استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

اصول کاربردی ست کردن جلیقه مردانه با شلوار

ست جلیقه و شلوار مردانه

ست جلیقه مردانه و شلوار | ست کردن جلیقه و کت برای مراسم‌های خاص و رسمی کاربردی است و هر جنتلمنی را شیک پوش‌تر می‌کند.

اما باید بدانید که جلیقه‌ها تنها کاربردشان برای عروسی نیست، آنها برای مراسم و رویدادهای نیمه رسمی نیز کاربردی هستند. کافی است بدانید که جلیقه را با چه رنگ شلوار و کتی باید ست کنید تا برای موقعیت‌های متفاوت عالی به نظر برسید.

ست جلیقه مردانه و شلوار

برای داشتن ظاهری بی نقص باید در انتخاب شلوار دقت کافی را داشته باشید. چراکه انتخاب یک آیتم اشتباه می‌تواند استایل‌تان را به نابودی برساند. البته در بسیاری از فروشگاه‌ها از ست سه تکه جلیقه، کت و شلوار استفاده می‌شود، بنابراین شما همیشه ترکیبی از جلیقه و شلوار دارید که کاملاً با هم هماهنگ است. با این حال، اگر یک پالت رنگ اصلی را انتخاب کنید، می توانید دیگر آیتم‌ها را راحت‌تر کنار هم قرار دهید. پیدا کردن جلیقه ای که با شلوارهای مشکی، خاکستری، سرمه ای یا قهوه ای شکلاتی همخوانی داشته باشد، مطمئناً ساده تر از یافتن جلیقه ای است که برای شلوارهایی با رنگ منحصر بفرد مانند آلویی یا خردلی ست شود.

انتخاب جلیقه با شلوارهای پارچه‌ای مانند فاستونی بهترین گزینه است. الگوی شلوار هر چه کلاسیک‌تر باشد، استایل‌تان را رسمی‌تر می‌کند و برای پوشیدن ست جلیقه با کت انتخاب بهتری خواهد بود. بعد از آن از ست جلیقه مردانه و شلوار کتان برای رویدادهای نیمه رسمی و یا غیر رسمی استفاده کنید.

  آقایون خوش تیپ! می دونید کفش مناسب شما چیه؟

ست شلوار مشکی، جلیقه کرم و کت سرمه‌ای به همراه پیراهن سفید مردانه، یک استایل کلاسیک و شیک است که برای رفتن به مهمانی و عروسی عالی خواهد بود. فراموش نکنید که با کت و شلوار رسمی از کفش‌‌های رسمی استفاده کنید.

ست جلیقه مردانه و شلوار مونوکروم

برای موقعیت‌های معمولی، لزوماً نیازی نیست که جلیقه و شلوار خود را دقیقاً ست کنید. در عوض، برای ظاهری تک رنگ که قدرتمند و شیک است، آیتم‌هایی را از سایه‌های مختلف انتخاب کنید که از یک طیف باشند. می توانید یک جلیقه برنزه یا قهوه ای را با شلوار قهوه ای شکلاتی یا یک جلیقه آبی روشن را با شلوار سرمه ای ست کنید. اگر می خواهید ظاهری شیک تر داشته باشید، شلوار مشکی را انتخاب کنید و آن را با یک جلیقه زغالی ست کنید تا ترکیبی خاص‌تر داشته باشید.

ست جلیقه مردانه رنگی و شلوار

اگر جلیقه رنگی دارید، پیدا کردن شلواری که دقیقاً با آن مطابقت داشته باشد یا حتی از همان طیف رنگ باشد، دشوار است. بهتر است، جلیقه خود را با شلوار خنثی ست کنید تا ظاهری متعادل داشته باشید. چه جلیقه قرمز، زرد و یا سبز شکارچی باشد، می‌توانید آن را با شلوار برنزه، خاکستری یا مشکی بپوشید. چراکه رنگ‌های خنثی با هر رنگی قابلیت ست شدن را دارند.

شما می‌توانید شلوارهای رنگی خود را با جلیقه‌های خنثی ست کنید و استایل‌تان را به تعادل برسانید. به طور مثال شلوار زرشکی با جلیقه و کت طوسی یا نوک مدادی، بسیار شیک و متمایز است.

  مانتو نارنجی خود را چگونه ست کنیم ؟

ست جلیقه مردانه طرحدار و شلوار

به جای یک جلیقه ساده و تک رنگ، از یک جلیقه طرح دار مانند چهارخانه، گلدار و یا راه راه استفاده کنید. برای پیدا کردن شلوارهایی که با جلیقه طرح دار مطابقت دارند، رنگی را انتخاب کنید که در الگو وجود دارد. به عنوان مثال، اگر جلیقه راه راه مشکی و طوسی می‌پوشید، آن را با شلوار مشکی یا طوسی ست کنید. همچنین می توانید یک جلیقه طرح دار را با شلوار رنگ خنثی ست کنید. جلیقه چهارخانه قهوه ای و خرمایی با شلوار جین یا یک جلیقه راه راه سرمه ای و آبی روشن با شلوار برنزه بپوشید.

ست جلیقه مردانه و شلوار جین

انتخاب ست جلیقه و شلوار جین ظاهر شما را غیر رسمی می‌کند و برای کسانی که دوست دارند استایل کژوال و در عین حال شیک داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.جلیقه و کراوات را با یک پیراهن نیمه رسمی که آستین آن را کمی تا زدید، به همراه شلوار جین طوسی بپوشید.

انتخاب جین تیره استایل شما را برای قرارهای شبانه و یا کمی رسمی آماده می‌کند. شلوار جین مشکی را با جلیقه زرشکی، پیراهن راه راه مردانه و کت تک مشکی ست کنید. برای انتخاب کفش به سراغ کفش‌های نیمه رسمی مانند دربی، بلاچر و لوفرها بروید.

ست جلیقه مردانه و کفش

کفشی را انتخاب کنید که با دیگر آیتم‌های لباس‌تان مطابقت داشته باشد. اگر برای یک مراسم رسمی ست جلیقه و کت شلوار می‌پوشید، برای حفظ ظاهر رسمی از کفش‌های رسمی و چرم به رنگ‌های خنثی مانند مشکی استفاده کنید. اما اگر به دنبال استایلی نیمه رسمی تا غیر رسمی هستید، از ست انواع پیراهن مردانه با جلیقه و کفش‌هایی مانند بلاچر، لوفر جیر و دربی‌ها در رنگ‌های شتری، قهوه‌ای سوخته، مشکی و سرمه‌ای استفاده کنید.

اصول انتخاب جلیقه مردانه رسمی

  1. جلیقه ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بلند باشد تا دور کمر شما را در جلو بپوشاند. یک جلیقه مردانه رسمی قرار است تمام جلوی پیراهن شما را از وسط بالاتنه به پایین بپوشاند. برای بهترین نتیجه، جلیقه بلندی را انتخاب کنید که آخرین دکمه را درست در بالا یا تقریبا بالای کمربند شما قرار دهد.
  2. اگر قصد دارید آن را با کت و شلوار بپوشید، زیاد نگران بلندی پشت جلیقه نباشید. کت، پشت جلیقه را از دید محافظت می کند. اگر جلیقه را بدون کت و شلوار می پوشید، بهتر است پشت جلیقه را تا خط کمر نیز پایین بیاورید.
  3. جلیقه کت و شلواری را انتخاب کنید که به خوبی دور شانه های شما قرار بگیرد. این اطمینان حاصل می کند که شانه های جلیقه شما همیشه صاف روی بدن شما قرار می گیرد. اگر جلیقه شما خیلی گشاد است، شانه‌ها می‌توانند به جای صاف خوابیدن روی بدن، از شانه بالاتر بیایند که این فرم اصلاً زیبا نیست.
  4. حواستان باشد که دور حلقه جلیقه مردانه به اندازه کافی گشاد باشد تا هنگام بلند کردن دست‌هایتان، پیراهن از زیر بغل بیرون نیاید.
  بهترین انتخاب رنگ لباس برای موهای قهوه ای چیست؟

۵. یقه جلیقه باید به راحتی روی اندام شما اصطلاحاً بخوابد تا مشکی برای استایل‌تان ایجاد نشود. چراکه اگر جلیقه گشاد باشد، شکل “V” جلیقه زیر کت و شلوار دیده نمی‌شود. بهترین راه برای تعیین اینکه آیا جلیقه اندازه مناسبی دارد یا خیر؟ این است که آن را هنگام خرید با یک کت پرو کنید. اما اگر قصد ندارید جلیقه خود را با کت بپوشید، به راحتی با یک “V” پهن می‌توانید استفاده کنید.

۶. جلیقه ای تهیه کنید که به خوبی دور تنه شما قرار بگیرد. جلیقه مردانه باید به اندازه ای تنگ باشد که بدن شما را در آغوش بگیرد و از ظاهری شلخته جلوگیری کند. وقتی دکمه های جلیقه خود را می بندید، نباید روی دکمه ها حالت کشش وجود داشته باشد. این موضوع به این معنی است که جلیقه برای شما خیلی کوچک است و مناسب نیست.

جلیقه مردانه مجلسی را با لباس‌هایی نباید بپوشیم؟

از ست کردن جلیقه با لباس هایی که بیش از حد معمولی یا گشاد هستند، خودداری کنید. جلیقه‌ها به همراه کت و شلوار بسیار شیک و رسمی هستند، بنابراین اگر آن را با لباسی که خیلی معمولی است، ست کنید، تعادل استایل از بین می‌رود و نابود می‌شود.

 از لباس‌هایی مانند شلوار جین پاره، صندل، کتانی، شلوارک و یا شلواری که خیلی گشاد و دور پاهای شما آویزان است، خودداری کنید.

  جذاب ترین تیپ های استایل اسپرت مردانه که هر مردی باید حداقل یک بار امتحان کند!

همین امر در مورد پیراهنی که زیر جلیقه خود می‌پوشید نیز صدق می کند. به طور کلی باید از ست کردن آن با تی شرت یا تاپ گشاد خودداری کنید.

نویسنده : مائده کاظمی

جلیقه مشکی را با چه شلواری ست کنیم؟

جلیقه مشکی با شلوار مشکی، سفید، کرم و انواع طیف طوسی به خوبی هارمونی دارد و برای رویدادهای رسمی تا نیمه رسمی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *