استایل آقایان, انواع استایل مردانه, مد و استایل

همه چیز در مورد استایل بوهو مردانه

استایل بوهو مردانه | یا بوهمین خرده فرهنگی است که از قرن ۱۹ ام میلادی در اروپا شکل گرفته است.

بوهو استایلی که شما را به رهایی، آزادی و بی پروایی در پوشش دعوت می‌کند

افرادی که به این استایل علاقه مند هستند، نسبت به دیگر افراد جامعه آزادتر بوده و رهایی خاصی در رفتار و عملکرد خود دارند. اگر برای شما هم دانستن اینکه مردان با استایل و سبک زندگی بوهمین چگونه لباس می‌پوشند؟ چگونه رفتار می‌کنند و چگونه می‌اندیشند؟ جالب است؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

استایل بوهو از چه زمانی شروع شد؟

داستان شروع بوهو به اواخر قرن ۱۸ میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که انقلاب فرانسه در حال شکل گیری بود، مردم فرانسه اوضاع اقتصادی خوبی نداشتند. به همین ترتیب مردم، هنرمندان و نویسندگان فرانسوی مجبور به پوشیدن لباس‌های کهنه و قدیمی شدند. بعد از انقلاب فرانسه شرایط اقتصادی به حالت عادی خود بازگشت، اما هنرمندان و خلاقان آن دوره لباس‌های قدیمی را می‌پوشیدند.

تا حدی که مردم آن زمان آنها را به هنرمندان با لباس‌های عجیب و غریب می‌شناختند. لباس‌های خلاقان آن دوره شبیه به کولی‌های کوچ نشین بود و از منطقه‌ای به نام بوهمیا الهام می‌گرفت. بعد از گذشت چند سال افرادی که به سبک رمانتیک علاقه مند بودند، به بوهمین‌ها پیوستند و از ترکیب آنها لباس‌های گلدوزی شده، آزاد و رها با الهام از لباس‌های قرون وسطی پدید آمد.

دلیل به وجود آمدن استایل بوهو چیست؟

استایل بوهو  به عنوان یک ضد فرهنگ شناخته می‌شود. بوهو تنها یک استایل نیست، بلکه یک خرده فرهنگ است. بوهمین‌ها برای مبارزه با مادی گرایی، مصرف گرایی و ساختارهای دارای چهارچوب شروع به پوشیدن لباس‌های غیر متعارف کردند که در آن زمان اصلاً قابل پذیرش نبود. به طور مثال در قرن ۱۹ ام زنان از کرست و کرینولین برای داشتن کمری تنگ و سیلوئت ساعت شنی استفاده می‌کردند.

  چه لباسی برای رفتن به کنسرت مناسب است؟

پوشیدن کرست‌ها برای زنان بسیار سخت بود و فعالیت روزانه آنها را دچار مشکل می‌کرد؛ در همین دوران بوهمین‌ها علیه این قانون، از کرست استفاده نکرده و لباس‌های آزاد و رها را جایگزین آن کردند. در کل خط فکری بوهمین‌ها چه زن و چه مرد، برخورد با هر چیز متعارف بود.

سبک زندگی و تفکر بوهمین‌ها چیست؟

 بوهمین‌ها افرادی جسور و بی پروا هستند، اعتقاد آنها بر این است که برای رسیدن به آرمان‌ها باید شجاع بود، باید ریسک کرد. یک بوهمی می‌گوید : برای اینکه زندگی خود را تغییر دهید باید ریسک کنید. هنر برای یک بوهمی، یک سبک زندگی است و او نمی‌تواند از هنر دور  باشد. آنها از هر چیز به عنوان اکسسوری استفاده می‌کنند؛ یک ظرف شکسته، صدف و مهره‌های چوبی می‌توانند متریال خوبی برای ساخت کیف، کفش و یا زیورآلات یک بوهمی باشد.

چگونه استایل بوهو مردانه داشته باشیم؟

از پارامترهای استایل بوهو مردانه قدیمی بودن لباس‌هاست. یعنی لباس‌های براق، اتو کشیده، کت‌های منظم و لباس‌های مدرن جایگاهی در استایل بوهو مردانه ندارند. در این استایل ردپای سبک رترو، رمانتیک و گاهاً ماکسیمال دیده می‌شود؛ پس اگر به این سبک‌ها علاقه مند باشید، استایل بوهو مردانه نیز برای شما جذاب خواهد بود. حال اینکه چگونه استایل بوهو مردانه داشته باشیم؟ چه آیتم‌هایی مناسب کمد لباس یک بوهمی است؟ در ادامه به طور جزئی بررسی خواهیم کرد.

  نکات مهم خرید انواع کت چرم به همراه پیشنهاد خرید

پالت رنگی در استایل بوهو مردانه

افرادی که به این استایل علاقه مند هستند، عموماً اهل سفر بوده و یکجا نشین نیستند. آنها به طبیعت علاقه زیادی دارند و دائماً در شهر و مکان‌های دور افتاده در حال سفر هستند. به همین دلیل پالت رنگی لباس‌هایشان بیشتر از طبیعت و رنگ‌های طبیعی الهام می‌گیرد. رنگ‌هایی همچون آبی فیروزه‌ای، سرمه‌ای، آبی آسمانی، پاستلی، خنثی، قهوه‌ای، کاراملی، عسلی، شیری، سفید، استخوانی مورد علاقه یک مرد بوهمینی است. در کل رنگ‌های نئونی و یا درجه اشباع بالا جایگاهی در استایل بوهو مردانه ندارد.

لایه لایه پوشیدن به سبک بوهمین‌ها

در این استایل پوشیدن چند آیتم روی هم کاری مرسوم است. شما می‌توانید یک تی‌شرت، بافت، کت و یک شالگردن را در کنارهم استفاده کنید و در عین حال استایلی مرتب و شیک داشته باشید. این لایه لایه پوشیدن به سبک بوهمین‌ها در سبک ماکسیمال نیز دیده می‌شود و به همین دلیل است که می‌گوییم گاهاً کسانی که به ماکسیمال علاقه داندر، ممکن است به این استایل نیز گرایش داشته باشند.

بافت و مکرومه در استایل بوهو مردانه

صنایع دستی، بافت و هر آنچه که با دست انجام می‌شود و فرمت سنتی دارد، برای یک بوهمیایی جذاب است. در نتیجه لباس‌های بافتنی، ژیله قلاب بافی شده، شال گردن بافت، گلدوزی دوزی روی لباس و مکرومه در استایل بوهو مردانه حضور پر رنگی دارد.

  معرفی انواع پیراهن مردانه و آموزش ست کردن آن برای هر موقعیت

کت و شلوار در استایل بوهو مردانه

کت و شلوارهای رسمی و کلاسیک را فراموش کنید. در استایل بوهو مردانه کت و شلوار باید غیر رسمی و در سایز گشاد باشد. کت‌های جیر کهنه، کت‌های جین در حالت‌های ژولیده و حتی پاره می‌تواند انتخاب خوبی برای علاقه مندان به استایل بوهو مردانه باشد.

پیراهن در استایل بوهو مردانه

پیراهن در استایل بوهو مردانه باید منحصر به فرد باشد. به طور مثال پیراهن آستین کوتاه در طرح‌های گلدار، نقوش حیوانی و المان‌های طبیعت مثل جنگل و برگ‌ها امتیاز خوبی برای کمد لباس یک بوهمیایی دارد. الگو و فرمت پیراهن باید گشاد باشد و ترجیحاً از جنس نخ. اگر قصد پوشیدن پیراهن آستین بلند را دارید، آستین آن را تا تقریباً آرنج‌تان تا بزنید و هم چنین باز گذاشتن دکمه اول و یا دوم پیراهن نیز بین بوهمین‌ها مرسوم است.

شلوارهای جین و پاره در اولویت هستند

اینجا مبنا بر راحتی است؛ پس شلوارهای راسته، پارچه‌ای و اتو کشیده جایگاهی در استایل بوهو و یا بوهو شیک ندارد. شما می‌توانید از شلوار پیلی دار گشاد، شلوارهای آزاد، شلوار جین در رنگ‌های آبی روشن، یخی و حتی شلوار پاره استفاده کنید. در ضمن بعضی از شلوارهای دهه ۶۰ در ایران که دارای پیلی و گشادی نرمالی بودند نیز، می‌تواند جزو کمد لباس یک بوهمی قرار بگیرد. در کل حس وینتیج و قدیمی بودن باید از استایل مردان بوهویی لمس شود.

کفش در استایل بوهو مردانه

همان طور که بالاتر به آن اشاره شد، بوهمین‌ها آزادی و رهایی را به هر چیزی ترجیح می‌دهند؛ پس نباید در کمد لباس‌شان انتظار کفش آکسفورد و براق را داشته باشیم. آنها به صندل‌های راحت اما نه شبیه دمپایی علاقه دارند؛ هم چنین کفش‌هایی با بند چرمی که مشابه آن صندل‌های گلادیاتوری در استایل بوهومی زنانه است، نیز در استایل بوهو مردانه حضور دارد.

  ریزش مو مردان

اکسسوری یک آیتم مهم و پر کاربرد در استایل بوهو مردانه است!

اگر بخواهیم استالی بوهو را در دو کلمه خلاصه کنیم، یکی راحتی و دیگری حضور اکسسوری در آن است. اکسسوری اهمیت خاصی برای بوهمیایی‌ها دارد. به دلیل عدم یکجا نشینی و سفر کردن این گروه، استفاده از اکسسوری‌های دستساز مثل مهره‌های چوبی، حصیر، بافت‌های رنگی، صدف و سنگ دیده می‌شود. کمربند چرمی، کلاه‌های آفتابی و حصیری، کیف‌های ریشه دار، کیف‌های مکرومه بافی همه از اکسسوری‌های محبوب برای یک مرد بوهمیایی است.

نویسنده : مائده کاظمی

استایل بوهو از چه زمانی و چرا شروع شد؟

بوهو یک خرده فرهنگی است که فراتر از استایل، بر روی سبک زندگی، دکوراسیون و طرز فکر افراد تاثیر می‌گذارد. از اواخر قرن ۱۸ ام میلادی این استایل در فرانسه شروع می‌شود و در ادامه سراسر جهان را در بر می‌گیرد. بوهمین‌ها برای مبارزه با مادی گرایی، مصرف گرایی و زندگی نظام مند و دیکته شده، لباس‌های متفاوت و غیر متعارفی می‌پوشیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *