آرایشی

پوشاندن لک و جای جوش با آرایش

پوشاندن لک

 

پوشاندن لک و جای جوش با آرایش یکی از روش‌ها برای خلاص شدن از دست لک‌های پوستی است. در این مطلب، یاد می‌گیرید که چطور با آرایش یا با روش‌های طبیعی، لک‌های پوست را بپوشانید.

پوشاندن لک و جای جوش با آرایش، امکان‌پذیر است. البته روش‌های طبیعی هم برای کمرنگ‌تر کردن جای جوش توصیه می‌شود.

 

آکنه چیست؟

 

آکنه یا جوش بر اثر تجمع آلودگی‌ها و چربی‌ها و حتی پوست‌های مرده در فولیکول مو ایجاد می‌شود. وقتی حفره‌ها با آلودگی پر می‌شوند، باکتری‌ها رشد می‌کنند که باعث ایجاد عفونت می‌شوند. نتیجه‌ی عفونت و رشد باکتری، ایجاد جوش‌های سرسیاه، سرسفید یا زیرپوستی است که بعضی از آنها دردناک می‌شوند.

آکنه یا جوش معمولا در صورت، گردن، کمر و شانه‌ها دیده می‌شود و در دوران نوجوانی بسیار بیشتر اتفاق می‌افتد.

یکی از بدترین نتایج جوش زدن این است که در بسیاری از مواقع جای جوش تا مدت‌ها باقی می‌ماند حتی اگر خود جوش‌ها از بین رفته باشد. جای جوش اگر روی صورت باشد ممکن است برای فرد بسیار ناراحت‌کننده باشد و تعداد زیاد آنها باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند در چهره شود.

باقی ماندن جای جوش به نوع پوست و شدت جوش‌ها بستگی دارد. جای جوش معمولا قرمز مایل به قهوه‌ای رنگ است و تا مدت‌ها بعد از رفع شدن جوش، روی صورت باقی می‌ماند.

 

جای جوش معمولا خودبه‌خود محو می‌شود ولی ممکن است از بین رفتن آن به طور کامل، حدودا یک سال یا بیشتر طول بکشد. برای اینکه از شر جای جوش خلاص شوید، راه‌های زیادی وجود دارد. از جمله درمان‌های دارویی و موضعی. ولی گاهی وقت‌ها نیاز است که جای جوش را برای یک مراسم خاص یا موقعیت فوری، پنهان کنید.

  آموزش گام به گام آرایش چشم گرد را به ساده ترین روش بیاموزید.

یکی از روش‌ها برای پوشاندن لک و جای جوش با آرایش است. در ادامه، ‌نحوه انجام این کار را یاد می‌گیرید. برای از بین بردن اصولی و دائمی جای جوش، باید به پزشک مراجعه کنید.

 

روش اول: استفاده از محصولات آرایشی

 

۱. ابتدا به دنبال محصولاتی بگردید که برای از بین بردن جای جوش طراحی و تولید شده‌اند.

 

محصولات زیادی تولید شده‌اند که می‌توانند جای جوش را از بین ببرند یا کمرنگ‌تر کنند. قبل از آرایش کردن می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، محصولاتی بخرید که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • حاوی ضدآفتاب باشند تا از پوست شما در برابر آسیب دیدگی‌های ناشی از آفتاب مراقبت کنند.
  • حاوی مواد ضد آلرژی باشند که مانع ایجاد حساسیت شوند.
  • غیرکومدوژنیک باشند یعنی باعث بستن منافذ پوست نشوند چون بسته شدن منافذ باعث ایجاد جوش می‌شود.

حاوی ترکیباتی باشد که به کاهش بروز جای جوش کمک می‌کنند مثلا ویتامین سی، کوژیک اسید، آربوتین یا عصاره شیرین بیان.

 

۲. از تئوری رنگ برای پوشاندن جای جوش استفاده کنید.

 

به جای جوش دقیقا نگاه کنید. بهتر است که این کار را زیر نور انجام دهید. حدس بزنید که جای جوش در چه طیف رنگی قرار دارد و چقدر با بقیه قسمت‌های پوست متفاوت است. با استفاده از کانسیلر با رنگ مخالف، می‌توانید جای جوش را پنهان کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید با کانسیلر سبز، جای جوش قرمز را خنثی و پنهان کنید. لک‌های بنفش را با کانسیلر زرد بپوشانید.

  زیبایی چشماتو خراب میکنی اگه...!

۳. میکاپ چندلایه را امتحان کنید.

 

با چند لایه کردن آرایش، بهتر می‌توانید اسکار و جای جوش را بپوشانید. ابتدا با مرطوب‌کننده شروع کنید سپس از پرایمر استفاده کنید. پرایمر یکی از بهترین لوازم آرایشی برای داشتن پوستی یکدست و بدون لک است. در این لینک بخوانید که پرایمر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

سپس کانسیلر بزنید و بعد از کانسیلر به سراغ کرم‌پودر بروید. بعد از کرم پودر می‌توانید از مقدار کمی کانسلیر مجددا برای پوشاندن لک‌های باقی مانده استفاده کنید. در نهایت می‌توانید با پنکیک یا پودر یا اسپر فیکس، آرایش خود را تکمیل کنید. طرز استفاده از کانسیلر را قبلا توضیح دادیم.

اگر صورت‌تان پر از لک و جای جوش است، می‌توانید از کرم‌پودرهای قوی با پوشانندگی بالا استفاده کنید. این کرم‌پودرها هم پوشانندگی کامل دارند هم برای مدت بیشتری روی پوست باقی می‌مانند.

رنگ کرم‌پودر باید با رنگ پوست شما تطابق داشته باشد. در غیر این صورت به وضوح نشان می‌دهد که آرایش سنگین دارید. می‌توانید کرم پودر متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید یا اینکه رنگ پوست خود را با ترکیب کردن دو کرم پودر رنگی، ایجاد کنید.

۴. کرم‌پودر را با تکنیک ضربه زدن و ترکیب کردن استفاده کنید.

 

به این ترتیب، بعد از اتمام آرایش، معلوم نیست که از کجا کرم زدن را شروع کرده‌اید و کجا تمام کرده‌اید. این روش به این ترتیب است:

  • نقطه‌هایی از کرم پودر را روی گونه، پیشانی، بینی و چانه قرار دهید. کانسیلر هم به شکل صلیبی یا هر روش که دوست دارید روی صورت بزنید.
  • با حرکات چرخشی انگشت، کرم را روی صورت پخش کنید.
  • از جایی که رشد موها شروع شده تا زیر چانه، همه جا را با دقت با کرم‌پودر بپوشانید.
  • با یک قلمو یا اسفنج، کرم پودر و کانسیلر را ترکیب کنید و روی صورت به طور یکنواخت پخش کنید.
  • اجازه دهید ۵ دقیقه بگذرد تا کاملا جا بیافتد.
  فوت و فن یک آرایش پاییزی شیک

 

روش دوم: درمان‌های طبیعی را امتحان کنید.

برای کمرنگ‌تر کردن یا محو کردن جای جوش و اسکار می‌توانید قبل از آرایش، از چند درمان طبیعی استفاده کنید.

۱. جای جوش را با آب لیمو کمرنگ‌تر کنید.

 

آب لیمو خاصیت اسیدی دارد و باعث روشن‌تر شدن و کمرنگ شدن جای جوش و لک‌های صورت می‌شود. علاوه بر این، آب لیمو ویتامین‌های زیادی دارد که همگی برای ترمیم و سلامت پوست، مفید هستند. اما توجه داشته باشید که استفاده از آب لیمو، پوست را در برابر نور خورشید، حساس‌تر می‌کند. قبل از این که بیرون بروید حتما صورت‌تان را بشویید. هر روز می‌توانید آبلیمو را روی جای جوش و اسکار بزنید.

  • برای این کار از لیمو تازه استفاده کنید. لیمو را فشار دهید و آب آن را بگیرید. دو قاشق چای‌خوری آب لیمو کافی است.
  • از وسیله‌ای با نوک باریک برای زدن آب لیمو درست روی لک‌ها استفاده کنید. بهتر است که آبلیمو را رو پوست اطراف لک‌ها و جاهایی که پوستتان سالم و بدون لک است، نزنید.
  • اجازه دهید تا آب لیمو روی صورت‌تان خشک شود. سپس آن را بشویید.
  • اگر لیمو در دسترس ندارید، از یک ماده اسیدی دیگر استفاده کنید مثلا سرکه سیب، سرکه انگور و…
  • بعد از این کار، حتما صورت‌تان را با کرم‌های مرطوب کننده، مرطوب کنید تا از خشکی آن جلوگیری کنید و روند ترمیم پوست را سرعت ببخشید.
  آزمایش‌ لوازم آرایشی برروی جانداران و موجودات زنده (Animal Testing)

 

۲. از آلوئه ورا برای ترمیم پوستتان استفاده کنید.

 

آلوئه ورا خواص فراوانی برای ترمیم پوست و بهبود جای جوش دارد. علاوه بر این، پوست شما را تغذیه می‌کند و روند ترمیم آن را سرعت می‌دهد. آلوئه ورا نه فقط برای جای جوش و لک‌های صورت، بلکه برای کل پوست مفید است.

با دو روش می‌توانید از آلوئه ورا برای پوست‌های خود استفاده کنید:

از محصولات تجاری تهیه شده با آلوئه ورا استفاده کنید و مطابق با دستور محصول، از آن استفاده کنید. ژل‌های آلوئه ورا بدون نسخه پزشک در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند.

اگر در خانه گیاه آلوئه ورا دارید یا می‌توانید از فروشگاه‌ها برگ آن را تهیه کنید، یک برگ آن را بشکنید. ژل داخل برگ از آن خارج می‌شود. این ژل را مستقیما روی پوست قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود.

۳. پوست خود را با جوش شیرین لایه برداری کنید.

 

این کار، هر نوع آلودگی یا پوست‌های مرده را از روی صورت‌تان پاک می‌کند. علاوه بر این، باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود. در نهایت، ظاهر کلی پوست، بهتر و سالم‌تر می‌شود. اسکراب جوش شیرین را به این ترتیب می‌توانید تهیه کنید:

  • یک قشق چایخوری جوش شیرین را با دو قاشق چای‌خوری آب مقطر ترکیب کنید تا یک بافت خمیری ایجاد شود.
  • این خمیر را ستقیما روی نواحی آسیب‌دیده برای مدت یک دقیقه بگذارید.
  • خمیر جوش شیرین را بشویید و با مرطوب کننده‌های بدون چربی، پوست‌تان را مرطوب کنید.

منبع سایت  deterland 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *