانه در میزان گشادی کمی با هم فرق دارند و جاگر مردها گشاد تر است.

این شلوارها شباهت زیادی به اسلش دارند با این تفاوت که آزادتر هستند. اگر کوتاه نباشد قدتان را کوتاه نشان نمی‌دهد. در انواع رنگ‌ها حتی رنگ های روشن و شاید هم یافت می شود به خصوص با هودی استایل زیبایی می‌سازد. محدودیت اندام ندارد و می‌توانید در هر فرمی که هستید به خصوص مثلث برعکس از این نوع شلوار استفاده کنید.

همچنین به افراد دارای اندام گلابی هم پیشنهاد می‌شود به دلیل سادگی و بدون طرح بودن و رنگ های نود و نوترال هستند مناسب شلوار های روشن و شاد می‌باشد.

شلوار های روشن و شاد : شلوار راسته

شلوار راسته چند سالی می‌شود که مد شده و شلوارهای راسته پارچه ای را در رنگهای مختلف تولید می‌کنند. می‌توانید اگر پایین تنه لاغری دارید و یا مستطیل هستید و خط کمر ندارید از این شلوار در رنگ روشن استفاده کنید. البته اگر پایین‌ تنه خیلی درشت به نسبت بالا تنه دارد بهتر است از این فرم در رنگ روشن استفاده نکنید و سراغ رنگ‌های تیره بروید.

در کل این شلوار محدودیت اندام ندارد. توجه کنید که زانو به بالا آن کاملا اندازه و نه خیلی تنگ باشد. اگر گشاد باشد درشت نشانتان می‌دهد. اگر پاچه شلوار کمی گشاد باشد می‌توانید با اضافه وزن خود آن را استفاده کنید.

لگ

لگ که از دهه ۶۰ میلادی وارد عرصه مد و فشن شده در سال‌های اخیر به خصوص به کمک کندال جنر و جی جی حدید خیلی مد و قابل استفاده شده است. در ایران گذشته بیشتر در رنگ‌های تیره و مشکی استفاده می‌شد اما امروزه چند سالی می‌شود که رنگ بندی کامل از لگ روانه بازار شده است و جوانان را به خود جلب کرده است.

از آنجایی که خیلی تنگ و چسبان هستند اگر باسن و ران پر و بزرگی دارید پوشیدن لگ‌های رنگی حجم زیادی به پایین‌ تنه شما می‌دهد و ما اگر لاغر و قد بلند هستید می‌توانید از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید. اما اگر جوراب و کفش هم رنگ آن بپوشید به‌خصوص در باشگاه استایل زیبایی را به وجود می‌آورد و پاهایتان را کشیده‌تر می‌کند.

چند قانون کلی برای شلوار های روشن و شاد

  • اینکه شلوارهای خیلی کوتاه طول پاها را بلندتر نشان می‌دهد.
  • اگر اندام مناسبی دارید می‌توانید شلوارهای تا وسط ران را انتخاب کنید در رنگهای روشن که بسیار ترند شده است. شلوارهای تا زانو معمولاً قد را کوتاه می‌کند و تا ساق پا کوتاه تر؛ اما شلوارهای بلند پاها را کشیده‌تر می‌کند.
  • در مورد فاق‌ها هم هر چقدر بلندتر باشد طول پاها کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.
  • خط اتو تاثیر زیادی در بلند نمایی دارد. جدایی حالت رسمی که به استایبتان می‌دهد پایتان را لاغرتر و کشیده نشان می‌دهد.
  • همچنین گشادی دمپا شلوارها هر چقدر بیشتر باشد کوتاه نمایی قد و پایتان بیشتر است.
  • اگر این گشادیی در قسمت بالا باشد ران و باسن شما برجسته‌تر می‌شود. هر جا که شلوار تنگ‌تر باشد پا ها کشیده و باریک و قد بلندتر و باسن برجسته تر به نظر می‌رسد. اما اگر خیلی چسبان باشد فرد لاغر را لاغرتر نشان می‌دهد و چاقی و لاغری را بیشتر نمایان می‌سازد.
  • شلوار های حجیم که پیل چین دراپه داشته باشند پاها را حجیم‌تر و قد را کوتاه‌تر می‌کند.

سعی کردیم راهنمای جامعی برای انتخاب مدل های شلوار های روشن و شاد برای شما تهیه کنیم که با توجه به استایل و اندامی که دارید بتوانید شلوارهای مناسبی برای خود انتخاب کنید و مابقی آیتم‌های لباس خود را با آن ست کنید.

شناخت درست انواع استایل و ست رنگی  و مدل لباس و حتی دانستن اسم لباس‌هایی که می پوشیم باعث سرگرمی و آگاهی بیشتر می‌شود. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم که راحت‌تر و اصولی‌تر لباس‌های کمدتان را انتخاب کنید. اگر شلواری بود که از آن اسم نبردیم زیر این بلاگ با ما در میان بگذارید و تجربیات خود را بگویید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *